2

باید دبیرخانه ای مرتبط با مسائل جهان اسلام تشکیل شود

  • کد خبر : 13568
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۳

برهان الدین ربانی رئیس جمهور سابق افغانستان امروز شنبه در اولین اجلاس بین المللی بیداری اسلامی با اشاره به تحولات اخیر منطقه گفت: قیام های بزرگی در منطقه رخ داده است که مهمترین مژده آن تشکیل حکومت های اسلامی در منطقه است. وی افزود: مردم مسلمان تونس در شرایطی در تحولات این کشور به پیروزی رسیدند […]

برهان الدین ربانی رئیس جمهور سابق افغانستان امروز شنبه در اولین اجلاس بین المللی بیداری اسلامی با اشاره به تحولات اخیر منطقه گفت: قیام های بزرگی در منطقه رخ داده است که مهمترین مژده آن تشکیل حکومت های اسلامی در منطقه است.

وی افزود: مردم مسلمان تونس در شرایطی در تحولات این کشور به پیروزی رسیدند که دیکتاتور این کشور حتی اجازه نمازخواندن هم به مردم این کشور نمی داد و آنها را تحت فشار شدیدی قرار داده بود.
رئیس جمهور سابق افغانستان با تاکید بر اینکه قیام های اخیر در منطقه آسان به دست نیامده است، گفت: تدین و دین مداری مردم منطقه مهمترین پیام تحولات اخیر منطقه بود و نشان داد که ملل مسلمان در مقابل ظلم طاقت ندارند.
ربانی با بیان اینکه مبارزه با ظلم و ظلم ستیزی به عنوان ارزش و یک اصل در دین اسلام مطرح شده است، گفت: آزادی در دین اسلام یکی از موهبت های الهی و دفاع از آزادی یک وجیهه الهی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به علی اکبر ولایتی دبیر این اجلاس اظهار داشت: باید تلاش کنیم دبیرخانه و محلی دائمی برای مشورت در خصوص مسائل اسلامی تشکیل شود.
ربانی همچنین به مقاومت مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: ملت مظلوم فلسطین و گروه حماس نقش زیادی در حرکت های بیداری اسلامی منطقه داشتند و در این میان نیز حزب الله لبنان توانست با نقش آفرینی درست نقش زیادی در این بیداری ها داشته باشد.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13568

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر