2

آقایان باید یکدیگر را تحمل کنند. ما نیاز به مجلس روحی و معنوی داریم.

  • کد خبر : 33187
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۰

ظرفیت‌های خوبی در این دوره از مجلس وجود دارد و البته مجلس آینده، کارآمدتر از مجلس گذشته خواهد بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسئولان و سران قوا باید آستانه تحمل‌پذیری‌شان را افزایش دهند و بالا ببرند و ظرفیت حرف‌های مخالف را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ محسن رضایی که برای شرکت در مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پای صندوق اخذ رای مستقر در حسینیه ارشاد حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دلیلی ندارد در کشور نزاع به وجود آید. شروع نزاع میان سران قوا و مسئولان بیانگر ضعف تحمل‌پذیری در آنهاست.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که “آیا برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان کاندیدا برنامه‌ای دارید؟” گفت: در این مورد هنوز تصمیمی نگرفته‌ام.

دبیر مجمع تشخی مصلحت نظام همچنین در مورد توان کارشناسی مجلس آینده اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در این دوره از مجلس وجود دارد و البته مجلس آینده، کارآمدتر از مجلس گذشته خواهد بود. مجلس آینده را کارآمدتر از گذشته می‌دانم و فکر می‌کنم مجلس آینده بهتر بتواند قوانین مورد نیاز کشور را در این زمینه نیز تهیه و تدوین کند.

رضایی در برابر این پرسش که “چه راه‌حلی برای حل اختلافات مجلس و دولت پیشنهاد می‌کنید؟” پاسخ داد: آقایان باید یکدیگر را تحمل کنند. ما نیاز به مجلس روحی و معنوی داریم.

وی در پاسخ به این پرسش که “مجمع تشخیص مصلحت نظام چه سیاستی درباره حمایت از تولید ملی دارد؟” اعلام کرد:‌ تا خردادماه مجموع سیاست‌های کلی را تصویب خواهیم کرد و در آن سیاست‌های کلی بحث تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ملی را در نظر گرفته‌ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره برنامه‌های این مجمع برای مبارزه با فساد اقتصادی نیز خاطرنشان کرد: چند ماه گذشته قانونی را با عنوان قانون شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی تصویب کردیم. اگر آن قانون پیگیری شود و دولت و دستگاه‌های اجرایی و به خصوص نظارتی در راستای آن فعالیت کنند، دلیلی ندارد فساد تا این میزان وجود داشته باشد.

رضایی با بیان اینکه “استفاده از سیستم‌های پیشرفته الکترونیکی که می‌تواند همه محاسبات را شفاف کند، بسیار موثر است”، افزود: از نظر سخت‌افزاری بانک‌ها، بیمه‌ها و ادارات پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند اما از نظر سیستم‌های نرم‌افزاری که بتوانند حسابرسی دقیقی انجام دهند، هنوز ضعف‌هایی وجود دارد و اگر این موارد رعایت شود فساد در کشور به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

وی درباره بحث‌های مربوط به تعیین رییس مجلس نهم گفت: در مورد ریاست مجلس آینده نظر خاصی ندارم.

خبرنگاری پرسید “اگر علی لاریجانی همچنان رییس مجلس بماند، آیا این مجلس کارآمدتر خواهد بود؟” که رضایی پاسخ داد: هر کسی رییس مجلس شود به عنوان یکی از شخصیت‌های کشور باید مورد حمایت قرار گیرد تا بتواند کارش را انجام دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که “آیا ممکن است حدادعادل ریاست مجلس آینده را بر عهده بگیرد؟” تاکید کرد: در حال حاضر قضاوت در ارتباط با این موضوع‌ها بسیار زود است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=33187

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر