2

تلاش خاتمی برای بازگشت به صحنه انتخابات

  • کد خبر : 12897
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۷:۵۶

تلاش خاتمی برای بازگشت به صحنه انتخابات و فاصله گذاری ضمنی اصلاح طلبان با فتنه سبز در حالی که موسوی و کروبی و برخی از عناصر دست اندرکار دیگر با محدودیت مواجه شده اند، باعث اختلاف جدید میان دو سوی ماجرا شده است. روز گذشته سایت کلمه خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه موسوی و […]

تلاش خاتمی برای بازگشت به صحنه انتخابات و فاصله گذاری ضمنی اصلاح طلبان با فتنه سبز در حالی که موسوی و کروبی و برخی از عناصر دست اندرکار دیگر با محدودیت مواجه شده اند، باعث اختلاف جدید میان دو سوی ماجرا شده است.
روز گذشته سایت کلمه خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه موسوی و همسرش به تازگی در منزل یکی از دخترانشان با ۳ فرزند خود ملاقات کرده اند. طبق این گزارش، موسوی گفته است «با توجه به تداوم وضع فعلی نمی توان امیدی به انتخابات و شرکت در آن داشت». این اظهارات موسوی قطعاً در خلأ گفته نشده و اشاره به تحرکاتی است که طیفی از اصلاح طلبان به دنبال خاتمی آغاز کرده و طبق برخی اخبار حتی اسامی اولیه برخی نامزدهای خاکستری را نیز جمع آوری نموده اند. عناصر تندروتر، افرادی مانند خاتمی را متهم به خیانت می کنند و می پرسند اگر ادعای تقلب در انتخابات دو سال پیش را باور دارید، با چه حسابی به صحنه سیاسی و انتخابات باز می گردید و اگر این ادعا را باور ندارید، چرا اساساً با اردوکشی خیابانی همراه شدید؟
مشابه نگرانی موسوی از عقبگرد خاتمی و خالی کردن پشت افراطیون در میان حامیان کروبی نیز دیده می شود همچنان که «غلامعلی-ر» به بهانه توضیح درباره ملایم شدن لحن کروبی، طعنه ای به اصلاح طلبانی که دور خاتمی گرد آمده اند زد و در «کلمه» نوشت: من اگرچه سخنگوی آقای کروبی نیستم ولی مثل بسیاری از کسانی که کروبی را می شناسند به جد معتقدم اگر وی اهل این تنازل ها بود کارش با مجمع روحانیون و دوستان قدیم و همفکرش به آنجا نمی رسید که همه می دانند و مثل بعضی از روحانیون اصلاح طلب که به غلط یا صحیح! مصلحت را در سکوت دیده و دم بر نمی آورند سکوت می کرد و کارش به حصر بی نتیجه نمی کشید. آنها که اهل حل و عقدند! می دانند پیام تقریباً پنهان نوشته بنده خطاب به چه کس و کسانی بوده است.
یادآور می شود نامبرده که به داشتن مواضع لغزنده و «حامی باد»! شهرت دارد در نوشته قبلی از ۶ ملاقات عباسی فرد با کروبی به واسطه تدبیر و هماهنگی وزارت اطلاعات خبر داده و تصریح کرده بود که کروبی با احترام از مقام معظم رهبری یاد می کند، در همین حال سایت گویانیوز، در نوشته ای با عنوان «فرزندان خاتمی در فرنگ اما فرزندان مخالفان در قبرها و شکنجه گاه ها!»! به خاتمی حمله کرد و نوشت: وقتی در بعد از دوم خرداد سال ۷۶، محمد خاتمی همه یاران خود را در مقابل اقتدارطلبان بی یار و یاور تنها رها کرد و بیشتر آنها درو شدند، پس از آن حمیدرضا جلائی پور بدرستی گفت: «ارزیابی ما درباره آقای خاتمی درست نبود و بیش از اندازه روی ایشان حساب کرده بودیم!». این روزها آقای خاتمی بارها بطور رسمی به همگان اعلام نموده که اگر اصلاح طلبان بتوانند در انتخابات مجلس شرکت نمایند، آنگاه همه ایران باید تمام گذشته خونبار را به فراموشی بسپارند تا اولاً نظام حفظ گردد و دوماً نفوذ دین از بین نرود از اصلاح طلبی فقط یک نام شکست خورده باقی مانده است که همچنان مانند یک اتیکت از آن بهره برداری می شود.
گویانیوز می افزاید: عذرخواهی از نظام، گام اول بازگشت فتنه گران پشیمان عنوان شده و آن گونه که از سوی صاحب نظران عنوان می شود، اولین گام برای بازگشت فتنه گران بخوانید (اصلاح طلبان پشیمان به انتخابات) همین عذرخواهی است.
آنچه در این میان جالب توجه می نماید، تحلیل پایگاه اینترنتی رادیو کوچه وابسته به طیفی از ضدانقلاب است که درباره گروه متبوع خاتمی نوشت: کسانی چون محمدعلی ابطحی، مجید انصاری، هادی خامنه ای، موسوی بجنوردی، محمد رضوی، کیان ارشی، محتشمی پور، سراج موسوی، موسوی خوئینی ها، موسوی لاری، عیسی ولایی اعضای کنونی مجمع روحانیون مبارز هستند، کسانی که اکنون عنوان اپوزیسیون داخلی را داشته و مشخصاً در برزخ و در میان راهی قرار دارند که شاید در هنگام تصمیم گیری برای انتخاب اش به اندازه کافی تأمل نکرده بودند، برطبق مستندات تاریخی موجود از ۲ سال و اندی پیش تاکنون، در رفتار و یا حتی سکوت این افراد پشیمانی و چرخش به سوی رهبری را می توان به راحتی مشاهده کرد، اتفاقی که به هیچ روی میمون نمی تواند باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12897

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر