2

مقایسه حقوق دریافتی کارکنان دانشگاه آزاد با چند دانشگاه دیگر+ اسناد

  • کد خبر : 15406
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱

۳۵۰۰۰نفر کارمند در ۳۶۵ واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد مشغول کار هستند و پس از اینکه هفته گذشته خبری مبنی بر ممنوعیت تحصیل کارکنان منتشر شد به نظر می رسد مشکلات دیگری نیز متوجه این افراد هست. «خبرنامه دانشجویان ایران»، با ارسال گزارشی حقوق دریافتی کارکنان دانشگاه آزاد را با چند دانشگاه دیگر مقایسه کرده است. […]

۳۵۰۰۰نفر کارمند در ۳۶۵ واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد مشغول کار هستند و پس از اینکه هفته گذشته خبری مبنی بر ممنوعیت تحصیل کارکنان منتشر شد به نظر می رسد مشکلات دیگری نیز متوجه این افراد هست.

«خبرنامه دانشجویان ایران»، با ارسال گزارشی حقوق دریافتی کارکنان دانشگاه آزاد را با چند دانشگاه دیگر مقایسه کرده است.
حکم کارگزینی دو کارمند در دانشگاه آزاد و دانشگاه تهران نشان می دهد با اینکه هر دو لیسانس و تقریبا باسابقه یکسان مشغول به کار هستند با این حال حکم دانشگاه تهران یک میلیون و یکصد هزار تومان بوده وحکم دانشگاه آزاد هفتصد هزار تومان در سال ۱۳۹۰ است.
قابل ذکر است که اضافه کار در فیش حقوق دانشگاه تهران نیامده و بطور مستقیم به فرد پرداخت می‌شود ولی دردانشگاه ازاد اضافه کار در فیش قید می شود. به علت اینکه از فیش دانشگاه تهران درهنگام کسر مالیات از میزان اضافه کار کاسته نشود،در صورتیکه دانشگاه آزاد مالیاتاز اضافه کار کسر می‌کند.
نکته دیگر اینکه در اسفند ۸۹ دانشگاه تهران بر طبق بخشنامه وزارت علوم هیت امنایدانشگاه های ایران بر طبق سابقه از ۱۷۵۰۰۰ تومان تا ۲۵۰۰۰۰ تومان به حقوق کارکارکنان اضافه کرده اند در صورتیکه دانشگاه ازاد این بخشنامه را که از معاونت اموزشکل وزارت علوم و تحقیقات و فناوری صادر گردیده اعمال نکرده است.
این درحالی است که دانشگاه آزاد موظف است تمامی بخشنامه های معاونت آموزش وزارت علوم را اجرا کند تا جائیکه حتی در سربرگ های این دانشگاه نیز آمده است: ” همانند سازمان های دولتی و قانون هماهنگ پرداخت”
حکم کارگزینی
سال۹۰ به ریال با اضافه کار
حکم کارگزینی
سال ۹۰ به ریال بدون اضافه کار
حقوق کارکنان دانشگاه‌های ایران با سابقه ۱۲ سال کارمندی
۱۵/۰۰۰/۰۰۰
۱۱/۰۰۰/۰۰۰
دانشگاه تهران
۸/۵۰۰/۰۰۰
۷/۰۰۰/۰۰۰
دانشگاه آزاد
در سال ۱۳۷۱ دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت کار بخشنامههایی صادر کرده اند مبنی بر این که کارمندان دانشگاه ازشمول قانون کار خارج گردیده اند.
این در حالی است که یک حساب ساده نشان می دهد اگر یک واحد دانشگاهی ۵۰۰۰۰ تا دانشجو داشته باشد و از هر نفر در هر ترم به طور متوسط ۱ میلیون تومان بگیرد ۵۰ میلیارد در یک ترم است که می توان به راحتی حقوق این ۳۵۰۰۰ نفر کارمند که از ۴۰۰هزار تومان تا ۷۰۰هزار تومان حقوق می گیرند را تامین کرد.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15406

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. با سلام و تشکر از بیان این مطلب
    ای کاش جدا از این موضوع، سختی کار را در دانشگاه آزاد نیز بیان می کردید که با وجود این حقوق بسیار پایین، هر کارمند به جای چند نفر کار می کند و اینکه چقدر توهین از دیگران (اعم از دانشجو، استاد و مسئولین دانشگاه) می پذیرد تا در آخر ماه همین اندک را نیز دریافت نماید.

  2. واقعا درسته همه چیزای که گفته شد درسته کاش کسی بداد کارمندان دانشگاه آزاد برسه

  3. نه تنها حقوق ما کارمندان دانشگاه آزاد این وضع را داره بلکه مزایا ی ما هم نا چیز است وهمون طوری که گفته شد فاقد امنیت شغلی هستیم وبه این خاطر باید هر دستور سلیقه ای وبا هر رییس ومدیری را بپذیریم نداشتن ضوابط منطقی وتفسیر واعمال بخشنامه ها به سلیقه مسئولین واحدها وبه تناسب نفوذشان باعث ناراحتی کارکنان این دانشگاه شده

  4. حقوق کم ، کار بیشتر، نبودن عدالت در دانشگاه آزاداسلامی مشهود است کارکنان را دریابید.

  5. رئیس دانشگاه ازاد واحد زنجان

    متاسفانه سلام جواب که نمیدهد .
    ایشان در تمام جلسات میفرمایید ولی نعمتتان فقط اساتید هستند .. کارکنان را ادم حساب نمیکند لطفا رسیدگی فرمایید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر