3

دلیل تعطیلی واحدهای صنعتی خراسان جنوبی ریشه‌یابی شد

  • کد خبر : 150716
  • ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۹

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی خراسان جنوبی تعطیل شده که علت آن طی کار دقیق کارشناسی ریشه‌یابی شده است.

محمد شریعتمداری دقایقی قبل در گفت‌وگو با مردم خراسان جنوبی با اشاره به سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی که صبح فردا انجام می‌شود، اظهار داشت: مهمترین اهداف انجام سفرهای استانی هیئت دولت، تجلی یکپارچگی و وحدت ملی و همبستگی مردم و نظام و همچنین اطلاع از کاستی‌ها و مسائل استان از نزدیک است.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید پس از آسیب‌شناسی سفرهای استانی دولت‌های گذشته اقدام به انجام سفرهای استانی کرده که تصمیم‌های اتخاذ شده در این سفرها بر مبنای کارشناسی‌های قبلی و مقدورات کشور است.

معاون اجرایی رئیس جمهور یادآور شد: تصمیمات سفرهای استانی دولت تدبیر و امید معمولاً و تا حد امکان متکی بر بودجه عمومی کشور نیست و تلاش این است که در سفرهای استانی از سازمان‌ها و نهادهای سرمایه‌گذاری و شرکت‌های اقتصادی که توانایی سرمایه‌گذاری دارند، دعوت به همکاری شود که این رویکرد در سفرهای پیشین دولت تدبیر و امید اثرات بسیار مثبت و قابل توجهی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده، تعداد و حجم مصوبات این سفر محدود خواهد بود ولی قطعاً آثار و نتایج آن در زندگی مردم کاملاً ملموس است.

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود درباره عواقب ناشی از خشکسالی و مشکل تأمین آب در خراسان جنوبی بیان کرد: طی سال‌های اخیر با مشکل خشکسالی در دنیا و از جمله در ایران و به ویژه در خراسان جنوبی مواجه‌ایم که در خراسان جنوبی بالغ بر ۹۰ درصد آب موجود صرف کشاورزی می‌شود که از طریق جایگزینی سیستم‌های مدرن آبیاری در کشاورزی به جای روش‌های سنتی و با صرفه‌جویی ۱۰ درصد، می‌توان تا ۱۰۰ درصد بهره‌وری از آب در سایر بخش‌ها را افزایش داد.

وی همچنین با اشاره به برخورداری خراسان جنوبی از قنات‌های متعدد، گفت: خراسان جنوبی از حدود ۲ هزار رشته قنات برخوردار است که ۶۰۰ مورد آن خشک و نیمه‌خشک بوده و میزان آب‌دهی یک‌هزارو ۴۰۰  قنات دیگر نیز تا حد قابل توجهی کاهش یافته که برای احیای این قنات‌ها برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین به بیان مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی خراسان جنوبی پرداخت و اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی خراسان جنوبی تعطیل شده است که علت آن طی کار دقیق کارشناسی ریشه‌یابی شده است.

وی اضافه کرد: عدم مهارت کافی در زمینه تجارت و دسترسی به بازار و همچنین عدم برخورداری از منابع مالی و نرخ ترجیحی تسهیلات از مهمترین علل تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی خراسان جنوبی است که برای حل آن تصمیماتی اتخاذ شده و متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

فارس/شریعتمداری تصریح کرد: این سفر آغاز یک راه است و نه پایان آن؛ تلاش ما این است که در یک سیر سه ساله روند توسعه استان خراسان جنوبی پرشتاب‌تر شود که در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است و تصمیمات نهایی از سوی رئیس جمهور اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=150716

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر