1

نگرانی آمریکا، برنامه هسته ای ایران نیست

  • کد خبر : 15974
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۸:۲۷

سردبیر یک هفته نامه روسی گفت: نگرانی آمریکا، برنامه هسته ای ایران نیست بلکه آنها نگران نفوذ رو به تزاید ایران در خاورمیانه هستند. الکساندر پروخانف سردبیر هفته نامه زافترا که در جریان برگزاری همایش بیداری اسلامی به تهران آمده بود، در گفت وگو با بولتن نیوز گفت: آمریکا و رژیم های غربی نگران توانایی […]

سردبیر یک هفته نامه روسی گفت: نگرانی آمریکا، برنامه هسته ای ایران نیست بلکه آنها نگران نفوذ رو به تزاید ایران در خاورمیانه هستند.
الکساندر پروخانف سردبیر هفته نامه زافترا که در جریان برگزاری همایش بیداری اسلامی به تهران آمده بود، در گفت وگو با بولتن نیوز گفت: آمریکا و رژیم های غربی نگران توانایی اتمی ایران نیستند بلکه نگران نفوذ ایران در منطقه هستند که روز به روز در حال زیاد شدن است. حتی موضوع نفت ایران نیز مهم نیست بلکه آمریکا از تسری «مدل حکومت ایران» در کشورهای منطقه و حتی غرب می ترسد. آنها نگران نفوذ ایران و معنویت در غرب و کشورهای منطقه هستند. آمریکا می ترسد که مدل حکومت ایران برای غرب دردسرساز شود وگرنه کشورهای زیادی هم انرژی هسته ای دارند و هم حتی بمب اتم.
وی اضافه کرد: در ایران این حکومت و مدل معنویت انقلابی اسلامی است که برای آمریکا خطرساز است نه بمب و انرژی هسته ای و موشک و… این مدل حکومت و معنویت ایرانی باعث تسلط بر افکار عمومی جهان شده و به نظر من، بمب اتمی هسته ای واقعی ایران این است. برای همین هم زمانی نوشتم که «ایران بمب اتمی دارد.»
وی درباره همایش بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: کنفرانس بیداری اسلامی که در تهران برگزار شد مشخصات مهمی دارد و برگزاری این همایش و تعیین یک کمیته (دبیرخانه) دائمی برای آن به این معنی است که حادثه بزرگی در سطح جهان اتفاق افتاده است.
من پیش از این اجلاس تصور می کردم سخنان آیت الله خامنه ای تنها جنبه عرفانی و معنوی دارد اما در سخنرانی ایشان همه چیز کاملا دقیق بیان شد و جنبه های سیاسی بسیار مهم و عمیقی را در خود داشت که تسلط ایشان بر موضوعات بین المللی و تئوری های انقلاب را نشان می داد. ایشان با احاطه کامل بر تحولات منطقه و جهان سخن گفت.
این مسیحی ارتدوکس درباره انگیزه سفر خود به ایران هم گفت؛ من یک نویسنده هستم. در تمام زندگیم سفر کرده ام تا حقیقت زندگی را پیدا کنم. من یک وطن پرست پر و پا قرص شوروی بودم. آن کشوری که من آن را دوست داشتم برای ایجاد یک ایده های والا تاسیس شده بود اما دوام نیاورد و فروپاشیده شد. به نظر من به دلیل آنکه آن عدالتی که می خواست در شوروی به وجود بیاید منشأ زمینی و مادی داشت اما در ایران حکومتی به وجود آمده که توانسته است بین زمین و آسمان، و انسان و خدا ارتباط برقرار کرده و هماهنگی جالبی بین این دو ایجاد کند. و این موضوعی است که به وسیله انقلاب اسلامی به وجود آمد. من به ایران آمدم تا در این باره بیشتر بدانم و بفهمم.
پروخانف درباره تحریم های ضد ایرانی و نقش روسیه گفته است: موضع روسیه تحت مسائل مختلفی است. تحریم هایی که علیه ایران اعمال شده بعضا با موافقت مسکو بوده و مثلا موافقت شده که به ایران موشک ندهند. البته روسیه گرچه تحت تاثیر آمریکاست اما نظر مستقل خود را هم دارد و متفاوت از آمریکا عمل می کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15974

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر