1

شکایت یک قاضی زن ایرانی‌تبار از وزارت دادگستری آمریکا

  • کد خبر : 138099
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۹:۴۵

یک قاضی زن ایرانی‌تبار دادگاه مهاجرت آمریکا، وزارت دادگستری ایالات متحده را به چالش گرفته است.

یک قاضی زن ایرانی‌تبار می گوید دستور وزارت دادگستری مبنی بر منع وی از قضاوت پروند‌ه‌های مربوط به شهروندان ایرانی با اصل اول متمم قانون اساسی آمریکا مغایرت دارد.

قاضی اشلی تبدّور در شکایتنامه خود گفته است دستور وزارت دادگستری ناقض حق وی به آزادی سخن و آزادی انجمن بوده و تحت ماده ۷ قانون حقوق مدنی آمریکا مصوبه سال ۱۹۶۴ میلادی، مبتنی بر تبعیض نژادی است.

ادعانامه خانم تبدوّر، با عنوان “تبدّور علیه هولدر” حاکی است که وزارت دادگستری دستور رد صلاحیت وی را براساس معیارهای نژادی با انگیزه‌های تبعیض آمیز، به‌ویژه به دلیل میراث ایرانی و ایفای نقش وی در جامعه ایرانی‌تباران آمریکا قرار داده است.

اریک هولدر هشتاد و دومین دادستان کل ایالات متحده، در سال ۲۰۰۹ میلادی از سوی رئیس جمهوری آمریکا، باراک اوباما، به این مقام منصوب گردید. وی نخستین آمریکایی آفریقایی‌تباری است که به مقام دادستانی کل آمریکا نایل آمده است.

جام/به گزارش صدای آمریکا(VOA)، قاضی تبدّور مدعی است که دستور وزارت دادگستری پس از آن صادر شد که او به طور فعال در تعدادی از طرح‌های دولت فدرال مربوط به جامعه آمریکائیان ایرانی‌تبار  شرکت جست و حتی در جلسه‌ای که در سال ۲۰۱۲ با هدف رسیدگی به وضعیت جامعه آمریکائیان ایرانی‌تبار در کاخ سفید برگزار شد، حضور داشت.

وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید فعالان جوامع اقلیت ممکن است قضات مهاجرت بی‌طرفی نباشند، در حالی که تبدّور می‌گوید به نظر می‌رسد که این محدودیت بر حوزه قضاوت وی وضع شده، در صورتی‌که سایر اقوام این چنین محدودیت هایی را ندارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=138099

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر