4

استقبال دولت «کابل» از افزایش نظامیان ناتو در افغانستان

  • کد خبر : 224870
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱

دولت وحدت ملی افغانستان از تصمیم جدید دبیر کل ناتو برای افزایش نظامیان این سازمان در افغانستان استقبال کرد و آن را به نفع این کشور خواند.

عبدالله عبدالله

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آوا، متعاقب اعلام دبیر کل ناتو مبنی بر افزایش نظامیان این سازمان در افغانستان، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان گفت که اعزام این نیروها به افغانستان، نمایانگر این واقعیت است که مبارزه علیه تروریسم در افغانستان، جدی تر می‌شود.

وی افزود: تصمیم اخیر نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در رابطه با تداوم حمایت از مردم و دولت افغانستان در امر مبارزه با تروریسم جهانی، یک بار دیگر اراده جدی متحدین بین‌المللی افغانستان را به نمایش گذاشت.

عبدالله با استقبال از این تصمیم وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در بروکسل درصفحه فیسبوکش نوشت: افزایش حمایت از نیروهای خاص که در جنگ با تروریسم، موثربودنشان را به اثبات رسانده اند، تجهیز و تکمیل نیروهای هوایی افغانستان که باعث بیشتر شدن ظرفیت ترانسپورتی و حمایت هوایی از نیروهای زمینی در حال جنگ خواهد شد و همچنین آموزش کادرهای رهبری نیروهای امنیتی و دفاعی، نمایانگر این واقعیت است که مبارزه بر علیه تروریسم در افغانستان جدی ‌تر می‌شود.

از سوی دیگر وزارت دفاع افغانستان نیز اعلام کرد: آمدن چند هزار نیروی ناتو به افغانستان، در پایان دادن جنگ علیه تروریسم کمک بسیاری به این کشورخواهد کرد.

«دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز در مصاحبه با «صدای آمریکا» گفت: جنگ جاری درافغانستان، جنگ مردم افغانستان نیست. بر همین اساس ضروری است که جامعه جهانی به هرشکل ممکن، جنگ را در افغانستان به پایان برساند.

وی افزود: این جنگِ علیه تروریسم است، جنگ داخلی افغانستان نیست، جنگ بر ما تحمیل شده، پس جهانیان باید این جنگ را به پایان برسانند و به هرشکلی که آنها می‌توانند باید این جنگ را خاتمه بدهند و در آن قسمت هایی که نیاز است به ما کمک کنند تا این جنگ پایان یابد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=224870

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر