2

کشف یک مکمل برای بهبود مبتلایان به ضایعات نخاعی

  • کد خبر : 16014
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۲

گروهی از متخصصان در یک آزمایش امیدبخش دریافته‌اند که نوعی مکمل معمولی می‌تواند به بهبود مبتلایان به ضایعات نخاعی کمک کند. به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این آزمایش از سوی متخصصان علوم اعصاب در دانشگاه کنتاکی انجام شده است. مدل‌های آزمایشگاهی در این بررسی‌ها نشان می‌دهد که ضایعات نخاعی شدید با مصرف این […]

گروهی از متخصصان در یک آزمایش امیدبخش دریافته‌اند که نوعی مکمل معمولی می‌تواند به بهبود مبتلایان به ضایعات نخاعی کمک کند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این آزمایش از سوی متخصصان علوم اعصاب در دانشگاه کنتاکی انجام شده است. مدل‌های آزمایشگاهی در این بررسی‌ها نشان می‌دهد که ضایعات نخاعی شدید با مصرف این مکمل موسوم به «استیل ـ ال ـ کارنیتین» یا ALC به شیوه‌ای موثر بهبود پیدا می‌کنند. این مکمل از اسیدهای آمینه ضروری گرفته می‌شود که می‌توانند بلافاصله پس از آسیب‌دیدگی، انرژی متابولیک تولید کنند.

به گزارش روزنامه تلگراف، ساشا رابچویسکی، متخصص هندی‌تبار و استادیار فیزیولوژی به همراه دیگر دستیاران خود در مرکز مطالعات آسیب‌های مغزی و نخاعی انگلیس در مطالعات قبلی نشان داده بودند که پس از آسیب‌دیدگی نخاع، میتوکندری‌های داخل سلول به واسطه استرس‌های شیمیایی تحت فشار قرار می‌گیرند و توانایی تولید انرژی را در قالب ترکیب «آدنوسین تری فسفات» از دست می‌دهند.

این فرآیند منجر به مرگ سلولی در محل آسیب‌دیدگی می‌شود و در نتیجه بدن فرد از محل جراحت به پایین فلج می‌شود. میتوکندری‌ها در واقع موتورهای تولید انرژی در داخل سلول هستند. اما هم‌اکنون این متخصصان دریافته‌اند که مکمل ALC می‌تواند توان میتوکندری را در تولید انرژی برای سلول‌ها احیا کند.

نتایج این مطالعه در سمپوزیوم اخیر انجمن ملی نوروتروما ارائه شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=16014

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر