3

گورباچف درباره وقوع جنگی بزرگ در اروپا هشدار داد

  • کد خبر : 152138
  • ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۶

رئیس جمهوری شوروی سابق در گفت‌وگو با هفته‌نامه “اشپیگل” درباره وقوع یک جنگ بزرگ در اروپا به‌دلیل بحران اوکراین هشدار داد و خواستار بهبود مناسبات بین روسیه و غرب شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم “میخائیل گورباچف” رئیس جمهوری شوروی سابق در گفت‌وگو با هفته‌نامه اشپیگل درباره وقوع یک جنگ بزرگ در اروپا به‌دلیل بحران اوکراین هشدار داد.
وی افزود: اگر در این شرایط متشنج یک نفر اعصاب خود را از دست بدهد ما سال‌های آینده زنده نخواهیم ماند.
وی از یک فقدان فاجعه‌بار اعتماد بین روسیه و غرب سخن گفت و خواستار بهبود مناسبات بین این دو شد و گفت: ما به پایان یخبندان سیاسی و عادی شدن مجدد مناسبات بین روسیه و غرب نیاز داریم.
“گورباچف” شدیداً آلمان را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: بسیاری از آلمانی‌ها می‌خواهند در جدایی مجدد اروپا مشارکت کنند. آلمان در جنگ جهانی دوم یک‌بار تلاش کرد حوزه نفوذ خود را به شرق گسترش دهد. چه درس دیگری را نیاز دارد بگیرد؟
رئیس جمهوری شوروی سابق در بخش دیگری از این گفت‌وگو تحریم‌های غرب علیه روسیه را محکوم کرد و این‌گونه اقدامات را احمقانه و بسیار خطرناک توصیف کرد.
گورباچف در ماه‌های گذشته چندین‌بار درباره وقوع یک جنگ سرد جدید هشدار داده و از سیاست‌های پوتین در بحران اوکراین دفاع کرده بود.
البته گورباچف در گفت‌وگو با هفته‌نامه اشپیگل از سبک رهبری استبدادی روسیه در جریان الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه انتقاد و این رویکرد را رد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=152138

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر