2

حساسیت ویژه مجلس نسبت به پروتکل الحاقی در مذاکره با ۱+۵ و شرایط آن

  • کد خبر : 157319
  • ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر طرف مذاکره کننده انتظار دارد پروتکل الحاقی مورد پذیرش ما واقع شود باید تمام تحریم ها را یک جا بردارند و اگر ذره ای از آنها باقی بماند مجلس در مقابل پذیرش آن مقاومت خواهد کرد.

جلیل جعفری بنه خلخال در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فعالیت های مجلس طی سال ۹۳ گفت: یکی از مهم ترین موضوعات که مجلس در سال ۹۳ وقت زیادی برای آن گذاشت بررسی لایحه خروج از رکود بود که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تأکید مقام معظم رهبری بر مسائل اقتصادی و حرکت در این حوزه و همچنین اقتصاد مقاومتی لازم بود صورت بگیرد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با رایزنی که با دولت شد و ارائه لایحه خروج از رکود به مجلس، این لایحه با بیش از ۳۵ ماده به تصویب رسید که شرایط تولید، تسهیلات و فضای کسب و کار را برای خروج کشور از رکود مهیا می کرد.

وی در ادامه بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ را از موضوعات مهم دیگری عنوان کرد که از سوی دولت و مجلس در سال ۹۳ پیگیری شد و گفت: هم دولت لایحه بودجه را به موقع داد و هم مجلس به موقع بررسی کرد و علیرغم اینکه نفت از لحاظ قیمت ۴۵ درصد کاهش داشت مجلس و دولت با هم توانستند قانون بودجه ۹۴ را به خوبی تنظیم کنند.

جعفری بنه خلخال در ادامه تصریح کرد: در لایحه بودجه به بحث اشتغال توجه ویژه شد و ۴ هزار میلیارد تومان برای توسعه اشتغال در کشور تخصیص یافت که بی سابقه بود؛ در بحث توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته نیز ۲ میلیون تن قیر برای راه روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در نظر گرفته شد و قرار شد اجرای طرح هادی در دستور کار قرار گیرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس نهم در ادامه با بیان اینکه نگاه ویژه ای در ارتباط با کشاورزی و حمایت از روستاییان در لایحه بودجه ۹۴ شد، گفت: در کل علیرغم مشکلات اقتصادی، قانون خوبی تنظیم و به موقع ارائه شد و بعد از تأیید از سوی شورای نگهبان، رئیس مجلس شورای اسلامی آن را به دولت ابلاغ کرد.

وی در ادامه به موضوع مهم دیگر این روزهای کشور یعنی مذاکرات هسته ای اشاره کرد و یادآور شد: با هوشمندی رئیس جمهور موضوع مذاکرات به وزارت خارجه سپرده شد و اخیر که دکتر صالحی هم به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی به تیم مذاکره کننده اضافه شد، دیدیم که مذاکرات جهش بیشتری پیدا کرد و به سمت و سویی در حال پیش روی است که همگام با حفظ حقوق ملت، تحریم ها به طور کلی برداشته شود.

جعفری بنه خلخال در ادامه چشم انداز مذاکرات را روشن ارزیابی کرد و گفت: لازم است تحریم هایی که از اول انقلاب به تدریج و ظالمانه بر ایران اعمال شد، با تأکید مقام معظم رهبری به طور کامل برداشته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه پروتکل الحاقی به منظور بازدیدهای سرزده و نظارت های قوی از سوی آژانس بین المللی اتمی است، تأکید کرد: این مسأله نیاز به تصویب مجلس دارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به تیم مذاکره کننده ۵+۱ گفت: آنها اگر انتظار دارند پروتکل الحاقی را مورد پذیرش ما واقع شده و مجلس هم آن را تصویب کند، باید تمام تحریم هایی که تا به امروز ظالمانه بر جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده اند را یک جا بردارند و اگر ذره ای از تحریم ها باقی بماند مجلس در مقابل آن مقاومت خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=157319

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر