3

وزیر نفت دولت احمدی نژاد: دیپلماسی انرژی دولت را نمی‌پسندیم

  • کد خبر : 154857
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲

مشخص است که متاسفانه در اوپک ضعیف عمل کرده‌اند و عملکرد ایران مانند عملکرد دولت عربستان بود و این سوالی که است که بنده از وزیر نفت نیز پرسیده‌ایم. 

مسعود میرکاظمی وزیر سابق نفت و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم ختم والده احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که اخیرا یک شخصیت دولتی گفته مشخص نیست درآمد نفتی دولت آقای احمد‌ی‌نژاد کجا هزینه شده و یا کجا رفته است. نظر شما چیست؟ گفت: هزینه‌کرد یک بحث است و اینکه پول نفت کجا رفته نیز بحث دیگری است.
وی افزود: امروزه بخش‌هایی که در نفت افتتاح می‌شود، فاز ۱۲ پارس جنوبی با ۹۴ درصد پیشرفت در دولت قبل تحویل داده شده که باید این فاز ۷۵ میلیون متر مکعب گاز در روز بدهد و از آن استخراج شود.

میرکاظمی افزود: جای تعجب این است که چرا تاکنون طول کشیده و ۶ درصد باقیمانده فاز ۱۲ نیز نباید یک و نیم سال طول بکشد و می‌توان گفت بقیه بحث‌ها نیز به همین ترتیب بوده است.

وزیر سابق نفت ادامه داد: مثلا در بحث راه‌سازی و سدسازی سرمایه‌گذاری انجام شده و میزان آن نیز مشخص است. البته مسئولان دولتی می‌توانند بگویند که این پروژه‌ها مناسب نیست و فهرست بدهند و از طرفی درصد پیشرفت را نیز اعلام کنند.

میرکاظمی با تاکید بر اینکه این موضوع که دولت بعدی بخواهد دولت قبلی را زیر سوال ببرد خیلی بد است، گفت: البته باید صبر کنیم تا این دولت تا آخر برود و ببینیم که آیا در دولت بعدی هستند یا خیر؟ چرا که احتمالا آقایان در دولت بعدی حضور نخواهند داشت.

وی درباره توطئه‌های نفتی اتخاذ شده از سوی برخی کشورها علیه جمهوری‌ اسلامی ایران، گفت: مشخص است که متاسفانه در اوپک ضعیف عمل کرده‌اند و عملکرد ایران مانند عملکرد دولت عربستان بود و این سوالی که است که بنده از وزیر نفت نیز پرسیده‌ایم.

وزیر سابق نفت با بیان اینکه ما دیپلماسی انرژی که این دولت در پیش گرفته را خیلی نمی‌پسندیم، گفت: در رابطه با گاز روسیه، پوتین اعلام کرد که اگر اروپا تحریم جدی کند، گاز را قطع می‌کند که بلافاصله آقای زنگنه مصاحبه کرد و گفت که ما گاز آنان را وصل می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در مورد داعش نیز وضعیت همین‌طور است، به طوری که وقتی آنها به تاسیسات نفتی حمله کردند قیمت نفت در حال بالا رفتن بود، اما آقایان اعلام کردند که ما جبران می‌کنیم و همزمان دبیرکل اوپک و وزیر نفت عربستان هم اعلام کردند که ما جبران می‌کنیم.

تسنیم/میرکاظمی تصریح کرد: اگر کسی بخواهد در اوپک جلسه اضطراری برگزار کند، وزیر باید اعلام و با چند وزیر دیگر جلسه برگزار کند و نماینده اوپک ما نیز باید با نمایندگان همپای خود در کشورهای دیگر مذاکره کند و آقای رئیس‌جمهور نیز لازم است با روسای‌جمهور دیگر کشورها مذاکره داشته باشد که در آن موقع می‌شود جلسه اضطراری که به کاهش تولید بیانجامد، برگزار کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه عرضه نفت زیاد است و یکی از دلایل اقتصادی کاهش قیمت نفت، عرضه بیش از تقاضاست. این موضوعی است که باید در صحن علنی مجلس آن را بررسی کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=154857

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر