1

بیانات مقام معظم رهبری پشتوانه تیم هسته‌ای بود

  • کد خبر : 163583
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰

سخنگوی وزارت خارجه با تشکر و قدردانی از بیانات مقام معظم رهبری و حمایت‌های ایشان از تیم مذاکره کننده گفت: حمایت ایشان پشتوانه سیاست خارجی ایران است.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با تشکر و قدردانی از بیانات مقام معظم رهبری و حمایتهای ایشان از تیم مذاکره کننده گفت: حمایت ایشان پشتوانه سیاست خارجی ایران است.

وی با بیان اینکه خطوط قرمز هسته ای که از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده روشن کننده است، گفت: تیم مذاکره کننده با اتکا به رهنمودهای ایشان کار را دنبال خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه درباره سخنان ولایتی درباره تحول در روابط ایران، عراق و سوریه نیز اظهار داشت: همکاری‌های بین ۳ کشور از گذشته وجود داشته است. یکی از موارد همکاری نشست مشترک وزرای کشور ۳ کشور در بحث مبارزه با گروه‌های تروریستی است که امکان آن برقرار شده و قرار است در بغداد برگزار شود. همکاری ۳ کشور کمک کننده است به امنیت منطقه و رفع مشکلات و نگرانی‌ها از فعالیت‌های گروه‌های افراطی.

افخم در خصوص تحویل سامانه اس ۳۰۰ گفت: مذاکرات در جریان است و در حوزه نگاه به قراردادی که وجود داشته و شکایت ایران و سازوکار تحویل مذاکرات ادامه دارد.

وی در خصوص طرح مجلس به الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای گفت: ما دیدگاههای خود را به مجلس اعلام کرده‌ایم و خوب بود که ملاحظات تیم مذاکره کننده هم در نظر گرفته می‌شد و در مراحل آینده ما نظرات خود را مجددا اعلام خواهیم کرد. ما طرح مجلس را مفید نمی‌دانستیم ولی در صورتیکه به صورت قانون در آید همه باید از آن تبعیت کنند.

افخم در پاسخ به فارس در خصوص وضعیت محاکمه ۲ مقام امنیت سعودی متعرض به زائران ایرانی نیز گفت: دو جلسه برای رسیدگی به محاکمه خاطیان برگزار شد که دادستان خواهان اشد مجازات شده و هنوز رای نهایی صادر نشده است. خواسته وکیل دو نوجوان ایرانی و جمهوری اسلامی کاملاً روشن است و امیدواریم در یک روند دادرسی عادلانه به این موضوع رسیدگی شود. حکم نهایی از طرق رسمی اعلام می‌شود و گمانه زنی‌ها ملاک اظهار نظر ما نیست.

وی درباره اخبار منتشر شده درخصوص مذاکرات ایران و استرالیا برای بازگرداندن اتباع ایرانی گفت: هیچگونه توافقی درباره بازگرداندن اجباری پناهجویان صورت نگرفته و گفت‌وگوهای کنسولی بین دو کشور انجام گرفته و هیئتی در سطح مدیر کل کنسولی به استرالیا سفر کرد در عین حال در حاشیه سفر وزیر خارجه این کشور به ایران در این باره صحبت شد. بازگرداندن اجباری پناهجویان در دستور کار نیست. بزودی هیأتی از استرالیا در این خصوص به تهران خواهد آمد.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس درباره مذاکرات نیز گفت: ما به دنبال توافق خوب هستیم و احتمال اینکه تمدید شود را برخی بخش‌ها داده‌اند اما به نظر ما امکان دسترسی به توافق وجود دارد.

افخم در خصوص تجمعات اعتراض آمیز در خصوص مذاکرات هسته‌ای در زمان تشییع شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: عده‌ای از فرصت بسیار طلایی بازگشت شهدا به کشور سوء استفاده کردند که به مذاق هیچکس خوش نیامد و امیدواریم شاهد تکرار آن نباشیم. نگاه جناحی و سیاسی و رقابت‌های سطح پایین کمک کننده نیست.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=163583

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر