2

مدیر کل راه آهن شاهرود استعفا داد

  • کد خبر : 130850
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸

در پی سانحه تصادف قطار تهران-مشهد، مدیر کل راه آهن شاهرود استعفا داد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی دولت،  قطار فوق‌العاده ۹ طوس مسافری تهران-مشهد پنج شنبه ۱۵ خرداد ۹۳ در ایستگاه امروان ساعت ۲۲:۱۰ دچار سانحه شد. این سانحه بر اثر برخورد قطار مسافری با یک رام قطار باری متوقف در ایستگاه اتفاق افتاد. بر اثر این حادثه دو نفر کشته و ۳۳ نفر مجروح شدند.

اکنون اما مدیرعامل رجا از استعفای مدیرکل راه آهن شاهرو و برکناری سه نفر از مدیران شامل معاون اداره کل شاهرود، رییس اداره سیر و حرکت و رییس اداره ایمنی راه آهن شاهرود خبر داده است.

محسن پورسید آقایی به واحد مرکزی خبر گفت: چهار نفر شامل مسئول کنترل ایستگاه، مسئول کنترل ناحیه، لوکوموتیوران و کمک لوکوموتیوران معلق شدند تا پرونده آنان در تخلفات اداری رسیدگی شود. سه نفر از مدیران شامل معاون اداره کل شاهرود ، رئیس اداره سیر و حرکت و رئیس اداره ایمنی راه اهن شاهرود برکنار شدند و دیگر رؤسای ادارات مرتبط تنزل درجه و توبیخ کتبی درج در پرونده شدند.

به گفته او مدیرکل راه آهن شاهرود داوطلبانه به دلیل کوتاهی کارکنان تحت امرش استعفا داد که موافقت شد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین علت تصادف پنج شنبه شب را چنین اعلام کرد: عبور از چراغ قرمز در ورود به ایستگاه با سرعت غیرمجاز و تغییر مسیر و اعلام اشتباه مسئول کنترل ایستگاه ؛ علت اصلی وقوع سانحه قطار تهران- مشهد (در روز پنجشنبه) است.

او گفت: برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی در جلسه امروز تصمیم گرفته شد تمام ایستگاه ها به سیستم کنترل اتوماتیک قطار مجهز شود. اولویت این طرح مسیر تهران- مشهد است که تا شهریور ماه انجام می گیرد و بقیه ایستگاه ها نیز تا پایان سال مجهز به این سیستم خواهد شد.

پورسید آقایی گفت: با تجهیز ایستگاه ها به این سیستم ،لوکوموتیو به محض ورود به ایستگاه و دیدن چراغ قرمز به طور خودکار می ایستد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=130850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر