2

اصل تقسیم فلسطین است که در سال ۱۹۴۷ به آن رای داده شد

  • کد خبر : 14354
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۹:۰۱

معاون سردبیر ماهنامه لوموند دیپلماتیک در ارتباط تصویری با شبکه تلویزیونی یورونیوز گفت: اسرائیلی ها در حال حاضر گفتمانی صرفا ایدئولوژیک و گفتمان زور را در پیش گرفته اند. آلن گرش در این باره که در مساله مربوط به اراضی راه حلی برای بن بست مذاکرات اسرائیل و فلسطینی ها وجود دارد یا نه گفت: […]

معاون سردبیر ماهنامه لوموند دیپلماتیک در ارتباط تصویری با شبکه تلویزیونی یورونیوز گفت: اسرائیلی ها در حال حاضر گفتمانی صرفا ایدئولوژیک و گفتمان زور را در پیش گرفته اند. آلن گرش در این باره که در مساله مربوط به اراضی راه حلی برای بن بست مذاکرات اسرائیل و فلسطینی ها وجود دارد یا نه گفت: قوانین بین المللی و سازمان ملل متحد اصولی را تعریف کرده اند.

این، اصل تقسیم فلسطین است که در سال هزار و نهصد و چهل و هفت به آن رای داده شد و در ادامه به تصویب رسید.

یعنی اینکه کشوری فلسطینی در کنار دولت اسرائیل وجود دارد.

مورد دوم این است که کل سرزمین های اشغال شده از سوی اسرائیل در سال هزار و نهصد و شصت و هفت به طور غیر قانونی اشغال شده اند و کشور فلسطینی در این اراضی می تواند تشکیل شود.

این پایه قانونی مناقشه مذکور است و بر این اساس است که این مناقشه باید حل و فصل شود. وی درباره علت اصلی مخالفت سرسختانه اسرائیل با تشکیل کشور فلسطینی گفت: به نظر من دولت اسرائیل امروزه دست به انتخاب هایی می زند که کاملا بر خلاف منافع اسرائیلی هاست زیرا اسرائیل سیاستی قومی – ملی گرایانه در پیش گرفته است و فکر می کند که یهودیان اسرائیلی برتر از همسایگانشان هستند و دارای هر نوع حق و از چهار هزار سال دارای حقی تاریخی در فلسطین هستند اما این استدلال، استدلالی عجیب و غریب است زیرا اگر به حقوق چهار هزار سال پیش ملتی بازگردیم باید فرانسه با آلمان وارد جنگ شود زیرا در گذشته در برخی از مناطق کنونی آلمان، اجداد فرانسوی ها ساکن بودند.

به این ترتیب اسرائیلی ها در حال حاضر گفتمانی صرفا ایدئولوژیک و گفتمان زور را در پیش گرفته اند. گرش در این باره که آیا استدلال های امنیتی اسرائیل معتبر است یا نه گفت: مشکل این است که بدانیم چه چیزی امنیت اسرائیل را تضمین می کند.

آیا واقعا ادامه اشغالگری و نگه داشتن چندین میلیون فلسطینی تحت اشغال می تواند امنیت اسرائیل را تضمین کند.

این دلمشغولی امنیتی فقط در صورت صلح قابل ضمانت است.

اگر تضمین های بین المللی لازم است، اروپا و امریکا در گذشته بارها اعلام کرده اند که آماده اند این امنیت را تضمین و نیروهایی را برای تامین امنیت به آنجا اعزام کنند.

معاون سردبیر لوموند دیپلماتیک درباره شهرک های اسرائیلی گفت: شایان ذکر است که عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد حتی به عنوان عضو ناظر این امکان را برایش فراهم خواهد کرد که به دیوان بین المللی کیفری متوسل شود و بویژه در مساله شهرک ها ، شماری از مسئولان اسرائیلی را تحت پیگرد قرار داد زیرا بر اساس اساسنامه دیوان بین المللی کیفری، شهرک سازی ها جنایت جنگی است.

اکنون فلسطینی ها بارها اعلام کرده اند که حاضرند تغییراتی در مرزها ایجاد شود به طوری که بخشی از شهرک ها در سرزمین های اسرائیلی باقی بماند.

اما به هر حال این راه حل نیز مستلزم نابودی ده ها شهرک و تخلیه هزاران نفر (از اسرائیلی ها) است.

این امر هر چند از لحاظ اقتصادی ممکن است اما از لحاظ سیاسی برای دولت اسرائیل بسیار سخت خواهد بود

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=14354

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر