2

اروپا در شوک فرو رفت/ پلیس به حالت آماده‌باش درآمد +تصاویر

  • کد خبر : 154910
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۷:۲۷

دو حادثه تروریستی در پایتخت دانمارک، این کشور و دیگر کشورهای اروپایی را در شوک فرو برده است. برخی سایت های غربی که پیش از این در استفاده از لفظ “تروریست” برای داعشی ها ابا داشتند، عوامل حادثه دانمارک را تروریست خوانده اند.

پس از تیراندازی کافه‌ای در پایتخت دانمارک، دومین حادثه تروریستی این کشور اروپایی را در شوک فرو برده است.

حادثه تروریستی دوم:

تیراندازی در نزدیکی یک کنیسه دست‌کم باعث مرگ یک نفر و  زخمی شدن دو پلیس دانمارک شد. ضارب یک گلوگه در سر مقتول شلیک کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تیراندازی در ساعت ۳ بعد از ظهر روز شنبه چهاردهم فوریه -۲۵ بهمن‌ماه- در پایتخت دانمارک رخ داده است.

بی بی سی درباره حادثه تروریستی دوم گزارش داده است:  پلیس دانمارک می‌گوید چند نفر در اثر تیراندازی در نزدیکی یک کنیسه یهودیان در کپنهاگ زخمی شده اند. گزارش شده که یک نفر از ناحیه سر آسیب دیده و دو مامور پلیس از ناحیه دست و پا مجروح شده اند.

بنا به گزارش‌های اولیه، فرد ضارب از محل گریخته است. هنوز معلوم نیست که این تیراندازی با حمله‌ای که پیشتر در روز شنبه در یکی از کافه‌های این شهر صورت گرفت مرتبط باشد.

تیراندازی در نزدیکی کنیسه یهودیان دومین حمله مسلحانه با فاصله چند ساعت در کپنهاگ است

حادثه تروربیستی اول:

روز شنبه در حمله مردی مسلح به جلسه ای با موضوع آزادی بیان که در یک کافه در شهر کپنهاگ برگزار می‌شد یک تن کشته و سه مامور پلیس مجروح شدند.

به نوشته بی بی سی، “لارس ویلکس” کارتونیست سوئدی که پیشتر به دلیل کشیدن کاریکاتور موهن از پیامبر اسلام [صلی الله علیه و آله] از سوی گروه های اسلامگرا تهدید به مرگ شده بود، در این نشست حضور داشت اما آسیبی به او نرسیده است.

نخست وزیر دانمارک، حمله مسلحانه به این نشست را اقدامی تروریستی “با انگیزه سیاسی” دانست.

پلیس دانمارک با انتشار تصویری از فرد ضارب در حمله نخست، عملیات گسترده ای را برای یافتن او آغاز کرده است.

سایت وزارت خارجه آمریکا (VOA) که عادت ندارد برای داعشی ها از لفظ “تروریست” استفاده کند این بار برای این لفظ را به کار برده، نوشته است: تعدادی تروریست به یک کافه با شلیک دست کم ۴۰ گلوله حمله کردند.
با توجه به دومین رخداد پلیس دانمارک در حال بررسی است و هنوز به طور مشخص اعلام نکرده که آیا این دو حادثه با یکدیگر ارتباط دارند یا خیر.

شبکه دو تلوزیونی دانمارک در خصوص حادثه اول اعلام کرده بود که در این عملیات یک شهروند چهل ساله کشته شده است، قرار بود سفیر فرانسه، فرانسوا زیمرای نیز سخنرانی کند. این شبکه ادامه می‌دهد در این عملیات به سفیر فرانسه آسیبی نرسیده است.

نخست وزیر دانمارک در پی عملیات اول اعلام آماده باش برای تمامی نیروهای پلیس این کشور اعلام کرده بود. به نظر می‌رسد با توجه به عملیات دوم این تدابیر امنیتی شدیدتر شود. تورنینگ اشمیت همچنین در اظهارات خود گفته بود این حمله‌ای به آزادی بیان است.

پلیس دانمارک به شهروندان پایتخت هشدار داده که از تردد در بخش مرکزی کپنهاگ خودداری کنند.

پلیس دانمارک با انتشار تصویری از فرد ضارب در حمله نخست، عملیاتی گسترده را برای یافتن او آغاز کرده است

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=154910

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر