1

جام‌جهانی بر بازار مسکن اثر گذاشت؟ +جدول قیمت ها

  • کد خبر : 134246
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۹:۲۵

این روزها بازار مسکن طبق گفته اغلب مشاوران املاک حال و روز خوشی ندارد و دلیل ناخوشی (رکود همراه با کسادی) را عوامل مختلفی همچون برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال و ناتوانی قدرت خرید عنوان می‌کنند که باعث شده متقاضیان در خریدهای خود تاخیر به وجود بیاورند و انجام معامله را به زمانی دیگر موکول کنند.

دنیای اقتصاد: شواهد در بازار معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی نشان می‌دهد که بازار خالی از مشتری، حتی در حد جست‌وجوی قیمت است.

تعدادی از مشاوران املاک فعال در شرق تهران درباره وضعیت کنونی بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی به «دنیای اقتصاد» این چنین پاسخ دادند: در شرایط فعلی بازار معاملات مسکن به اندازه‌ای کساد و بی‌رونق است که باید گفت بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی فاصله‌ای تا تعطیل شدن ندارد.

فعالان بازار مسکن، این رکود را حاصل وجود چند علت می‌دانند و خاطر نشان کردند: انتظار برای اعلام نتیجه مذاکرات وین، مسابقات جام جهانی و همچنین شروع ماه مبارک رمضان باعث شده معاملات مسکن به این شکل دربیاید.

از طرف دیگر، افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت پیشنهادی مسکن از ابتدای سال تا به امروز در بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی در مناطقی از جمله شرق و غرب تهران حاصل اقدام جدید فروشنده‌ها در بازار مسکن است.

یکی از بنگاهداران در خیابان نارمک اظهار کرد: حدود یک ماه گذشته در روز بنگاه‌ها پذیرای حداقل ۴ مشتری حضوری به‌عنوان خریدار بودند، هرچند به معامله هم ختم نمی‌شود، اما اکنون وضعیت طوری شده است که همین تعداد مشتری هم در بازار مراجعه نمی‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: اکنون ارزان‌ترین واحد مسکونی در محله نارمک متری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عنوان می‌شود و بالاترین قیمت پیشنهادی برای هر متر مربع از واحد مسکونی درجه یک حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حتی بیشتر عنوان می‌شود.

شاهرودی تاکید کرد: اما بازه قیمتی که برای اکثر واحدهای نوساز در نارمک مورد توجه فروشنده‌ها است در ازای هر متر بین ۵ میلیون تا ۶ میلیون تومان است.

این مشاور املاک همچنین در رابطه با قدرت مالی خریداران در بازار مسکن فعلی به «دنیای اقتصاد» گفت: خریداران با کمک وام خرید و پس‌انداز، حدود ۵۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان از قیمت‌های پیشنهادی فروشنده‌ها عقب‌تر هستند که تامین کردن این مبلغ برای خریداران بسیار دشوار و شاید هم نشدنی باشد.

یکی از گران‌ترین واحدهای مسکونی در خیابان نارمک مربوط به واحدی نوساز ۱۵۰ متری در خیابان در دشت است که قیمت هر متر مربع آن ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

از طرف دیگر ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت پیشنهادی فروش هر متر مربع واحدی نوساز به متراژ ۸۰ متر مربع در حوالی میدان ۱۰ نارمک است که بیش از قیمت واقعی منطقه ارزش‌گذاری شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=134246

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر