4

کلیف رابرتسن بازیگر فیلم «چارلی» و برنده اسکار از دنیا رفت.+ تصاویر

  • کد خبر : 13439
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶

 کلیف رابرتسن که با بازی در نقش جان اف. کندی به شهرت رسید و برای فیلم «چارلی» برنده اسکار شد، از دنیا رفت. به گزارش خبرآنلاین، این بازیگر خوش‌سیما که در ۷۹ سالگی به خاطر بازی در یک نقش کوتاه، اما مهم در اولین فیلم «اسپایدرمن»‌ بار دیگر مورد توجه قرار گرفت، روز شنبه یک […]

 کلیف رابرتسن که با بازی در نقش جان اف. کندی به شهرت رسید و برای فیلم «چارلی» برنده اسکار شد، از دنیا رفت.
به گزارش خبرآنلاین، این بازیگر خوش‌سیما که در ۷۹ سالگی به خاطر بازی در یک نقش کوتاه، اما مهم در اولین فیلم «اسپایدرمن»‌ بار دیگر مورد توجه قرار گرفت، روز شنبه یک روز پس از تولد ۸۸ سالگی خود بر اثر کهولت سن درگذشت.

کلیف رابرتسن عموما از نقش‌های سینمایی خود بهتر بود و در ۱۹۶۸ برای بازی در فیلم «چارلی» به نقش یک عقب‌مانده ذهنی که پس از عمل جراحی به طور موقت بهبود پیدا می‌کند، برنده اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

رابرتسن این نقش را در تلویزیون هم بازی کرد. او پیش از دریافت اسکار حدود دو دهه در تئاتر، تلویزیون و سینما حضوری فعال داشت.

 

کلیف رابرتسن برای بازی در فیلم «چارلی» برنده اسکار شد

یکی دیگر نقش‌های ماندگار رابرتسن نقش جان اف. کندی جوان در نسخه سینمایی «پی‌تی ۱۰۹» (۱۹۶۳) بود که فیلمی درباره تجربیات رئیس جمهور آینده آمریکا در دوران جنگ جهانی دوم است. کندی خودش او را برای این نقش انتخاب کرد.

فیلم‌های سینمایی «پیک‌نیک» و «The Best Man»، نسخه تلویزیونی «روزهای شراب و گل‌های رز» و یکی از اپیزودهای سریال «بازی» که به خاطر آن برنده جایزه امی شد، از دیگر آثار مطرح رابرتسن است که متولد سال ۱۹۲۳ در لس آنجلس بود.

رابرتسن در دهه ۱۹۷۰ در فیلم‌های سینمایی «سه روز کندور» ساخته رابرت ردفورد و «وسوسه»‌ به کارگردانی برایان دی پالما و چند پروژه تلویزیونی مانند «واشینگتن: پشت درهای بسته»، «خانه پدرم» و «مرد بدون کشور» نقش‌های خوبی داشت.

 

کلیف رابرتسون

 

کلیف رابرتسن به نقش جان اف. کندی در صحنه‌ای از فیلم «پی‌تی ۱۰۹»

موقعیت کاری رابرتسن در هالیوود در سال ۱۹۷۷ به هم ریخت و این زمانی بود که افشاگری‌های او درمورد یک چک جعلی ۱۰ هزار دلاری که از سوی دیوید بگلمن، رئیس قدرتمند استودیو کلمبیا به نامش صادر شده بود، ارتباطش با چهره‌های متنفذ هالیوود را خدشه‌دار کرد.

او از اف‌بی‌آی و اداره‌های پلیس بربنک و بورلی هیلز خواست موضوع را پیگیری کنند و این رسوایی چیزی نبود که برای دست اندرکاران هالیوود قابل تحمل باشد. بگلمن در اواسط دهه ۱۹۹۰ خودکشی کرد.

رابرتسن در سه دهه اخیر بیشتر در تلویزیون فعال بود. او سال ۲۰۰۲ در «اسپایدرمن»‌ نقش بن عموی پیتر پارکر را بازی کرد که قتل او لحظه‌ای تاثیرگذار در زندگی ابرقهرمان جوان است. او در قسمت دوم و سوم «اسپایدرمن»‌ در صحنه‌های فلاش‌بک حضور داشت.

کلیف رابرتسون

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13439

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر