3

دور چهارم سفرهای استانی رئیس جمهور به استان همدان

  • کد خبر : 15475
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۳

استاندار همدان گفت: همدان به عنوان دومین استان در دور چهارم سفرهای استانی رئیس جمهوری انتخاب شد. به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، کرم‌رضا پیریایی در آستانه دور چهارم سفرهای رئیس جمهوری به همدان در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان افزود: عملکرد خوب مدیران استان در تحقق […]

استاندار همدان گفت: همدان به عنوان دومین استان در دور چهارم سفرهای استانی رئیس جمهوری انتخاب شد.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور به دیار باباطاهر سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، کرم‌رضا پیریایی در آستانه دور چهارم سفرهای رئیس جمهوری به همدان در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان افزود: عملکرد خوب مدیران استان در تحقق تعهدات اشتغالزایی و میزان اجرایی شدن مصوبات سفرهای استانی از مهمترین دلایل انتخاب همدان است.
وی با بیان اینکه در سال جاری ایجاد حدود ۶۱ هزار شغل برای استان همدان تعهد شده است، اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد از تعهد استان همدان در زمینه اشتغالزایی در ۶ ماه نخست سال جاری محقق شده و مابقی نیز تا پایان سال انجام می‌شود.
استاندار همدان سفر چهارم رئیس جمهوری را فرصت مغتنمی برای رشد و توسعه استان عنوان کرد و گفت: در تصویب مصوبات این دور از سفر باید طرح‌ها متناسب با ضرورت اجرایی شدن و نیازهای مردمی و همچنین انتخاب موضوع‌های عمده استان در شهرستان‌ها براساس نیازسنجی‌ها انجام شود.
وی همچنین مجموعه مصوبات سفرهای رئیس جمهوری به استان را وزین و سنگین دانست و اضافه کرد: عملکرد مدیران استان در اجرایی شدن این مصوبات مطلوب بوده است.
پیریایی تأکید کرد: موانع مالی و اداری اجرایی شدن برخی مصوبات سفرهای رئیس جمهوری به استان باید ارزیابی شده و گزارش دقیقی از آن تهیه و ارایه شود.
وی اظهار داشت: ۹۰ مصوبه مشکل‌دار از سفرهای رئیس جمهوری به همدان وجود دارد که باید چرایی و چگونگی آنها بررسی شود.
استاندار همدان خطاب به مدیران اجرایی استان تأکید کرد: مجموعه عوامل و دلایل اجرایی نشدن مصوبات سفر نظیر عدم تأمین اعتبار و علت تأمین نشدن آن و یا مخالفت وزارتخانه‌ها باید به صورت کارشناسی ارزیابی شود.
وی با تأکید بر اینکه مصوباتی که نتوانستند موافقت کمیسیون ۲۱۵ و ماده ۳۲ را اخذ کنند باید معرفی شوند، تصریح کرد: مصوبه‌هایی نظیر پتروشیمی اسدآباد که کارشناسی نبوده و یا مصوبه‌هایی که بخش خصوصی تقاضایی برای اجرایی شدن آن نداشتند نیز باید شناسایی شود.
پیریایی همچنین با بیان اینکه برخی محدودیت‌ها در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهوری نیز در اثر بی توجهی و کم کاری بانک مرکزی ایجاد شده گفت: پتروشیمی هگمتانه همدان با وجود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل عدم موافقت بانک مرکزی با بانک ملی برای پرداخت اعتبار ۹۰ میلیارد ریالی ناتمام مانده است.
وی اظهار داشت: اگر تلاش‌های مجموعه عوامل اجرایی استان و همکاری‌های نزدیک بانک‌ها نبود، این استان در تحقق تعهدات اشتغالزایی دچار مشکل جدی می‌شد.
استاندار همدان در ادامه تصریح کرد: مجموعه مصوبات سفرهای رئیس جمهوری از سال ۸۵ باید توسط مدیران اجرایی مصوبات به سه بخش بهره‌برداری رسیده، اجرایی نشده و پروژه‌های در دست اجرایی که برای اتمام نیاز به زمان دارد تقسیم بندی شود.
وی اضافه کرد: پروژه‌های در دست اجرای استان باید بر اساس زمان تعیین شده برای اتمام آن در مصوبات سفرهای رئیس جمهوری ارزیابی شود.
پیریایی تأکید کرد: فرمانداران باید تحلیل مناسبی از ظرفیت و شرایط شهرستان‌های خود برای ارائه به استاندار و رئیس جمهوری داشته باشند تا هارمونی مناسبی در جریان نشست‌های کارشناسی با رئیس دولت جمهوری اسلامی حاکم شود.
وی گفت: از جمله مهم‌ترین مواردی که مدیران اجرایی استان باید براساس آن برنامه ارائه دهند سند چشم‌انداز توسعه با برش شهرستانی و اولویت‌های برنامه پنجم توسعه است.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: مدیران باید به ظرفیت‌های بودجه ۹۰ مسلط بوده و ذهن آماده‌ای نسبت به مسایل و مشکلات جامعه و گروه‌های مردمی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15475

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر