3

حکم رهبری فصل الخطاب وزارت ارشاد جهت برگزاری کنسرت ها و اعطای مجوز موسیقی است

  • کد خبر : 157316
  • ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴

نوش آبادی گفت: مجوز برگزاری کنسرت ها بر اساس فتاوای مراجع و حکم رهبری است و نظارت ما نیز بر همین اساس است لذا در زمینه مسأله لغو کنسرت هایی که مجوز این وزارتخانه را داشته پیگیر هستیم تا مجددا شاهد خسارت به هنرمندان کشور نباشیم.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، در خصوص روند برگزاری کنسرت ها در سطح کشور گفت: برگزاری کنسرت های موسیقی در استان ها و شهرستان ها منطبق با چارچوب های قانونی و رعایت موازین شرعی است.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه تا کنون هیچ مجوزی به گروهی که بخواهند از حدود فاصله گرفته باشند، نداده ایم، عنوان کرد: اگر هم جایی اتفاقی افتاده که برخی گروه های موسیقی به تعهدات خود عمل نکرده اند برای برگزاری برنامه بعدیشان خودمان مانع ایجاد کردیم.

وی بر همین اساس تصریح کرد: بنابراین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خود مراقب است و جایی که اشکال قانون به وجود بیاید، برخورد می کند.

نوش آبادی در ادامه با شاره به این مطلب که نظرات مراجع معظم تقلید در حوزه موسیقی متفاوت است، یادآور شد: این حوزه از جمله مسائلی است که دیدگاه های مختلفی در مورد آن وجود دارد.

سخنگوی وزارت ارشاد اضافه کرد: برخی مراجع به طور کلی موسیقی را قبول ندارند، برخی با شرایط ویژه و سخت قبول دارند و برخی مراجع نیز نگاه بازتری نسبت به موسیقی دارند اما در عین حال همه فقها روی یک سری نکات نظر مشترکی دارند.

وی با اشاره به موارد مشترک بین علما در زمینه موسیقی اذعان کرد: اینکه موسیقی غنایی و مفسده انگیز نباشد جزء تأکیدات اصلی مراجع است که رعایت هم می شود.

نوش آبادی ادامه داد: حضرت امام(ره) روی بحث موسیقی نظر مشخصی داشت و از مقام معظم رهبری هم در این زمینه استفتاء شده است که اگر برگزاری کنسرت و انتشار موسیقی مفسده انگیز نباشد منعی برای آن وجود ندارد البته ما نظر همه مراجع را مد نظر قرار می دهیم اما چون مسأله برگزاری کنسرت ها حاکمیتی محسوب می شود نظر ولی فقیه به عنوان محور خواهد بود.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مجوزهای ما بر اساس فتاوای مراجع و حکم رهبری است و نظارت ما نیز بر همین اساس است که اگر تخطی از حدود دیده شود ما برخورد می کنیم لذا در زمینه مسأله لغو کنسرت هایی که با مجوز وزارت فرهنگ بوده است پیگیر هستیم تا دیگر شاهد چنین مسائلی و خسارت به هنرمندان کشور نباشیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=157316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر