1

لاوروف: روسیه به توقیف دارایی های خود در غرب پاسخ متقابل می دهد

  • کد خبر : 163184
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱

در حالی که برخی کشورهای اروپایی دارایی های روسیه را توقیف کرده اند، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که کشورش به توقیف دارایی های خود در خارج پاسخ متقابل می دهد.

لاوروف روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری روسی «ار.ب.کا» خاطرنشان کرد: باید به اقداماتی که کشورهای دیگر در مورد روسیه انجام می دهند پاسخ متقابل داد.

وی ادامه داد: همانند هر وضعیت دیگر مربوط به امور بین المللی، روسیه در مورد توقیف دارایی های خود در خارج از کشور پاسخ متقابل می دهد.

وزیر امورخارجه روسیه با بیان این که اقدام متقابل معمولا در مناسبات بین المللی رویه ای مثبت است، اظهار داشت: اما در این شرایط (در مورد توقیف دارایی های روسیه در فرانسه و بلژیک) جنبه منفی دارد.

لاوروف احتمال ارتباط توقیف دارایی های روسیه با برگزاری همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ را که از روز گذشته (پنجشنبه) جریان دارد بعید ندانست.

رسانه های روسی روز پنجشنبه از توقیف دارایی های سازمان های دولتی روسیه در بلژیک و فرانسه از جمله دفاتر نمایندگی این کشور در ناتو و اتحادیه اروپا و رسانه هایی همچون خبرگزاری ایتارتاس و شبکه انگلیسی زبان راشا تودی در بروکسل و پاریس خبر داده و نوشتند که این اقدام در راستای اجرای حکم دادگاه اروپایی حقوق بشر در مورد شکایت شرکت نفت سابق یوکاس علیه روسیه بوده است.

در پی توقیف دارایی های سازمان های دولتی روسیه در بلژیک، وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته (پنجشنبه) سفیر بلژیک در مسکو را احضار کرده و به وی در مورد عواقب این اقدام بروکسل هشدار داد.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه در این باره آمده است، آلکس وان موون سفیر بلژیک در مسکو به وزارت امور خارجه روسیه احضار و مراتب اعتراض مسکو به اقدام بلژیک در توقیف دارایی های این کشور به وی ابلاغ شد.

به سفیر بلژیک اعلام شد که مسکو این اقدام بروکسل را عملی غیردوستانه می داند و خواستار رفع توقیف دارایی ها و حساب های بانکی سازمان ها و اشخاص حقوقی روسیه در بلژیک برای ادامه فعالیت عادی آن ها شد.

طرف روسی به سفیر بلژیک هشدار داد که در صورت خودداری کشورش از رفع توقیف دارایی های روسیه، مسکو اقدامات متقابل در مورد این کشور به عمل می آورد.

رسانه ها به اجرای حکم دیوان بین المللی لاهه در مورد شکایت شرکت منحله یوکاس علیه روسیه که این کشور را محکوم به پرداخت ۵۰ میلیارد دلار به شرکت یوکاس کرده است اشاره می کنند.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=163184

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر