1

آماری از جنایات داعش در شهر موصل/ تقسیم زنان موصل برای جهاد نکاح

  • کد خبر : 137273
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹

آنان بیش از ۱۲۰۰ نسخه خطی موجود در کلیساها را نابود کرده و دانشکده موصل را تعطیل نمودند.

به گزارش شفقنا، «علی الخطیب» نایب رییس دیوان اوقاف تشیع، با بیان این که گروه های تروریست به مساله خون و جرم اعتقاد دارند و برای انبیا و اولیای الهی احترامی قایل نیستند، از تخریب ۵۰ مسجد و حسینیه خبر داد.

بر اساس گزارش پایگاه شفقنا عراق، وی در ادامه تاکید کرد که سازمان های بین المللی باید بیانیه هایی بر محکومیت فعالیت های مجرمانه تروریست های داعش  علیه بشریت و ادیان الهی صادر کنند.

از سوی دیگر هلال احمر نیز اعلام نمود که داعش دختران و زنان در بازارهای نینوا به فروش می رسانند.

«محمد الخزاعی» سخنگوی هلال احمر با محکوم سازی فعالیت های داعش،  تصریح کرد که تروریست های داعش زنان مسیحی و ایزدی را می ربایند و آن را برای فروش به بازار عرضه می کنند، آنان همچنین ده ها خانوار ترکمنی و ایزدی و مسیحی را در فرودگاه تلعفر بازداشت کرده و مردان شان را به قتل رسانده اند.

وی در ادامه سازمان های بشری و جامعه بین الملل را به دخالت برای اصلاح وضع بشری در نینوا دعوت کرد.

یکی از منابع آگاه در هلال احمر همچنین تصریح کرد که داعش با اهداف انجام جهاد نکاح،  زنان ربوده شده را میان نظامیان در موصل و تلعفر تقسیم کرد.

در زمانی که همگان نسبت به ضررهای بزرگی فرهنگی که منفجر کردن مرقد نبی یونس علیه السلام  به تمدن هزاران ساله آن به وجود اورد هشدار می دادند تروریست های داعش اقدام به انجام عملیات تخریبی دیگری علیه مسیحیان کردند، آنان بیش از ۱۲۰۰ نسخه خطی موجود در کلیساها را نابود کرده و دانشکده موصل را تعطیل نمودند.

« ابراهیم الطایی» از اعضای شورای موصل تاکید کرد که داعشی ها ۱۳ منزل مسیحی را بعد از سرقت محتویات آن ها منفجر کردند ، آنان با چنین فعالیت های  موجب ناراحتی و خشم خانوارهای موصل شده اند.

گروه تروریستی داعش که از القاعده سرچشمه گرفته ، بعد از سقوط صدام حسین در سال ۲۰۰۳ تاکنون بزرگ ترین خطر امنیتی برای عراق محسوب می شود که در طول دو ماه اخیر تعدادی از شهرها را به تسلط خود در اورده و جدای از آوارگی خانوارها، صدها نفر را به شهادت رسانده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=137273

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر