2

افزایش قیمت سکه همچنان ادامه دارد

  • کد خبر : 13284
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۲

قیمت فروش سکه در بازار رسمی و آزاد امروز تهران افزایش یافت و به ترتیب به بهای ۶۰۸ هزار تومان و ۵۹۰ هزار تومان رسید. به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، امروز قیمت خرید و فروش سکه در بازار داخلی نسبت به آخرین روز هفته گذشته با جهشی همراه بوده و همین امر […]

قیمت فروش سکه در بازار رسمی و آزاد امروز تهران افزایش یافت و به ترتیب به بهای ۶۰۸ هزار تومان و ۵۹۰ هزار تومان رسید.

خبرگزاری فارس: سکه‌ آزاد 608 هزار و بانکی 590 هزار تومان شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، امروز قیمت خرید و فروش سکه در بازار داخلی نسبت به آخرین روز هفته گذشته با جهشی همراه بوده و همین امر موجب رکوردزنی این نرخ‌ها در بازار داخلی است.
بهای فروش سکه امروز از سوی بانک مرکزی و بازار آزاد افزایش یافته است؛ در بازار سمی امروز نرخ پایه سکه یک بهار آزادی ۵۶۸ هزار تومان تعیین شده که با ارزش افزوده ۲۲ هزار و ۷۲۰ تومانی این قطع سکه ۵۹۰ هزار و ۷۲۰ تومان فروخته می‌شود.
قیمت پایه نیم سکه نیز امروز ۲۷۲ هزار تومان برآورد شده که این سکه با ارزش افزوده ۱۰ هزار و ۸۸۰ تومانی این سکه‌ها در بانک ملی ۲۸۲ هزار و ۸۸۰ تومان برای فروش عرضه می‌شود.
خریداران ربع سکه نیز امروز ۱۳۹ هزار تومان برای نرخ پایه و ۵ هزار و ۵۶۰ تومان مالیات برازش افزوده در نهایت ۱۴۴ هزار و ۵۶۰ تومان پرداخت می‌کنند.
سکه گرمی نیز در بازار رسمی با قیمت پایه ۷۳ هزار تومان و مالیات برارزش افزوده ۲ هزار و ۹۲۰ تومانی با نرخ نهایی ۷۵ هزار و ۹۲۰ تومان عرضه می‌شود.

* کدام شعبه بانک ملی سکه می‌فروشد؟!

اما باوجود اینکه هر روز بانک مرکزی نرخ‌ها را به بانک ملی اعلام می‌کند و البته این بانک نیز نرخ‌های تعیین شده برای انواع سکه را در سایت رسمی خود به اطلاع عموم می‌رساند مشاهدات خبرنگار فارس و تماس‌های مردم با این خبرگزاری بیانگر بی‌نظمی در وضعیت فروش سکه در بازار رسمی است.
درحالی که طبق اعلام بانک مرکزی و بانک ملی شعب منتخبی برای توزیع سکه بین مردم در نظر گرفته شده بود باید گفت تعداد این شعب کاهش چشم‌گیری یافته و ضعف اطلاع‌رسانی در این خصوص موجب سرگردانی خریداران سکه برای یافتن شعبه عرضه‌کننده شده است.
این روزها تعداد زیادی از شعب عرضه‌کننده سکه با درج اطلاعیه‌هایی بر درب ورودی شعبه به مشتریان خود اعلام کرده‌اند که ” این شعبه از لیست فروش سکه حذف شده است” .
یکی از مسئولان شعب بانک ملی در خیابان حافظ در پاسخ به این پرسش که کدام شعب در لیست شعب عرضه‌کننده باقی مانده‌اند؟ گفت: بنده چیزی نمی‌دانم اما اگر شما جایی را پیدا کردید که به بنده هم اطلاع بدید.

* سکه طرح قدیم ۶۲۰ هزار تومان شد

افزایش قیمت طلا امروز در بازار آزاد نیز مشهود است و سیر صعودی انواع سکه را در صرافی‌ها نشان می‌دهد.
سکه طرح قدیم در بازار آزاد ۶۲۰ هزار تومان، طرح جدید ۶۰۸ هزار تومان، نیم سکه ۲۹۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۸۰ هزار تومان قیمت‌گذاری و فروخته می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار داخلی ۵۵ هزار و ۹۱۰ تومان،‌ هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۲۵۷ هزار و ۶۶۰ تومان و هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۲۴۲ هزار و ۲۰۰ تومان برای فروش قیمت‌گذاری شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13284

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر