1

بولتون:ایران با نیرنگ به دنبال سلاح اتمی است

  • کد خبر : 150983
  • ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵

جمعی از سناتورهای مطرح و کارشناسان ارشد امنیتی حال و اسبق آمریکایی طی اظهار نظرهایی ضمن حمایت از گروهک منفور منافقین به عنوان آلترناتیو مورد نظر خود، سیاست‌های اوباما را در قبال ایران به ویژه موضوع هسته‌ای به باد انتقاد گرفتند.

طی نشستی که در «ساختمان کندی» در سنای آمریکا که با حضور«جان بولتون، جوزف لیبرمن، جک کین، فرانسوا تاون سند و روی بلنت» از مقام‌های اسبق یا فعلی سرشناس آمریکایی برگزار شد با اشاره به تمدید زمان مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب، انتقادات شدیدی در خصوص سیاست خارجی آمریکا در این خصوص صورت گرفت.

روی بلنت نماینده جمهوری خواه سنای آمریکا در این زمینه گفت: «تصمیم به ادامه مذاکرات با ایران در حالی‌که آن‌ها دقیقا‌ آن‌چه را که ما بدان علاقه‌ای نداریم انجام می‌دهند دستاورد بسیار بدی بود.»

جوزف لیبرمن سناتور اسبق آمریکایی نیز در این‌باره گفت: «حکومت ایران بدین نتیجه رسیده این آمریکا است که بیشتر خواهان حصول توافق با آن‌ها است. اگر آمریکا به توافقی بد با آن‌ها برسد نه تنها تاریخ خاورمیانه تغییر خواهد یافت بلکه متحدان ما در خاورمیانه و ورای آن‌ نیز دچار تغییر‌های شدیدی خواهند شد.»

جان بولتون سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد که در اتخاذ رویکرد ضد ایرانی ید طولایی دارد در این زمینه گفت: «حکومت ایران  سابقه طولانی در تلاش برای بدست آوردن سلاح‌های هسته‌ای از طریق نیرنگ و فریب داشته است.»

ژنرال کین معاون اسبق ستاد مشترک آمریکا نیز در اظهار نظری گفت: «طی ۵ سال فعالیت در مقام اسبق خود به این نتیجه رسیده‌ام که سیاست آمریکا در قبال ایران سیاست صبر بوده است. باید بهتر بگویم سیاست آمریکا در قبال نیات هسته‌ای ایران سیاستی نامعلوم بوده است.»

از دیگر نکات قابل توجه و البته تاریک برای سیاستمداران آمریکا حمایت مجدد آن‌ها از سرکرده گروهک منافقین خلق بود به طوری که لیبرمن در سخنانی خطاب به «مریم رجوی» سرکرده منافقین گفت: «شما در خط مقدم نبرد هستید. شما نیروهای جایگزین و بخشی از امید ما برای آینده می‌باشید.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=150983

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر