1

خلق تراژدی مرگ با چاشنی عقده از زنان+ تصاویر

  • کد خبر : 129824
  • ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹

این روزها ایالت کالیفرنیا شاهد یکی از مرگبارترین روزهای خود بوده است. در تازه ترین مدل تیراندازی در آمریکا، یک جوان ۲۲ ساله با کشتن خود و ۶ نفر دیگر عقده اش نسبت به زنان را گشود.

تیراندازی از داخل خودرو در شهر سانتاباربارای ایالات متحده آمریکا هفت کشته و هفت زخمی بر جای گذاشت.

سایت یورونیوز فارسی(Persian euronews)گزارش داد: این حادثه شامگاه جمعه دوم خرداد در محله آیلاویستا در نزدیکی یکی از دانشگاههای کالیفرنیا روی داد و به گفته پلیس عامل این تیراندازی که از محل حادثه گریخته بود، در اتومبیلش بی جان و با زخم گلوله ای در سر پیدا شده است.

هنوز علت مرگ عامل تیراندازی و علت وقوع این حادثه مشخص نشده اما رئیس پلیس شهر سانتاباربارا اعلام کرده است بر اساس شواهد این تیراندازی، به احتمال زیاد این حادثه از پیش برنامه ریزی شده بود.

یکی از شاهدان این حادثه می گوید: «ابتدا فکر کردم که اسلحه واقعی نیست و با خودم گفتم چه اتفاقی می افتد؟ من سعی کردم از آن محل دور شوم و سپس دیدم که او شروع به شلیک کرد.»

گفته می شود دو سوم ساکنان محل وقوع تیراندازی، دانشجو هستند.

شبکه بی بی سی فارسی (BBCPersian) نیز با پوشش این خبر گزارش داد: پلیس آمریکا هویت مردی که جمعه شب شش نفر را در جنوب کالیفرنیا کشت، تایید کرده. الیوت راجر ۲۲ ساله، سه نفر را با ضربات چاقو و سه نفر دیگر را با شلیک گلوله کشت. او در ویدئویی که پیشتر در اینترنت منتشر کرده بود از تنهایی و ناتوانی در برقراری ارتباط با زنان شکایت کرده بود.

به گزارش بی بی سی فارسی، وی طی ویدئویی بهت آور که در اینترنت منتشر کرده در رابطه با آنچه در سر داشت، هشدار داده بود، گفته بود می خواهد از زنانی که او را پس زده اند انتقام بگیرد. راجر در بخشی از این ویدئو می گوید: “فردا روز تلافی است روزی که من از بشریت و همه شما انتقام می گیرم. چند ساعت بعد او مرده بود.”

بنابراین گزارش، وی در حالی که سوار ماشین به تیراندازی ادامه می داد تصادف کرد بعد ظاهرا به خودش شلیک کرد.

 

 

 

وبگاه بی بی سی، تعداد کشته ها را ۶ نفر و زخمی ها را ۱۳ نفر عنوان کرده است در حالی که یورونیوز از کشته شدن ۷ و زخمی شدن ۷ تن خبر داده.

الیوت راجر ۲۲ ساله بود پسر پیتر راجر کارگردان بریتانیایی که در فیلم “عطش مبارزه” دستیار بود اما نمی دانست روزی شبیه همین عطش، دامن پسرش را خواهد گرفت.

در گزارش بی بی سی قاتل آمریکایی مثل موارد مشابه دیگر، بیمار روانی معرفی می شود، روایتی تکراری که به نوعی می کوشد فرد جنایتکار را تبرئه و او را بیماری نشان دهند که چندان بر رفتارهایش تسلط نداشته است اما با این حال مساله مهمتر یعنی ریشه چنین جنایات متعددی و اینکه چرا جامعه آمریکا این همه بیماری روانی دارد، هیچگاه پرداخته نمی شود.

ظاهرا پای بی توجهی پلیس نیز به ماجرا باز شده است، به خاطر ویدئو دیگری که در آن الیوت راجر تهدید به خشونت می کند. اما آن زمان پلیس به این نتیجه رسیده بود که او تهدیدی برای کسی به حساب نمی آید!

آنگونه که در گزارش بی بی سی منعکس شده، قاتل بعد از اینکه سه هم خانه اش را با ضربات چاقو می کشد به سه دختر  بیرون یک خوابگاه دانشجویی شلیک کرده و دو نفر از آنها را هم می کشد. یک دانشجوی پسر هم در یک مغازه اغذیه فروشی کشته شد. راجر ۲۲ ساله ۴ اسلحه و ۴۰۰ گلوله داشت. همه را نیز قانونی خریده و تهیه کرده بود.

حاکمیت احمق ها بر آمریکا

پدر یکی از قربانیان سیاستمداران را مقصر می داند بخاطر قوانینی که مالکیت اسلحه را آسان می کنند. وی می گوید: چرا کریس کشته شد؟ بخاطر سیاستمداران ترسو و بی مسئولیت کشته شد بخاطر انجمن ملی اسلحه، آنها در مورد حق اسلحه داشتن حرف می زنند، پس حق کریس برای زندگی کردن چه می شود؟

 

 

ریچارد مارتینز همچنین در مصاحبه با سی ان ان به‌خاطر بی‌توجهی به تیراندازی‌ها به‌شدت انتقاد کرد و گفت: نمایندگان در کنگره مراقب بچه‌های ما نیستند و فقط با نشستن در آنجا ثروتمند می‌شوند.

وی گفت: همه ما به آمریکایی بودن خود افتخار می‌کنیم اما وقتی که یک گروه احمق در دولت هستند، این چه پیامی می‌تواند به جهان بفرستد؟ من نمی‌توانم به شما بگویم چقدر عصبانی هستم، این وحشتناک است و نباید برای هیچ والدینی اتفاق بیفتد. نباید فرزند هیچ والدینی به‌خاطر چنین وضعی کشته شود. چه‌چیزی تغییر کرده است. آیا ما نباید درس عبرت بگیریم. این اوضاع ادامه دارد تا کسی فردی را بکشد.

وی در این مصاحبه افزود: مسئولان کدام جهنمی هستند؟ کسانی که ما آنها را برای کنگره انتخاب و برای آن پول زیادی صرف می‌کنیم،کدام جهنمی هستند؟ این افراد با نشستن در کنگره ثروتمند می‌شوند. آنها چه‌کار می کنند؟ فرزند من درگذشت زیرا هیچ‌کس زمانی که این اتفاق در سندی هوک روی داد، پاسخی نداد. والدین آن حادثه فرزندان کوچک خود را از دست دادند. آیا این کافی نبود؟ من فرزند بیست ساله خود را از دست دادم، این همه چیزی بود که من داشتم. آنها کودکان شش یا هفت ساله خود را از دست دادند. فکر می‌کنید آنها چه احساسی داشتند. اکنون چه‌کسی کاری برای آنها انجام می‌دهد. چه‌کسی برای کودکانی که در دبستان جان باختند، برمی‌خیزد؟ چرا هیچ‌کاری انجام نشد؟ این شرم‌آور است.

اما خبر این جنایت، ظاهرا برای دو سایت فارسی زبان رادیو فردا (RadioFarda) و صدای آمریکا ( VOA) از چندان درجه اهمیت و ارزش خبری برخوردار نبود به طوری که به سادگی از کنار آن و کشته شدن ۷ نفر گذشتند. این دو سایت وابسته به دولت آمریکا ترجیح دادند این خبر را به تیغ سانسور بسپارند و به اخباری نظیر انفجار بمب در تایلند و تیراندازی در موزه یهودیان در بلژیک بپردازند.

تیراندازی در موزه یهودیان در بروکسل که همزمان با تیراندازی الیوت راجر در شهر سانتاباربارای آمریکا به تلکس خبرگزاری ها راه یافته بود تنها سه کشته داشت اما آنچه ارزش خبری آن را برای دو رسانه دولتی آمریکا بالا برد مظلوم نمایی برای صهیونیست ها و تزریق یهودی ستیزی و زنده کردن هولوکاست در اذهان بود. با این توجیه، دو تارنمای فارسی زبان آمریکایی بهترین جایگاه خبری یعنی تیتر یک خود را به آن اختصاص دادند.

 

 

 

یک نکته در خور توجه

علاوه بر دسترسی آسان به سلاح و تیرهای کشنده، نکته دیگری که در داستان تلخ الیوت راجر خودنمایی می کند، عقده گشایی او نسبت به زنان است.

انقلاب و آزادی جنسی در غرب که دهه هاست به بی بندوباری منتهی شده، قرار بود عقده های جنسی ناشی از تفریط گری های کلیسا که ازدواج را پلید می شمرد از بین ببرد اما از دل آن انحرافات و عقده های جنسی تازه تر و بیشتری زاده شد. این انقلاب چنان شتاب زده بود که به مشکلات جنسی تازه تر و بیشتری دامن زد و اکنون به مرحله ای رسیده که آتش آن هر روز شعله ورتر از پیش سربرآورده و غرب را  می سوزاند.

گفتنی است در حادثه تیراندازی مدرسه ابتدایی سندی هوک در «نیوتاون» ایالت «کانتیکت در سال ۲۰۱۲، دست‌کم ۳۰ نفر کشته شدند که ۱۸ تا ۲۰ نفر از آنها کودک بودند.

به گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال»، آمار و ارقام جدیدی که دولت آمریکا منتشر کرده است، نشان می‌دهد که از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ دست‌کم ۱۶۹ هزار نفر در ایالت‌های مختلف آمریکا با اسلحه کشته شده‌اند.

تیراندازی‌های پی‌درپی در آمریکا و کشته شدن شهروندان در این کشور همواره یکی از چالش‌های دولت آمریکاست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=129824

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر