3

همجنس‌بازی دربرخی جوامع مقبولیت یافته است

  • کد خبر : 26313
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۴

جامعه‌ الگو باید در تمام زمینه‌های امنیت، اجتماعی، اقتصادی برتر باشد

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در لحظات ابتدایی وقوع حادثه خرم‌آباد همه تصورها می‌کردند که این مساله ترور است، گفت: در تحقیقات مشخص شد که این مساله فقط به خاطر اختلافات شخصی رخ داده است.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح یکشنبه در نخستین جشنواره ملی شهروند نمونه با اشاره به آغاز دهه مبارکه فجر گفت: با گذشت ۳۳ سال از انقلاب اسلامی هنوز هم می‌توان ادعا کرد که شعارهای اساسی انقلاب همچون (استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی) زنده و پویا مانده است.

وی با اشاره به شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» در شکل‌گیری انقلاب اسلامی گفت: مردم در شکل‌گیری، پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی نقش بسیاری داشتند و می‌توان گفت که نقش و حضور مردم در بروز انقلاب نقش اساسی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه مردمی بودن و حضور مردم در ایجاد انقلاب دستاوردهای دیگری همچون استقلال، آزادی و حاکمیت اسلام را به ارمغان آورده است، گفت: شرط لازم استمرار انقلاب و طراوت آن در دنیا استمرار حضور مردم است.

اسلام و مردم در ایران تفکیک‌ناپذیرند

فرمانده ناجا با بیان اینکه اسلام و مردم در کشور ما تفکیک‌ناپذیر هستند، گفت: امروزه انقلاب ایران که توانسته است پس از گذشت ۳۳ سال در برابر موج هجوم‌ها دوام بیاورد به عنوان الگو و نمونه‌ای برای دیگر کشورهای دنیا قرار گرفته است.

احمدی‌مقدم با اشاره به موضوع جشنواره شهروند برگزیده گفت: سرمایه مهم انسان‌ها جان آنهاست و هنگامی که انسانی برای نجات جان دیگری از جان خود می‌گذرد این نشان دهنده اوج کمال و ایثارگری این فرد است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه اساس فرهنگ اومانیستی که بر مدار فردگرایی و نفع‌گرایی استوار است، گفت: این مساله با ذات و جوهره انسان در تضاد است. چرا که روح خداوند در انسان دمیده شده است و انسان روح خدایی و ایثارگرانه دارد.

وی با بیان اینکه صلات بعد فردی عبادات و زکات بعد اجتماعی نزدیکی به خداست، گفت: افراد باید در محیط جهاد اجتماعی، بسط و تحقق عدالت، نهی از منکرکه برای احیای جامعه و روشنگری و پیشگیری ازخطاها در جامعه است عمل کنند چرا که انسان‌ها در قبال یکدیگر مسئول هستند و نباید با دیدن خطاهای یکدیگر بگویند که به من مربوط نیست.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه شهروندان نمونه کسانی هستند که موجب نجات جان افراد شده‌اند، گفت: مهمتر از حفظ جان، حفظ روح و هدایت آن است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در حال حاضر در نیروی انتظامی آموزش‌های خاصی برای کمک به مردم برای ماموران ناجا در نظر گرفته شده است،گفت: بر اساس این آموزش‌ها اگر ماموری می‌بیند که ماشینی خراب شده یا بنزین آن تمام شده می‌تواند به این افراد کمک کند. هرچند که در شرح وظایف ماموران این وظیفه گنجانده نشده است اما باید گفت که از لحاظ عقلانی و شرعی این امر مهم است.

وی با بیان اینکه داشتن روحیه فداکاری، ایثار و گذشت در جامعه برای حیات اجتماعی مهم است، گفت: همه آحاد جامعه باید خود را در قبال یکدیگر مسئول بدانند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه باید از مظاهر و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در مقابل مظاهر تمدن امروزی و شهرنشینی محافظت کرد، گفت: حفظ روحیه گذشت، ایثار و فداکاری در برابر مظاهر امروزی و شهرنشینی باید به گونه‌ای باشد که این مظاهر در برابر فشارها و فرهنگ زندگی شهرنشینی رنگ نبازد.

وی با بیان اینکه حفظ عناصر مثبت فرهنگی فعالیتی شایسته است، گفت: حفظ و ارتقاء روح فداکاری، گذشت و ایثار در جامعه بسیار مهم است و می‌توان این مهم را با بسترسازی و استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان، رسانه‌ها و همچنین چهره‌های ایثارگران ادامه داد.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه امروزه کارگردانان به دنبال داستان‌های تخیلی هستند، گفت: ایثار این شهروندان نیز می‌تواند به عنوان دستمایه یک فیلم قرار گیرد.

حادثه خرم‌آباد به خاطر اختلافات شخصی رخ داد

به گزارش ایسنا،احمدی‌مقدم با اشاره به حادثه خرم‌آباد گفت: در لحظات ابتدایی همه تصورها بر این بود که این مساله ترور است و این حادثه را به سرویس‌های امنیتی مختلف دنیا نسبت می‌دادند، اما پس از تحقیقات مشخص شد که این مساله فقط به خاطر اختلافات شخصی رخ داده است که این تجربه می‌تواند به عنوان سوژه‌ای برای پرداختن مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اوج روح فداکاری یک ایثارگر آن است که تلاش می‌کند ناشناخته باقی بماند، گفت: با این حال دستگاه‌های مختلف و سازمان‌های متعدد وظیفه دارند که از این فرد به دلیل انجام اقدام شایسته تقدیر کند.

فرمانده ناجا در ادامه با بیان اینکه همگی باید در راستای حفظ ارزش‌ها و هنجارهای ایرانی ـ اسلامی گام برداریم، گفت: باید تلاش کنیم که از این هنجارها مراقبت کنیم چرا که بی‌توجهی باعث می‌شود که در گام اول هنجارها کمرنگ شده و پس از آن ضد ارزش‌ها به جای آنها در جامعه ترویج ‌یابد و در صورت بی‌توجهی پس از مدتی ضد ارزش‌ها تبدیل به ارزش می‌شود.

همجنس‌بازی دربرخی جوامع مقبولیت یافته است

احمدی‌مقدم با اشاره به سخنان رییس‌جمهوری در دانشگاه کلمبیا در مورد عدم وجود همجنس‌بازها در ایران گفت: هنگامی که رییس‌جمهور این مطلب را در جمع دانشجویان عنوان کرد، همگی به او خندیدند اما این مساله نشان می‌دهد که این امر منکر که در گذشته عملی زشت محسوب می‌شد امروزه به امری طبیعی تبدیل شده به گونه‌ای که تبدیل به هنجاری شده است و در برخی جوامع مقبولیت یافته است.

وی با بیان اینکه امروزه انقلاب ایران الگو و الهام‌بخش دیگر کشورهاست، گفت: جامعه‌ الگو باید در تمام زمینه‌های امنیت، اجتماعی، اقتصادی برتر باشد.

وی با بیان اینکه عزیزانی که در راه جهاد دانش و علم جان خود را از دست می‌دهند، کمتر از کسانی نیستند که در جنگ مقابل تانک ایستاده‌اند، گفت: مجاهد فی‌سبیل‌الله تنها فردی نیست که در زمان جنگ در برابر دشمن ایستادگی کرده است.

مجاهدان فی سبیل‌الله را نباید به گروه خاصی محدود کنیم

مجاهدت در راه خدا تنها ایستادن در برابر گلوله نیست

فرمانده ناجا با بیان اینکه مجاهدان فی سبیل‌الله را نباید به گروه خاصی محدود کنیم که این افراد در برابر گلوله دشمنان قرار گرفته‌اند گفت: همه افرادی که برای جان و غیره دیگران در هر عرصه‌ای تلاش کرده‌اند مجاهد فی‌سبیل‌الله هستند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از تمبر یادبود شهروند برگزیده رونمایی شد و همچنین از پدر شهید حسین فهمیده، ریزعلی خواجوی، خانواده شهید احمدی روشن و کاپیتان شهبازی و جمعی از شهروندان برگزیده تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26313

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر