2

شهردار در چین، بی آبرویی در ارومیه

  • کد خبر : 148553
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۶

در حالی که حضرت پور در هایکو چین به سر میبرد، بازی های فوتسال شهرداری های کلانشهر های ایران به صورت مفتضحانه ای در ارومیه به پایان رسید.

“گل بود به سبزه نیز آراسته شد” مثال عینی بلبشور بازار مسابقات فوتسال شهرداری های کلانشهرهای کشور است که در سایه برخی بی تدبیری ها به فضاحت کده ای برای نمایش سرافکندگی فوتبال ارومیه تبدیل شد.

وقتی که مسوولین شهرداری و متولیان ورزش مجموعه مدیریت شهری سینه جلو داده و پز تصاحب میزبانی مسابقات فوتسال شهرداری های کلانشهرها را می دادند می شد حدس زد ارومیه در طول مدت برگزاری مسابقات با حواشی عجیبی دست و پنجه نرم خواهد کرد.

حال این قضیه به کنار که تیم فوتسال شهرداری ارومیه با تیم منتخب لیگ استان و کارمندان سایر ادارات وسازمان ها در این مسابقات حضور یافت، آن چیزی که بیشتر از همه شان شهر ارومیه را پایین آورد آخرین روز برگزاری مسابقات بود که در فینال این رقابت های افسارگسیختگی حواشی در قالب توهین های لجام گسیخته سبب شد نه تنها هزینه برگزاری این مسابقات به کلی پایمال شود بلکه این مسابقات به اولین تورنمنتی در طول تاریخ ورزش جهان تبدیل شود که هیچ تیمی صاحب کاپ قهرمانی نشد.

قضیه از این قرار است که در روز فینال این مسابقات مصطفی میلانی به عنوان مسئول ورزش محلات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه لباس قضاوت این دیدار را به تن می کند و به عنوان سرداور مسابقه فینال بین تیم های مشهد و تهران در سوت بازی می دمد اما ۱۲ دقیقه طول نمی کشد که با یک اعتراض به اشتباه داوری جو بازی به شدت متشنج شده و کار به درگیری و کتک کاری تیم ها و دخالت مستقیم پلیس می انجامد.

اما در طول برگزاری سه روزه این مسابقات حواشی جالبی متن این تورنمنت ۱۳ تیمه را تحت تاثیر قرار داد:

۱) عدم دعوت از داوران آذربایجان غربی

این مسابقات در حالی با فرجام ناخوشایند به پایان رسید که هیچ یک از داوران فوتسال استان برای قضاوت در این رقابت ها دعوت نشده بودند و تنها علی تقی زاده قضاوت چند دیدار را برعهده داشت که آن هم در یکی از دیدارها با عدم تشخیص درست، نه تنها تیم ارومیه را حذف کرد بلکه کفر تماشاگران را نیز درآورد.

۲) هیات فوتبال ارومیه از هیچ چیز خبر ندارد

این تورنمنت درحالی برگزار شد که هیات فوتبال ارومیه بعنوان عالی ترین نهاد فوتبالی شهرستان ارومیه هیچ دخالتی در برگزاری این مسابقات نداشت.

۳) وقتی جای بزرگ و کوچک عوض می شود

خیلی از بزرگان معتقدند که با اختراع تراکتور، احترام کوچکترها به بزرگترها تحت الشعاع مونتاژ لاستیک کوچک در جلو و لاستیک بزرگ در انتهای تراکتور قرار گرفت. اگر این فرضیه اثبات نشده را درست قلمداد کنیم بازهم به ناچار به روز فینال تورنمنت فوتسالی شهرداری های کلانشهرها می رسیم. محمود نصیرلو که داور بین المللی فوتسال ایران است و سابقه قضاوت در فینال جام جهانی کوچک “گرندپریکس” را در کارنامه دارد روز فینال و در مسابقه بین تیم های مشهد و تهران بعنوان کمک مصطفی میلانی در پست داور دوم ایفای نقش کرد. این درحالی است که نصیرلو داور بین المللی است و میلانی مدرک داوری درجه دو را دارد و هنوز داور ملی نیز نیست!

۴) برنامه ریزی نامناسب مسابقات

این مسابقات قرار بود در دو گروه شش تیم برگزار شود که بعدها در سه گروه چهار تیمی برگزار شد و سپس حتی دور دوم که قرار بود حذفی برگزار شود بازهم قرعه کشی شد. کجای دنیای فوتبال، چندین بار در طول برگزاری مسابقات برنامه بازیها عوض می شود؟ آیا این کار عقلانی و منطقی است؟

طبق بررسی های صورت گرفته نزدیک چند میلیارد ریال برای برگزاری این مسابقات هزینه شد. آیا عقلانی است مسابقاتی که با این هزینه کرد آنچنانی برگزاری می شود بدون تعیین قهرمان به پایان برسد؟

اما رسول اصغرزاده که در سالن مسابقات مشغول تماشای بازی فینال بود گفت: دیدار فینال این مسابقات مابین تیمهای شهرداری تهران و مشهد برگزار می شد که تیم شهردرای تهران در اعتراض به تصمیم داور زمین بازی را ترک کرد که این موضوع باعث شد بازی متوقف شود.

وی ادامه داد: پس از ترک بازی توسط تیم شهرداری تهران، تیم شهرداری مشهد همچنان در زمین بود که با توجه به اینکه بیشتر از وقت قانونی بازی گذشت دیدار فینال این مسابقات نا تمام ماند.
وی اظهار کرد: چنین اتفاقاتی در ورزش رخ می دهد و هیات داوران باید در مورد آن تصمیم گیری می کرد که البته من پس از این ماجرا از سالن خارج شدم و در جریان تصمیمات گرفته شده نیستم.

اصغرزاده گفت: داور فینال مسابقات شهرداری های کلانشهر های کشور از دوران بین المللی کشور بود و این دیدار از نظر داوری مشکلی نداشت.

در آخر باید بگوئیم مسئولین بسیار برای نگه داشتن جام قهرمانی سی میلیون ریالی در ارومیه تقلا می کردند اما با حذف ارومیه از مسابقات فوتسال این آرزو بر دلشان ماند اما با عدم تعیین تیم قهرمان و سرافکندگی روز فینال آفتاب خوش شانسی برایشان طلوع کرد و جام در ارومیه ماند.

شنیده ها حاکمی از آن است که به اعلام کمیته انضباطی مسابقات بازی فینال ۲۵ روز بعد مجددا تکرار میشود. البته به احتمال زیادی بازیکنان خاطی از حضور در این بازی محروم می شوند.

منبع: ندای ارومیه

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=148553

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر