2

فقط احزاب و تشکل‌های شناسنامه‌دار مورد تائید هستند

  • کد خبر : 13448
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۳

سید صولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به لایحه افزایش تعداد نمایندگان و حوزه‌های انتخابیه گفت: این لایحه در دستور کار کمیسیون مجلس قرار دارد که بعد از تعطیلات تابستانی مجلس این لایحه مجددا در دستور کار کمیسیون قرار می‌گیرد. […]

سید صولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به لایحه افزایش تعداد نمایندگان و حوزه‌های انتخابیه گفت: این لایحه در دستور کار کمیسیون مجلس قرار دارد که بعد از تعطیلات تابستانی مجلس این لایحه مجددا در دستور کار کمیسیون قرار می‌گیرد. البته امید است در فرصت مناسب مطرح و به تصویب برسد.

* امکان تغییر در حوزه‌های انتخابیه پس از اعلام نظر مجلس

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در استان تهران شاهد تغییرات جدیدی در حوزه‌های انتخابیه خواهیم بود یا نه، تصریح کرد: هنوز اتفاق خاصی در این خصوص رخ نداده اما پیشنهاداتی ارائه شده که بررسی می‌شود و اگر در صحن مجلس تصویب شود امکان تغییر در حوزه‌های انتخابیه وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین در پاسخ به این سؤال که رویکرد وزارت کشور در تعامل با احزاب و تشکل‌های فصلی که در آستانه انتخابات‌ها به وجود میآیند نیز گفت: طبق قانون احزاب فصلی و غیرفصلی نداریم و از نظر ما احزاب و تشکل‌هایی مورد تائید هستند که از کمیسیون ماده ۱۰ مجوز فعالیت بگیرند و پروانه فعالیت‌شان به امضای وزیر کشور رسیده باشد.

* فقط احزاب و تشکل‌های شناسنامه‌دار مورد تائید هستند

مرتضوی با اشاره به اینکه تشکل‌ها و احزابی که پروانه و مجوز فعالیت دارند از نظر ما به رسمیت شناخت می‌شوند، خاطرنشان کرد که چیزی به نام حزب فصلی و غیرفصلی نداریم که به صورت موقت و در ایام انتخابات وارد فعالیت‌های سیاسی شوند.

معاون سیاسی وزیر کشورتاکید کرد که بنابراین هر حزب یا تشکلی که بخواهد به صورت موقت یا طولانی فعالیت کند باید دارای مجوز باشد لذا احزابی که مجوز دارند می‌توانند فعالیت‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشند.

وی در پایان از برخورد قاطع ستاد انتخابات کشور قبل، حین و بعد از انتخابات خبر داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر