1

پرداخت های متفاوت با اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان

  • کد خبر : 131580
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴

علی اصغر فانی یکی از برنامه های مهم وزارت آموزش و پرورش را طرح مهر عنوان کرد و گفت: در این طرح برنامه ریزی می کنیم که سال تحصیلی آینده را با کیفیت راه اندازی کنیم.

علی اصغر فانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ یکی از برنامه های مهم وزارت آموزش و پرورش را طرح مهر عنوان کرد و گفت: در این طرح برنامه ریزی می کنیم که سال تحصیلی آینده را با کیفیت راه اندازی کنیم.

وی با بیان این که وزارت آموزش و پرورش چند برنامه مهم را پی گیری می کند که یکی رتبه بندی معلمان است افزود: معتقدیم که اگر همکاران فرهنگی با روشی تعیین صلاحیت و متناسب با آن رتبه بندی و مطابق این رتبه بندی از پرداخت های متفاوتی بهره مند شوند هم انگیزه لازم در فرهنگیان ایجاد می شود هم صلاحیت ها و شایستگی های حرفه ای آنان افزایش می یابد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که رتبه بندی معلمان چه وقت آغاز می شود؟ گفت: لایحه رتبه بندی در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح است و وقتی به تصویب برسد به هیئت دولت می آید و در دولت هم تصویب و تقدیم مجلس خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از این مصاحبه از اجرای سند تحول نظام آموزش و پرورش خبر داد و گفت: هفته گذشته همایش دو روزه مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و معاونان وزارت آموزش و پرورش برگزار و برنامه های سال تحصیلی آینده قطعی شد.

فانی افزود: پس از این همایش عملا وارد اجرای نظام سند تحول آموزش کشور شدیم و حدود۴۰راهکار از راهکارهای این سند را امسال اجرایی خواهیم کرد.

وی گفت: همچنین برنامه های این وزارتخانه حول راهبرد کیفیت بخشی قطعی و به مرور اطلاع رسانی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در پی این هستیم که فوق العاده شغل معلمان ابتدایی را افزایش؛ گفت: معلمان ابتدایی نسبت به بقیه معلمان روزهای بیشتری در مدرسه هستند یعنی پنج روز در هفته به مدرسه می آیند در حالی که معلمان دوره های متوسطه چهار روز یا حتی سه روز.

علی اصغر فانی با بیان این که سال ها پیش هم معلمان ابتدایی۲۰درصد فوق العاده شغل بیشتری دریافت می کردند افزود: با تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری۲۰درصد حذف شد که در پی افزایش این فوق العاده هستیم.

وی افزود: صحبت های مقدماتی با دولت صورت گرفته است و امیدواریم تصویب شود و بتوانیم این خبر قطعی را در آینده نزدیک به معلمان مقطع ابتدایی اطلاع دهیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=131580

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر