1

صرف آورده متقاضیان برای خدمات روبنایی مسکن مهر تخلف است

  • کد خبر : 129519
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰

مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری بانک مسکن در واکنش به اظهارات سرپرست شرکت عمران پردیس، گفت: آورده متقاضیان طرح مهر فقط برای ساخت واحد مسکونی است و بر اساس قانون نمی‌توانیم آنرا برای ساخت خدمات روبنایی هزینه کنیم.

ذبیح‌الله نعمتی افزود: آورده متقاضیان طرح مهر جهت تکمیل واحدهای مسکن مهر است، متقاضی آورده‌ای را واریز کرده‌ که باید با وام بانک مسکن برای تکمیل واحدها صرف شود.

وی تصریح کرد: به‌عنوان مثال یک پروژه ۱۰۰ واحدی، ۱۰۰ متقاضی دارد که هر کدام از آنها آورده خود را پرداخت کرده‌اند. بانک مسکن نیز به ازای هر واحد ۲۵ میلیون تومان وام پرداخت می‌کند و چنانچه آورده بیشتری نیاز باشد متقاضی نسبت به تامین آن اقدام می‌کند.

وی ادامه داد:‌ آورده متقاضیان صرف پروژه خاص خودشان می‌شود، بانک مسکن معتقد است که اگر چنین نباشد پروژه تمام نشده و متوقف می‌شود ومی‌گویند دیگر پول نیست.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن با اشاره به این‌که متقاضیان دو حالت دارند، اظهار کرد: یا از همان اول پروژه مشخص است یا این‌که پس از پیشرفت ۷۰ درصدی واحد تعیین می‌شود. از این رو باید آورده متقاضی در حساب خاص خودش بماند و پس از مشخص شدن پروژه‌ها در همان پروژه خاص متقاضی هزینه می‌شود.

نعمتی خاطرنشان کرد: شرکت عمران پردیس به بانک مسکن می‌گوید برای ساخت خیابان، مدرسه، مسجد (خدمات روبنایی) از محل آورده متقاضی پول بدهد، اما این خلاف قاعده و قانون است.

وی با تاکید بر این‌که  آورده متقاضی باید صرف ساخت واحد مسکن مهر شود، افزود:‌ ساخت خیابان به عهده وزارت راه و شهرسازی است و قانون گفته این هزینه‌ها باید از محل فروش املاک و… این وزارتخانه تامین شود. بنابراین آورده متقاضی مختص ادامه عملیات پروژه خاص متقاضی است.

وی با بیان این‌که همیشه آورده متقاضی صرف هزینه ساخت واحد مسکن مهر شده است،‌یادآور شد: در مقطعی علی نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی دستوری نوشت که از محل آورده متقاضیان برای آماده سازی پرداخت شود،‌آن زمان هم مخالفت کردیم که به دستور مدیرعامل وقت بانک مسکن این کار انجام شد.

مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری بانک مسکن تاکید کرد: «اگر ما این کار را انجام دهیم، متقاضیان از ما توضیح می‌خواهند چه جوابی باید به آنها بدهیم. اگر فردا متقاضی شاکی شود چه جوابی باید به آنها بدهیم.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=129519

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر