1

اساس بحث‌های مقام معظم رهبری همان مسأله معنوی بودن انقلاب است

  • کد خبر : 162381
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تأکید بر این‌که پایه نظام جمهوری اسلامی معنوی و الهی است، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ان‌شاءالله به نظام جهانی امام زمان (عج) وصل می‌شود.

آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران همگی را به تقوای الهی توصیه کرد و به سالروز شهادت شهدای ۱۵ خرداد و درگذشت امام خمینی (ره) اشاره کرد.

وی گفت: مسأله ولایت مسأله مهمی است و نظام اسلامی با نظام‌ها و انقلاب‌های دیگر تفاوت اساسی دارد و آن این است که پایه نظام اسلامی، الهی و معنوی می‌باشد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین تصریح کرد: کسانی که در دانشگاه‌های داخل و خارج سخنرانی می‌کنند و کتاب می‌نویسند و مسأله امام زمان (عج)‌ را زیر سوال می‌برند بعضاً افرادی شیعه و اهل نماز هستند. البته برخی نیز دشمنان اسلام هستند که پول‌های نفتی از عربستان برایشان می‌آید و ما به آنها کاری نداریم.

وی افزود: اظهارات آن افراد شیعه و اهل توجه به دین و اسلام اشکالی پیش می‌آورد و آن این است که گاهی مخالفت با اصل نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه آنها را به جایی می‌کشد که اصل بحث را انکار کنند. ولی فقیه به عنوان نایب عام امام عصر (عج) است و در حقیقت حکومت، حکومتی ولایی و اسلامی می‌شود و مردم باید بر همان اساس که جنبه معنوی است سیر کنند.

امامی کاشانی همچنین با اشاره به سخنرانی روز گذشته مقام معظم رهبری در حرم امام خمینی (ره)، گفت: اساس بحث‌های مقام معظم رهبری همان مسأله معنوی بودن انقلاب است. لذا یکی از امتیازات امام (ره) باخدا بودن و خالص بودن بود.

وی ادامه داد: بنده در لحظات آخر امام (ره) بالای سر ایشان بودم که صدای اذان مغرب بلند شد و برخی افراد نزدیک به ایشان در گوش امام (ره) گفتند که وقت اذان است و بلند شوید و نماز بخوانید و من دیدم دهان امامی که در حالت اغما بود باز شد و چیزهایی گفت که برخی اطباء در آن لحظه گفتند امام (ره) از حالت اغما بیرون آمد و این یعنی که نماز و توجه به خدا به خورد وجود ایشان رفته بود و غرق توجه به خدا و توحید بود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سیره عملی قابل تحریف نیست و هر تحریفی می‌شود در مفاهیم است که برخورد امام (ره) با بیگانگان و جهان اسلام و تأکید ایشان بر وحدت را نمی‌شود تحریف کرد.

امامی کاشانی همچنین اظهار کرد: تأکید امام (ره) بر شناخت دشمن، این‌که دشمن نباید از اختلافات استفاده کند توجه به اقتصاد و تأمین زندگی مردم را نمی‌توان تحریف کرد.

وی یادآور شد: حرف امام (ره) همیشه این بوده که نباید بیگانه را رفیق گرفت و اسرار را به دست آنها داد. چرا که آنها می‌خواهند بر ما مسلط شوند و خوشبختانه مقام معظم رهبری با همین سیره و روش کشور را پیش می‌برند. البته گاهی مشکلات و گرفتاری‌ها هست اما وقتی وارد جاده‌ای می‌شود و می‌بیند سنگ و کلوخ دارد باید از روی آنها عبور کرده و به جاده آسفالت و راحتی برسد.

امامی کاشانی همچنین به موضوع آموزش و پرورش و نسل جوان اشاره کرد و افزود: باید به نسل جوان پرداخت و امام (ره) نیز بسیار به این نسل توجه داشت و زمانی که در حوزه علمیه قم درس می‌گفت طلبه‌ها را به اخلاق متوجه می‌کرد و این اخلاق، فرهنگ و آموزش و پرورش و آموزش عالی باید به این موضوع توجه کند و باید حواسمان باشد چه کسانی به جوانان ما درس می‌دهند و چه شرایطی باید داشته باشند.

به گزارش ایسنا، خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های عبادی نماز جمعه نیز با اشاره به آیات و روایاتی بر رعایت عهد و پیمان تأکید کرد.

وی همچنین توضیحاتی در خصوص بحث منجی و غیبت از نگاه اهل سنت ارائه کرد و افزود: غیب امام زمان (عج) امید ایجاد می‌کند چرا که ما منتظریم منجی عالم بیاید و زمین هیچ‌گاه و در هیچ زمانی نمی‌تواند از حجت خدا خالی باشد و این موضوع فقط منحصر به شیعه نیست و بسیاری از علمای اهل سنت نیز گفته‌اند و اینکه کسی بگوید دلیل عقلی و نقلی برای وجود حجت خداوند موجود نیست، اشتباه است و برخی می‌خواهند احتیاط کنند و می‌گویند ما این دلایل را نمی‌دانیم.

امام کاشانی همچنین با تأکید بر این‌که شش برهان محکم و دلیل عقلی برای اثبات وجود حجت خداوند موجود است، تصریح کرد: کسانی که منکر وجود این دلایل هستند می‌توانند بیایند در دانشگاه‌ها، در صداو سیما حتی خصوصی در خصوص این موضوع صحبت کنیم. چرا که مسأله، مسأله محکمی است و اسناد محکمی برای آن وجود دارد.

وی در پایان گفت: سفارش بنده این است که که برای تعجیل در ظهور امام زمان (عج) دعا و اصرار کنیم و با ایشان ارتباط پیدا کنیم و وصل شدن با ایشان باید در عمل، فکر و اندیشه باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=162381

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر