2

پروژمسکن مهر پایان خانه بدوشی و رنج بی خانمانی در کشور

  • کد خبر : 13928
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۰

او از این پس دیگر مجبور نیست هرماه سنگینی نگاه صاحبخانه را که منتظر دریافت اجاره است و کج خلقی های گاه و بیگاه او را تحمل کند و از سر ناچاری حتی نتواند دم برآورد. دیگر خانه دار شدن برای ‘حاج مهدی’ رویایی دست نایافتنی نیست و او می تواند از روی کلیدی که […]

او از این پس دیگر مجبور نیست هرماه سنگینی نگاه صاحبخانه را که منتظر دریافت اجاره است و کج خلقی های گاه و بیگاه او را تحمل کند و از سر ناچاری حتی نتواند دم برآورد.
دیگر خانه دار شدن برای ‘حاج مهدی’ رویایی دست نایافتنی نیست و او می تواند از روی کلیدی که به او داده اند به تعداد زن و فرزندانش کلید بسازد و به آنها بدهد تا بدون ترس و دلهره هر وقت که خواستند بیایند و بروند.
امروز با طرح پیشنهادی مسکن مهر رییس جمهوری عدالت محور و مهروز دکتر محمود احمدی نژاد رویای حاج مهدی های زیادی در ایران اسلامی و نیز خراسان شمالی به واقعیتی پیوسته که برخی هنوز هم آن را باور ندارند.
‘حاج مهدی نیکدل’ که بیستم شهریورماه در سفر یکروزه رییس جمهور به استان خراسان شمالی کلید مسکن خود را از دست وی دریافت کرده، می گوید: حتی در خواب هم نمی دیدم که روزی منزل شخصی داشته باشم، اما این آرزو برای من و فرزندانم به واقعیت تبدیل شده است.
وی افزود: زمانی که کلید مسکن را از رییس جمهور تحویل گرفتم از سر شوق اشک از چشمان من و زن و فرزندانم جاری شد و هنوز هم ناباورانه به این موضوع می نگریم.
وی اضافه کرد: تصورش نیز برای ما سخت بود که با نه تا ده میلیون تومان، که پس انداز یک عمرمان بود خانه دار شویم و همیشه نگران بودیم که با این پول اندک حتی نتوانیم در پایین ترین نقطه شهر بجنورد خانه رهنی تهیه کنیم.
حاج مهدی می گوید: در این نومیدی با آغاز اجرای مسکن مهر در خراسان شمالی و شهر بجنورد در قالب شرکت تعاونی نامنویسی کردیم و با پرداخت دو میلیون تومان اولیه و در پایان هم هشت میلیون تومان صاحب یک واحد ۷۵ متری در نقطه مناسبی از شهر شدم.
وی می افزاید: اکثر ساکنان مجتمع ۱۶۸ واحدی بسیجیان بجنورد خانواده های کم درآمدی بودند که امکان خانه دار شدنشان در شرایط عادی وجود نداشت.
سرپرست اداره مسکن و شهرسازی خراسان شمالی گفت: اجرای مسکن مهر در این استان علاوه بر جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت مسکن، باعث خانه دار شدن اقشار زیادی از مردم بخصوص کم درآمدها شده است.
‘علی فخرانی’ در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود : در این استان ۴۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی مهر در دست اجرا قرار گرفته که ۲۴ هزار و ۴۰۰ واحد آن در مناطق شهری و ۱۸ هزار واحد مربوط به نواحی روستایی است.
وی اضافه کرد: اکنون ۱۹ هزار واحد مسکونی مهر در مناطق شهری با جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر در این استان در دست اجراست که هفت هزار واحد آن تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: تاکنون در خراسان شمالی بیش از شش هزار واحد مسکن مهر در جریان سفر سوم دولت و سفر پروژه ای (هفته گذشته) رییس جمهوری به متقاضیان تحویل شده است.
فخرانی گفت: برای ساخت مسکن مهر شهری و روستایی در این استان حدود ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت از طریق بانکهای عامل پرداخت شده است.
وی میانگین پرداخت تسهیلات برای ساخت هر واحد مسکونی بین ۱۴ تا ۲۵۰ میلیون ریال اعلام کرد.
در سفر دوره ای رییس جمهوری به استان خراسان شمالی در ۲۰ شهریورماه جاری دو هزار و ۶۱۳ واحد مسکونی مهر در این استان به بهره برداری رسید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13928

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر