1

بهمنی:در خصوص خروج خاوری از کشور اطلاعی ندارم.

  • کد خبر : 16311
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اینکه چرا فردی که تابعیت خارجی داشته به عنوان مدیر عامل بانک ملی انتخاب شده است، گفت: من نمی دانم، کس دیگری او را انتخاب و تایید کرده است و حتی اصلا نمی دانم واقعا خاوری به کانادا رفته است یا نه؟ به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به استان […]

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اینکه چرا فردی که تابعیت خارجی داشته به عنوان مدیر عامل بانک ملی انتخاب شده است، گفت: من نمی دانم، کس دیگری او را انتخاب و تایید کرده است و حتی اصلا نمی دانم واقعا خاوری به کانادا رفته است یا نه؟

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به استان همدان، محمودبهمنی رئیس کل بانک مرکزی شب گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه گفته می شود که دولت کانادا قصد دارد خاوری مدیر عامل سابق بانک ملی را به ایران برگرداند گفت: من از این موضوع خبر ندارم و چیزیست که مربوط به مسائل سیاسی است و سیاسی کاری را از من نپرسید این موضوعات را باید از قوه قضائیه بپرسید.

وی همچنین در خصوص اینکه چرا فردی که تابعیت خارجی داشته به عنوان مدیر عامل بانک ملی انتخاب شده، گفت: من نمی دانم، کس دیگری او را انتخاب و تایید کرده است و حتی اصلا نمی دانم واقعا خاوری به کانادا رفته است یا نه؟

بهمنی با بیان اینکه دستگاه قضایی هم اکنون در حال بررسی این پرونده است اظهار داشت: در خصوص خروج خاوری از کشور اطلاعی ندارم.

وی تصریح کرد: ما نیز خود مدعی هستیم زیرا بانک مرکزی حافظ منافع سپرده گذاران و مدعی این قضیه است و در این رابطه کمک هم خواهد کرد تا تمام مدارک و مستندات در اختیار قوه قضائیه قرار گیرد. همچنان که تا کنون اسنادی را در اختیار قوه قضائیه قرار داده ایم و انشاءالله تمام ریز قضایا به زودی مشخص خواهد شد و کسی که حتی یک سفارش کرده باشد یا کوچکترین دخل و تصرفی در این موضوع داشته و حمایتی کرده باشد حتما باید پاسخ دهد.

وی در ادامه در پاسخ به خبرنگار مهر که پرسید تکلیف حذف صفرها از پول ملی گفت: الان ما مسائل مهم تری داریم که این مسئله در حاشیه قرار دارد ضمن آنکه این را نیز با کار کارشناسی اجرا خواهیم کرد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین در خصوص قیمت دلار نیز گفت: ما یک برنامه ریزی یک هفته ای برای کاهش نرخ دلار داشته ایم و طبق برنامه ریزی ما امروز باید نرخ دلار حدود ۷۰ تومان کاهش یافته باشد.

بهمنی تصریح کرد: امیدواریم روند کاهش نرخ دلار ادامه یابد تا به یک نرخ با ثبات برسد تا بتوانیم بر روی این نرخ با ثبات بایستیم.

وی افزود: ما به کسانی که واسطه هستند توصیه می کنیم اجازه دهند ارز قیمت واقعی خود را پیدا کند.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه در خصوص مصوبه جلسه هیئت دولت در استان همدان نیز گفت: بهترین مصوبه ای که دولت در جلسه امروز هیئت دولت استان همدان داشت در جهت فرمان مقام معظم رهبری بود که بر اساس آن واردات کالاها در بخش دولتی و واردات کالاهایی که در داخل کشور تولید می شود ممنوع شد.

بهمنی خاطر نشان کرد: اجرای این مصوبه تاثیر بسزایی در کاهش تقاضای ارز در کشور خواهد داشت و کاهش تقاضا هم سبب افت نرخ ارز خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص قیمت طلا نیز گفت: ما در خصوص تنظیم قیمت طلا نیز ما قیمت جهانی را مد نظر قرار می دهیم و با افزایش یا کاهش قیمت جهانی آن نرخ آن را در داخل کشور تنظیم می کنیم.

وی در مورد تعیین مدیر عامل بانک ملی نیز گفت: به دلیل اینکه بانک ملی بانکی دولتی است باید وزارت اقتصاد و دارایی این فرد را تعیین کند و ما صلاحیت فنی و تخصصی او را تایید می کنیم که انشاءالله مشغول شود.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص معرفی مدیر عامل بانک صادرات نیز گفت: این فرد تعیین شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=16311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر