2

پلیس در برنامه پنجم توسعه شایسته و پاک می‌شود

  • کد خبر : 15602
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۸

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در خصوص اصلاح و استانداردسازی رفتار کارکنان ناجا گفت: در این کارگروه‌ها آموزش‌های حقوقی به کارکنان پلیس به خصوص در کلانتری‌ها داده می‌شود سردار اسماعیل احمدی‌مقدم روز یکشنبه در نشست خبری خود که به مناسبت بزرگداشت هفته ناجا برگزار شد با اعلام اینکه دستوری مبنی بر تعقیب متهمان اختلاس به ناجا ارجاع […]

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در خصوص اصلاح و استانداردسازی رفتار کارکنان ناجا گفت: در این کارگروه‌ها آموزش‌های حقوقی به کارکنان پلیس به خصوص در کلانتری‌ها داده می‌شود

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم روز یکشنبه در نشست خبری خود که به مناسبت بزرگداشت هفته ناجا برگزار شد با اعلام اینکه دستوری مبنی بر تعقیب متهمان اختلاس به ناجا ارجاع نشده است، درباره اختلاس ۳ هزار میلیاردی و درخواست مسئولان برای پیگیری برخی از متواریان این پرونده از اینترپل گفت: هنوز پرونده در مرحله مقدماتی و تحقیق قرار دارد و هنوز پلیس از قوه قضائیه ماموریتی درباره دستگیری متخلفان دریافت نکرده است. اما هرجا ضرورتی در این پرونده احساس شود حتما از ظرفیت‌های نیروی انتظامی استفاده می‌شود.

در برخی فیلم‌های داخلی درجه‌دار ناجا حتی سردوشی خود را اشتباه نصب کرده است

در فیلم‌های تلویزیونی پلیس ناکارآمد و خندان نشان داده می‌شود

در فیلم‌های تلویزیونی بازداشتگاه‌های پلیس سیاه، دودی و پر از دیوار نوشته‌های یادگاری است

فرمانده ناجا با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در خصوص تولید فیلم‌های پلیسی گفت: ما به صدا و سیما درباره تولید فیلم‌های پلیسی در این حوزه انتقاد داریم چرا که در برخی از فیلم‌ها شاهد آن هستیم که درجه‌دار نیروی انتظامی حتی سردوشی خود را نیز اشتباه نصب کرده است!

احمدی‌مقدم با بیان اینکه در فیلم‌های تلویزیونی پلیس ناکارآمد و خندان نشان داده می‌شود گفت: در فیلم‌های تلویزیونی بازداشتگاه‌های پلیس سیاه، دودی و پر از دیوارنوشته‌های یادگاری است در حالی که با توجه به اقدامات انجام شده و بازرسی‌هایی که از کلانتری‌ها و بازداشتگاه‌ها صورت می‌گیرد این مساله واقعیت ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خوابگاه، سرویس بهداشتی، نمازخانه و حتی حمام در برخی از کلانتری‌ها وجود دارد گفت: صدا و سیما همچنان بر مبنای گذشته‌های دور پلیس اقدام به فیلم‌سازی می‌کند و باید از این پس این رویه را اصلاح کنند.

تحویل ۹ فروند پرنده‌های فوق سبک به هنگ‌های مرزی و استان‌های کویری

هواپیماهای بدون سرنشین و پرنده‌های فوق سبک در ناجا مستقر می‌شود

رشد ۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در نیمه نخست امسال

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه از واگذاری ۹ فروند پرنده فوق سبک برای مرزهای کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۹ فروند پرنده فوق سبک از جمله جایروپلن و کایت‌های موتوردار برای گردش و پرواز در مناطق کویری خریداری شده و این ۹ فروند تحویل هنگ‌های مرزی و استان‌های کویری شده ‌است.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه نیروی انتظامی در حال خرید ۱۰ فروند دیگر از پرنده‌های فوق سبک است گفت: بکارگیری هواپیماهای بدون سرنشین نیز در مناطق ساحلی و مرزی برای کنترل مرزهای کشور به صورت پایلوت انجام شده است اما صنایع دفاع این هواپیماهای بدون سرنشین را با تاخیر به نیروی انتظامی واگذار می‌کند ولی بزودی شاهد استقرار هواپیماهای بدون سرنشین و پرنده‌های فوق سبک در نیروی انتظامی برای کنترل مرزهای آبی ـ خشکی هستیم.

وی درباره وضعیت اخلاقی و امنیت اجتماعی کشور با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب با بیان اینکه ماهیت کار نیروی انتظامی سلبی است گفت: نیروی انتظامی تلاش داشته است تا تنها به مسائل سلبی اکتفا نکرده بلکه وارد کارهای آموزشی، فرهنگسازی و ایجابی شود.

فرمانده ناجا با بیان اینکه دستگاه‌های دیگر به کندی و به مرور نیروی انتظامی را در بحث عفاف و حجاب کمک کرده‌اند گفت: خوشبختانه وضعیت کشور در این خصوص بهبود یافته است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی در این مساله مظلوم واقع شده است گفت: اقدامات اجتماعی چند بعدی است و باید همه مسوولان برای بهبود وضعیت جامعه وارد میدان شوند تا با مشارکت اجتماعی و ارتقای امنیت در اجتماع روان‌تر و سریعتر ایجاد شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در مورد وضعیت پوشش مردم با بیان اینکه وضعیت پوشش مردم بهبود یافته است افزود: این تنها نتیجه فشارهای نیروی انتظامی نیست چه بسا فشارهای نیروی انتظامی در این زمینه کاهش یافته است و باید گفت که مردم و اصناف تولیدکننده و عرضه‌کننده پوشاک توجه خاصی در مورد وضعیت پوششی مردم دارند به گونه‌ای که توجه مردم و اصناف بار نیروی انتظامی را کاهش داده است.

احمدی‌مقدم با اعلام خبر افزایش ۵۴ درصدی کشفیات موادمخدر در مرزهای شرقی گفت: در شش ماهه نخست سالجاری شاهد کاهش ورود موادمخدر و افزایش کشفیات در این حوزه بوده‌ایم به گونه‌ای که از آغاز سالجاری تاکنون ۲۱۶ تن موادمخدر کشف و ضبط شده است که شاهد رشد ۲ درصدی کشفیات موادمخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

‌ماموران پلیس برای جمع‌آوری ماهواره‌ها حتی در مشاعات هم بدون حکم قضایی حق ورود ندارند

نماینده دستگاه قضایی در برخی از طرح‌های جمع‌آوری ماهواره با تیم پلیس همراه می‌شود

ورود به هر واحد مسکونی برای جمع‌آوری ماهواره نیازمند حکم قضایی مجزاست

وی همچنین درباره طرح برخورد با ماهواره‌ها و حضور پلیس در حریم خصوصی افراد گفت: ماموران پلیس برای جمع‌آوری ماهواره‌ها چه در حریم خصوصی منازل و چه در مشاعات بدون حکم قضایی حق ورود ندارد.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در برخی از طرح‌های جمع‌آوری ماهواره‌ها به خصوص شهر تهران نماینده دستگاه قضایی در هنگام اجرای طرح با تیم عملیاتی پلیس همراه می‌شود گفت: گاهی نماینده دستگاه قضایی برای جمع‌آوری تجهیزات ماهواره‌ای در مشاعات حکم منطقه‌ای صادر می‌کند اما برای ورود به هر واحد مسکونی نیاز به حکم مجزاست.

وی با بیان اینکه در صورت بروز تخلف از سوی ماموران پلیس در هنگام اجرای طرح مردم می‌توانند شکایات خود را با ۱۹۷ در میان بگذارند گفت: در گذشته برای اجرای طرح‌های مختلف به ویژه طرح جمع‌آوری ماهواره‌ها شاهد چندگانگی به خصوص در حوزه دستگاه قضایی بوده‌ایم اما در حال حاضر با هماهنگی‌های انجام شده و جلسات برگزار شده این مشکلات رفع شده است.

امروز کارکنان ناجا حتی برای دریافت ۵ هزار تومان رشوه از سازمان اخراج می‌شوند

میانگین حقوق ماموران پلیس ماهانه یک میلیون تومان است

تصور اینکه تا در نیروی انتظامی پول خرج نکنیم کار مردم حل نمی‌شود تمام شده است

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه شاهد کاهش ۹ تا ۱۲ درصدی بروز جرایم کارکنان ناجا بوده‌ایم گفت: از دید نیروی انتظامی معیشت بد کارکنان دلیلی بر انجام تخلف نیست.

وی با بیان اینکه میانگین دریافت نقدی ماموران پلیس به صورت ماهانه در کشور حدود یک میلیون تومان است گفت: برای کارکنان ثابت نیروی انتظامی هزینه اجاره مسکن از سبد خانوار کارکنان ناجا حذف شده است به گونه‌ای که این افراد یا در خانه‌های سازمانی زندگی کرده یا ودیعه مسکن به آنان تعلق می‌گیرد و این توجیه که معیشت نامناسب کارکنان علت تخلف و دریافت رشوه است به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

فرمانده ناجا با بیان اینکه امروزه کارکنان ناجا حتی برای دریافت ۵ هزار تومان رشوه از سازمان اخراج می‌شوند گفت: در حال حاضر این تصور که تا در نیروی انتظامی پول خرج نکنید کار حل نمی‌کند تمام شده و ماموران نیروی انتظامی در حفاظت و بازرسی به دقت رفتار کارکنان ناجا را زیرنظر دارند.

هیچ کلانتری به دلیل افزایش یا کاهش پرونده‌ها تشویق یا تنبیه نمی‌شود

مهلت سه ماهه برای تعیین تکلیف میزان نیازمندی پلیس به زنان

وی با اعلام این که در گذشته وجود پرونده‌های زیاد در کلانتری‌ها می‌توانست موجب برخورد با آنها شود گفت: در حال حاضر هیچ کلانتری به دلیل افزایش یا کاهش پرونده‌ها تشویق یا تنبیه نمی‌شوند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در حوزه معاونت اجتماعی ناجا افرادی مسوول ارزیابی میزان رضایتمندی مردم از کلانتری محل خود هستند گفت: ما تنها به دنبال رضایت مردم هستیم و در صورتی که ماموران ارزیاب ملاحظه کنند که میزان رضایت مردم از کلانتری در حد گزارش ارائه شده از سوی مسوولان کلانتری نیست قطعا با متخلفان برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی همچنین در مورد وضعیت و جایگاه پلیس زن با بیان اینکه در ابتدای جذب زنان و راه‌اندازی این پلیس برآورد دقیقی از نیازها نشده بود گفت: اخیرا کارگروهی برای بازنگری جداول و حضور زنان در پلیس تشکیل شده است که اعضای این کارگروه موظفند ظرف سه ماه نیاز پلیس در حوزه‌های مختلف جغرافیایی را تبیین کنند.

فعالیت ۱۲ هزار پلیس زن در نیروی انتظامی

پلیس زن در جایگاه واقعی خود قرار ندارد

وی با بیان اینکه در حال حاضر پلیس زن در جایگاه واقعی خود قرار ندارد گفت: هم‌اکنون ۱۲ هزار پلیس زن در نیروی انتظامی فعالیت می‌کنند که در جایگاه اصلی خود قرار ندارند.

به گفته فرمانده ناجا برخی از پلیس‌های زن تنها تمایل به انجام کارهای دفتری دارند.

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام کاهش ۱۳ درصدی کشته‌ها در ۵ ماه نخست سال جاری با بیان اینکه این روزها با توجه به افزایش خودروها میزان تلفات ناشی از تصادفات کاهش یافته است گفت: این روزها شاهد طی کردن یک مسیر معکوس هستیم به گونه‌ای که با وجود آن که سالانه ۵/۱ میلیون خودرو وارد چرخه حمل و نقل کشور می‌شوند اما با کاهش تلفات ناشی از تصادفات روبرو هستیم.

به گفته وی در پایان برنامه پنجم توسعه بیش از ۲۰ میلیون دستگاه خودرو در کشور وجود خواهد داشت که بر اساس این برنامه باید میزان کشته‌ها ۱۵ درصد کاهش یابد.

فرمانده ناجا همچنین در ادامه با بیان اینکه سه هزار کیلومتر راه پرترافیک کشور مجهز به دوربین‌های کنترلی پلیس می‌شوند گفت: وزارت راه و ترابری نیز دو هزار کیلومتر راه کشور را مجهز به دوربین خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به طرح زوج و فرد که در برخی از مسیرهای پرتردد شهری برقرار می‌شود گفت: طرح زوج و فرد که به دلیل ایجاد محدودیت‌های ترد د در مراکز کانونی ایجاد شده است امروزه در بسیاری از کشورها منسوخ و به طور الکترونیکی این مسیرها کنترل می‌شود.

به گفتهفرمانده ناجا باید از سیستم نوبت‌دهی طرح زوج و فرد دور شویم.

تصویب قانون منع حمل و استفاده از سلاح سرد در انتظار تصویب نهایی نمایندگان مجلس

وی همچنین با اشاره به روند تصویب قانون منع حمل و استفاده از سلاح سرد که این روزها در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس را می‌کشد به آمارهای ارائه شده از سوی سازمان پزشکی قانونی مبنی بر کاهش ۳۳ درصدی قتل با سلاح سرد اشاره کرد و گفت: این قانون در حال حاضر در انتظار بررسی در صحن علنی مجلس است.

احمدی‌مقدم همچنین با اشاره به هفته ناجا، این هفته را یکی از ظرفیت‌های این نیرو برای ظهور بیشتر خدمات خود و آگاهی‌بخشی به مردم عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی باید بتواند همپای تحولات، رشد و دگرگونی جرایم خود را متحول کند و پاسخگوی نیاز و مطالبات مردم باشد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی سعی دارد از معلول‌گرایی صرف بگذرد و به علت‌ها و ریشه‌ها برسد گفت: متاسفانه در حالت طبیعی هشدارهای این نیرو نادیده گرفته می‌شود و وقتی بحرانی پیش می‌آید همه به فکر درمان آن می‌افتند در حالی که با افزایش آگاهی مردم می‌توان جامعه را به سمتی پیش برد که در مقابله جرایم اتفاقات و بحران‌ها آگاهی داشته باشد.

ناجا می‌خواهد جامعه و دیگر دستگاه‌ها را در قبال ایجاد امنیت مسوول کند

پلیس در برنامه پنجم توسعه بایسته، شایسته و پاک می‌شود

وی با بیان اینکه امنیت مقوله‌ای جمعی است و نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند آنرا ایجاد و مدیریت کند گفت: نیروی انتظامی به دنبال آن است که علاوه بر جبران ضعف و کاستی‌های خود و اصلاح امور در نیروی انتظامی جامعه و دیگر دستگاه‌ها را در قبال ایجاد امنیت مسوول کند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه به دنبال پلیسی بایسته، شایسته و پاک هستیم گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همچنین اعمال نظرات مقام معظم رهبری به این مهم دست می‌یابیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، وی همچنین با اشاره به تشکیل کارگروه‌هایی در خصوص اصلاح و استانداردسازی رفتار کارکنان ناجا گفت: در این کارگروه‌ها آموزش‌های حقوقی به کارکنان پلیس به خصوص در کلانتری‌ها داده می‌شود تا خدای ناکرده حقوق شهروندان تضییع نشود.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری روزهای هفته ناجا گفت: از ۱۳ مهرماه هفته ناجا با شعار «سهم من در امنیت و آرامش چقدر است» آغاز می‌شود.

فرمانده ناجا با بیان اینکه روز چهارشنبه به عنوان اولین روز از هفته ناجا به عنوان «پیشگیری اجتماعی، مشارکت عمومی و امنیت و آرامش» نام گرفته است گفت: روز دوم به نام «پلیس متعهد و مومن»، روز سوم «جامعه ایمانی و حفظ ارزش‌ها، امنیت و آرامش» روز چهارم «خانواده، مدرسه، نهادهای اجتماعی و امنیت آرامش»، روز پنجم «پلیس، دانش، پژوهش و فناوری»، روز ششم «پلیس مقتدر و هوشمند» و روز هفتم به نام «پلیس، قانون، حکومت» نامگذاری شده است.

وی در پایان با بیان اینکه در روزهای مختلف هفته ناجا برنامه‌های متعددی از جمله دیدار و تجلیل از نخبگان ایثارگر و نواختن زنگ اجتماعی در برخی مدارس در دستورکار قرار دارد گفت: در روز سه‌شنبه جلسه‌ای تحت عنوان «همایش آمایش سرزمینی سربازان در وظیفه عمومی» برگزار خواهد شد که بر این اساس تلاش شده است که سربازان در هنگام منطقه‌بندی و اعزام در اقلیم خود قرار گیرند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه گاها دیده می‌شود یک سرباز ساکن شرق کشور، برای خدمت به غرب کشور فرستاده می‌شود گفت: تلاش می‌کنیم در این همایش چارچوبی اندیشیده شود که سربازان خصوصا در نیروی انتظامی در استان و اقلیم خود به خدمت بپردازند و در صورتی که بسته به نیاز جغرافیایی مجبور به اعزام این سربازان به نقاط دوردست باشیم برای شش ماه او را در منطقه دوردست نگه می‌داریم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر