2

هیات مدیره “اطلس مال” را چه کسانی تشکیل می‌دهند؟

  • کد خبر : 134840
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲

«اطلس مال» پروژه ساختمانی متعلق به بانک انصار که با تسهیلات بانکی پیش می رود در سال گذشته ، در پیشرفت یک ششمی خود، بیش از ۳ هزار میلیارد ریال خرج برداشته است .

به گزارش ایران و جهان، در روزهای گذشته با تبلیغات گسترده پروژه اطلس مال و حضور در یک سریال تلویزیونی پربیننده در روزهای نوروز توجه همگان به این موضوع که پروژه اطلس مال چیست ؟متعلق به چه گروهی است و … جلب شد .

این پروژه که با خرید زمین ۱۱۳۱۵ مترمربعی توسط بانک انصار و قرار داد با ستاد اجرایی فرمان امام بست کلید خورده تا حضور رسمی بنیاد تعاون و بانک انصار متعلق به سپاه در فعالیت های ساختمانی شکل جدی تری پیدا کند،یکی از بزرگترین پروژه های ساختمانی در شمال تهران نام گرفت . برخی منابع آگاه نقل می کنند بانک انصار و سازندگان پروژه اطلس مال پس از احساس نیاز به سرمایه گذاری های جدید تصمیم به انتشار اطلاعات عمومی پروژه خود گرفتند. پیش از آن تقریبا سرمایه گذاران و تمامی مدیران پروژه ترجیح می دادند چندان در چشم ناظران نباشند ولی پس از بروز نگرانی ها در مورد تامین مالی و فروش واحدهای تجاری اطلس مال رئیس هیات مدیره و یکی دیگر از اعضای هیات مدیره را مجاب ساخته تا بیش از گذشته به جست و جوی خریدار باشند.

اما هیات مدیره شرکت ایرانیان اطلس را چه کسانی تشکیل می دهند؟

شرکت ایرانیان اطلس که با هدف انجام فعالیت های بازرگانی، صنعتی و تولیدی در ۱۳۶۵ثبت شده بود، از ۱۳۸۴تمرکز بر سرمایه گذاری در ساختمان و خرید سهام، مشارکت در ساخت، سرمایه گذاری غیربورسی در سایر شرکت ها و موسسات مالی را هم به دایره فعالیت خود افزود.

سهامدار عمده ایرانیان اطلس بانک انصار بوده که این بانک نیز وابسته به بنیاد تعاون سپاه است. آیت اله ابراهیمی به نمایندگی از بانک انصار در هیات مدیره این شرکت حاضر است. محمد علی شایسته نیا به نمایندگی از شرکت جهاد سازی رزمندگان، سید جواد محمودی به نمایندگی از شرکت فناوران حفیظ و مجمدرضا فهمی به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس دیگر اعضاء هیات مدیره این شرکت محسوب می شوند.

اما مدیر عامل ایرانیان اطلس، فرهاد روزخوش به نمایندگی از شرکت لیزینگ خودرو بیستون است .

پیش از او آیت اله ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار مدیریت شرکت ایرانیان اطلس را برعهده داشت ولی پس از مدتی اداره این مجموعه را به نایب رئیس ایرانیان اطلس واگذار کرد. او دانش آموخته مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است و در حال حاضر یکی از بزرگترین شرکت های مهندسی ساختمانی ایران را اداره می کند. او همزمان سمت نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ایرانیان اطلس، عضو هیات مدیره شرکت آ اس پ،عضو هیات مدیره شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه، عضو هیئت مدیره شرکت توسعه سرمایه گذاری توس گستر، و ریاست هیات رییس هیات مدیره شرکت مهندسین مشاور طرح و اندیشه شیوا اطلس مدیره شرکت عمران اطلس کیش را هم برعهده دارد.

سرمایه گذاری های شرکت ایرانیان اطلس

بخش مهمی از سرمایه گذاری ساخت پروژه اطلس مال از سوی بانک انصار تامین شده است. شرکت ایرانیان اطلس از زیرمجموعه های بانک انصار به شمار می آید که تنها برای حضور در فعالیت های ساختمانی به فعالیت می پردازد.اما نکته حائذ اهمیت اینکه ایرانیان اطلس پروژه های بسیاری در جریان اجرا با زمان بندی کوتاه مدت و بلند مدت دارد که پروژه، ( اطلس مال) به عنوان یکی از این پروژه ها به شمار می رود.

جالب اینکه این شرکت در بیش از ۸شرکت غیر بورسی نیز سرمایه گذاری کرده و مالک ۱۰۰درصدی ۴تای آنهاست. شرکت های «طرح و اندیشه شیوا اطلس»، «ستاره اطلس پارس»، «ستاره آرمان توس» و «عمران اطلس ایرانیان» ۴شرکتی هستند که ایرانیان اطلس مالک ۱۰۰درصدی آنهاست. همچنین ایرانیان اطلس مالک ۶۰درصد شرکت «باغ فردوس ایرانیان»،۵۰درصدی «پردیس اطلس پارس» و ۲٫۷۷درصدی «سرمایه گذاری دانایان پارس» است. گفتنی است پروژه ی «برج مسکونی اطلس کیش» تا کنون ۹۹درصد پیشرفت فیزیکی داشته این درحالی است از پروژه ملک فرحزاد این شرکت، هیچ گزارش پیشرفتی یافت نشده است.

ایرانیان اطلس در سال مالی پایان آذرماه ۹۲ مبلغ ۲هزار و۳۵۱میلیارد و ۳۷۸میلیون ریال سود عملیاتی به دست آورد. در میان پروژه های در جریان اجرا کوتاه مدت این شرکت، می توان به پروژ های برج مسکونی اطلس کیش، مجتمع آرمان مشهد، ملک فرحزاد، اطلس سنتر بم و اطلس یاسوج اشاره کرد. اما این شرکت پروژه‌های در جریان اجرا در دوره زمانی بلند مدت نیز دارد. پروژه های شهرک نمک آبرود، اطلس پلازا، مرکز تجارت اطلس تبریز، اطلس مال، اطلس گاندی، ۴۰۰واحدی نمک آبرود، اطلس کلینیک، برج های اطلس نمک آبرود، اطلس فرمانیه و اطلس دیباجی، پروژه هایی هستند که شرکت ایرانیان اطلس برای اجرای آن بازه بلند مدت را درنظر گرفته است.

مخارج اطلس مال

اطلاعات فنی پروژه نشان می دهد اطلس مال با شش طبقه پارکینگ، ۱۹ طبقه واحدهای اداری و تجاری، زیربنای تجاری ۲۱ هزار و ۸۴۱ متر، ۳۰۰ واحد فروشگاهی، زیربنای اداری ۲۴ هزار و ۴۵ متر، ظرفیت حداقل یک هزار و ۴۴۰ خودرو در پارکینگ اختصاصی و زیربنای کل ۱۳۶ هزار و ۹۶۶ متر ظرفیت دارد.

نکته اینکه پروژه اطلس مال مبلغ۳هزار و ۳۳۶میلیارد و ۸۷۹میلیون ریال، مخارج ساخت طی دوره مالی پایان آذرماه۹۲داشته و تاکنون ۱۷درصد پیشرفت فیزیکی را گزارش داده است.

لازم به اشاره است، تامین مالی اکثر پروژه های در جریان اجرا شرکت ایرانیان اطلس از طریق تسهیلات بانکی بوده و آخرین وضعیت قیمت تمام شده پروژه ها و کارشناسی رسمی آنها، نشان دهنده پوشش مناسب هزینه های سودهای بانکی است.

این شرکت توانسته در پایان سال مالی ۹۲ مبلغ ۲هزار و۳۲۱میلیارد و ۷۲۵میلیون ریال، سود خالص شناسایی کرده و مبلغ ۳هزار و ۵۷۰میلیارد و۸۲۵ میلیون ریال سود انباشته در پایان سال، داشته باشد.

اما زیان انباشته شرکت عمران اطلس ایرانیان بالغ بر ۵ برابر سرمایه شرکت مذکور که ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت باید در این خصوص رعایت شود. ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت مقرر می‌دارد که اگر بر اثر زیان‌های وارده حداقل نصف سرمایه شرکت از میان برود، هیات‌مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام را دعوت کند تا موضوع انحلال یا بقای شرکت مورد شور و رای واقع شود.

شایان ذکر است سود هر سهم پس از کسر مالیات در دوره مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۳۹۲ بالغ بر ۲۳۲۲ ریال بود است .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=134840

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر