2

هشدار محسن رضایی در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی

  • کد خبر : 13600
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که دشمنان انقلاب اسلامی در کمین نشسته‌اند تا از رویدادهای داخلی و رقابت‌های سیاسی داخل کشور سوءاستفاده کند، به فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: دخالت بیگانگان و ساده‌اندیشان برخی نخبگان انتخابات ۸۸ را به چالش امنیتی تبدیل کرد. محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو […]

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که دشمنان انقلاب اسلامی در کمین نشسته‌اند تا از رویدادهای داخلی و رقابت‌های سیاسی داخل کشور سوءاستفاده کند، به فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: دخالت بیگانگان و ساده‌اندیشان برخی نخبگان انتخابات ۸۸ را به چالش امنیتی تبدیل کرد.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که چرا انتخابات ۸۸ از یک رقابت سیاسی به یک چالش امنیتی تبدیل شد و چه عواملی در این بحث نقش داشت، کم ظرفیتی را یکی‌از عوامل موثر در به وجود آمدن چالش امنیتی دانست و گفت:

متاسفانه بیگانگان در انتخابات ۸۸ به یک مسئله داخلی، جهت توطئه‌آمیز دادند و این اقدام بیگانگان یک رقابت سیاسی را به چالش امنیتی تبدیل کرد. وی در پاسخ به این سوال که شما به عنوان یکی از نامزدهای شکست خورده در انتخابات ۸۸ نقش نخبگان را در به وجود آمدن چالش امنیتی چقدر موثر می‌دانید، تصریح کرد: ساده‌اندیشی برخی نخبگان سیاسی داخل کشور در این چالش امنیتی موثر بود و نمی‌توان آن را نادیده گرفت؛ ایران کشوری است که دشمنان زیادی دارد که منتظرند یک اتفاقی در ایران رخ بدهد تا آنها سوءاستفاده‌های خود را بکنند.

لذا ما باید با توجه به شرایطی که داریم نسبت به سوءاستفاده‌های بیگانگان و خارجی‌ها از رقابت‌های سیاسی مراقبت کنیم که البته این کار، کار ساده‌ای نیست. رضایی با اشاره به رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی که در کشورهای غربی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در کشورهای غربی در حالی رقابت‌های سیاسی شکل می‌گیرد که آنها نسبت به دخالت و سوءاستفاده‌های دشمنان خارجی نگران نیستند و هیچ نگرانی نسبت به دخالت خارجی‌ها در رقابت‌های سیاسی خود ندارند.

اما محیط سیاسی داخل کشور ما به‌طوری است که دشمن هر لحظه خود را آماده دخالت و سوءاستفاده می‌داند. وی با تاکید بر این‌که سیاسیون باید اقداماتی را اعمال کنند و رفتارهای سیاسی خود را طوری تنظیم کنند که مانع دخالت و سوءاستفاده بیگانگان و خارجی‌ها شود، تصریح کرد: دشمنان ملت ایران همواره در کمین نشستند تا از رقابت‌های سیاسی در ایران سوءاستفاده کنند تا پیشرفت‌های ملت ایران متوقف شود. لذا نباید اجازه داد که رقابت‌های سیاسی در داخل کشور جنبه‌های امنیتی پیدا کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان ضمن درخواست از نخبگان برای مراقبت از رقابت‌های سیاسی داخل کشور و لزوم هوشیاری آنها برای مقابله با چالش‌های امنیتی گفت: در شرایط کنونی همه ما به وحدت حول محور نظام و ولایت فقیه نیاز داریم و باید وحدت خود را حفظ کنیم. رضایی همچنین درگفت‌وگویی با ایسنا گفت: بدون زایش در جریان‌های سیاسی بن بست سیاسی به وجود می‌آید.

وی گفت: اگر جریان‌های سیاسی نتوانند زایش داشته باشند، نوعی بن بست سیاسی به وجود می‌آید. وی در ارزیابی نسبت به تنوع دسته‌بندی‌های جریان اصولگرایی و تاثیر آن بر وحدت این جریان برای انتخابات مجلس نهم، گفت: جبهه‌های جدید می‌توانند زایشی باشند درون چارچوب‌های کلان، لذا تشکیل جبهه‌ها اگر مشروط به جذب نسل‌های بعدی باشد، کار بسیار خوبی است و باید تشویق شود.

وی درباره شکل‌گیری جبهه پایداری نیز اظهارداشت: در جزئیات فعالیت آنها نیستم و به نظر من در حال‌حاضر قضاوت کردن زود است و باید اجازه دهیم مدتی بگذرد، ببینیم رفتارها چطور خواهد شد و موضع‌گیری‌ها چگونه خواهد بود و بعد ازگذشت زمان قضاوت کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر