2

نیویورک‌تایمز: السیسی سیاست‌ ریاضت اقتصادی در مصر پیش گرفته است

  • کد خبر : 133955
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹

یک روزنامه آمریکایی با اشاره به افزایش ناگهانی قیمت سوخت در مصر و حذف یارانه‌ها در این کشور گزارش کرد که این اقدامات نشان می‌دهد که «عبدالفتاح السیسی» به دنبال در پیش گرفتن سیاست‌های ریاضت اقتصادی در مصر است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»، دولت مصر به طرز ناگهانی اوایل روز گذشته، شنبه، قیمت‌های سوخت را افزایش داد و این ظاهراً نشان می‌دهد که «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور جدید مصر در صدد است یکسری سیاست‌های ریاضت اقتصادی را در کشور خود پیشی بگیرد.

«ابراهیم محلب» نخست وزیر مصر نیز اعلام کرده بود که افزایش ۷۵ درصدی نرخ سوخت و حذف یارانه آن در راستای تحقق عدالت اجتماعی صورت گرفته است.

نیویورک‌تایمز گزارش کرد، سوخت، نان و کالاهای دیگر در مصر به صورت یارانه‌ای عرضه می‌شود زیرا مصر کشوری است که ۵۰ درصد از جمعیت آن زیر یا نزدیک به خط فقر زندگی می‌کنند.

این تصمیم برای حذف یارانه‌ها و افزایش ۷۵ درصدی قیمت سوخت، اعتراض‌های گسترده‌ای در استان‌های مصر ایجاد کرده است، در همین راستا راننده‌های تاکسی در استان جیزه و سوئز اعتصاب کرده‌اند و خواستار افزایش کرایه‌ها به تناسب افزایش قیمت سوخت شده‌اند.

نیویورک‌تایمز افزود، تصمیم برای افزایش قیمت‌ها، نمایش اعتماد به نفس السیسی است. عبدالفتاح السیسی با این وعده به قدرت رسید که از طریق شیوه‌های سخت و دشوار، راه‌حلی را برای بحران‌های مصر بیابد.

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور مصر از طریق میلیاردها دلار کمک کشورهای ثروتمند خلیج فارس که هدف مشترک نابودی اخوان المسلمین مصر را داشتند، توانست تا حدودی خود را تقویت کند.

نیویورک‌تایمز در پایان اینگونه نوشت که دولت جدید مصر که مبادرت به سرکوب گسترده مخالفان خود کرده است، برگزاری تظاهرات غیرقانونی را ممنوع کرده است و از این رو هزینه‌های هرگونه ناآرامی‌های عمومی را افزایش داده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=133955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر