1

نتانیاهو: نباید مبارزه با داعش، ایران را تقویت کند+تصاویر

  • کد خبر : 141047
  • ۲۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷

نتانیاهو با تاکید بر اهمیت نابودی داعش و تروریسم ناشی از سایر افراطیون اسلامگرا، به امریکا و دیگر کشورهای آماده مشارکت در ائتلاف پیام داد که به خاطر جلب همکاری ایران در مبارزه با تروریسم، از خطرات ناشی از ایران غافل نشوند.

“بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته در پیامی به امریکا و جامعه جهانی گفته بود: «مراقب باشند در مسیر مبارزه با گروه “داعش”، جمهوری اسلامی ایران را تقویت نکنند.»

جام/بر اساس گزارش روزنامه‌های اسرائیلی “هاآرتص” (Haaretz) و “جروزالم پست”(JerusalemPost)، نتانیاهو این سخنان را روز پنج‌شنبه، ۲۰ شهریور، در جریان همایش “مبارزه با تروریسم” در “هرتصلیای” اسرائیل [سرزمین‌های اشغالی] بیان کرده است.»

نخست وزیر اسرائیل حمایت کامل کشورش را از فراخوان “باراک اوباما” رئیس جمهوری امریکا، برای عملیات متحد بین المللی در مبارزه با نیروهای داعش در منطقه مورد تاکید قرار داد و گفت: «اسرائیل نیز در این نبرد نقش خود را ایفا می‌کند».

به گفته نتانیاهو، «بخشی از همکاری‌های اسرائیل با این ائتلاف بین‌المللی آشکار است، ولی بخش دیگر آن را دنیا کمتر می‌شناسد». وی در این باره توضیح بیشتری نداد.

هاآرتص

 

روزنامه هاآرتص روز ۲۱ شهریور نوشت: «نتانیاهو با وجود تاکید بر اهمیت نابودی داعش و تروریسم ناشی از سایر افراطیون اسلامگرا، به امریکا و دیگر کشورهای آماده مشارکت در ائتلاف پیام داد که به خاطر جلب همکاری ایران در مبارزه با تروریسم ناشی از افراطیون سنی منطقه، از خطرات ناشی از ایران غافل نشوند».

به گفته نتانیاهو، «در مبارزه با تروریسم سنی‌های افراطی نباید تروریسم ناشی از شیعیان افراطی را فراموش کرد؛ در مسیر تضعیف رادیکال‌های سنی نباید گذاشت که بنیادگرایان شیعی تقویت شوند و هیچ یک از آنها نباید به سلاح هسته‌ای دسترسی یابند».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص مذاکرات اتمی پیش رو در نیویورک میان ایران و کشورهای غربی گفت: «باید یک توافق نهایی هسته‌ای خوب به دست آید و توافق خوب شبیه معامله‌ای است که بر سر نظارت جهانی در نابودی سلاح شیمیایی سوریه حاصل شد».

نتانیاهو همچنین مدعی شد که «ایران می‌خواهد مواد اتمی را حفظ کند تا یک روز که جهان به یک بحران بین‌المللی دیگر مشغول شد، یک‌باره ناظران را اخراج کرده و بمب اتمی را سوار کند».

جروزالم پست

روزنامه “نیویورک تایمز” (NewYorkTimes) روز پنج‌شنبه نوشته بود که «اسرائیل شدیداً نگران است که طرح امریکا برای مبارزه با گروه داعش موجب منحرف شدن توجهات از اهمیت مذاکرات آتی هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی شود.»
بر این اساس، اسرائیل در روزهای گذشته اعلام کرده بود، “یووال اشتاینیتز” وزیر اطلاعات و راهبردی خود را برای گفت‌وگو درباره مذاکرات پیش روی اتمی میان ایران و قدرت‌ها، به واشنگتن می‌فرستد.

اشتاینیتز در آستانه سفر خود ارزیابی کرده بود که مذاکرات نیویورک آخرین دور از گفت‌وگوها میان ایران و کشورهای غربی باشد، ولی بدون دستیابی به معامله نهایی هسته‌ای پایان یابد.

نیویورک تایمز

 

“تساخی هانگبی” معاون وزیر خارجه، و “اسحاق هرتسوگ” رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی، در روزهای گذشته در مصاحبه با “رادیو اسرائیل” (RadioIsrael) گفتند: «از مقامات ارشد امریکایی که با آنها در روزهای گذشته در سفر به واشنگتن دیدار کرده‌اند، اطمینان گرفته‌اند که امریکا در مذاکرات اتمی با ایران قصد سازش ندارد.»
شایان ذکر است که گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران با پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان، که دور هفتم مذاکرات خواهد بود، بیست و هفتم شهریور در نیویورک از سرگرفته می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=141047

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر