4

طرح موضوع جایگزینی نخست وزیری به جای ریاست جمهوری

  • کد خبر : 16434
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰

عباسعلی کدخدایی در واکنش به طرح موضوع احیای نخست وزیری و جایگزینی آن به جای ریاست جمهوری گفت که چنین کاری نیازمند اصلاح قانون اساسی است و با مصوبه مجلس امکان‌پذیر نیست عباسعلی کدخدایی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سؤالی درباره طرح موضوع جایگزینی نخست وزیری به جای ریاست جمهوری اظهار داشت: […]

عباسعلی کدخدایی در واکنش به طرح موضوع احیای نخست وزیری و جایگزینی آن به جای ریاست جمهوری گفت که چنین کاری نیازمند اصلاح قانون اساسی است و با مصوبه مجلس امکان‌پذیر نیست

عباسعلی کدخدایی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سؤالی درباره طرح موضوع جایگزینی نخست وزیری به جای ریاست جمهوری اظهار داشت: گاهی مسائل در مجامع علمی مطرح می‌شود و ما اطلاع نداریم که آیا این موضوع در قالب طرح توسط نمایندگان مجلس تهیه شده یا نشده است.

وی در عین حال افزود: احیای نخست وزیری و جایگزینی آن به جای ریاست جمهوری نیازمند اصلاح قانون اساسی است و با مصوبه عادی مجلس نمی‌توان چنین ساختاری به وجود آورد.

خبرنگاری از سخنگوی شورای نگهبان درباره بررسی طرح نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس در این شورا سؤال کرد که وی پاسخ داد: طرح نظارت بر نمایندگان آخر وقت سه‌شنبه گذشته به شورا ارائه شد و فرصت بررسی آن را نداشتیم.

کدخدایی افزود: سعی می‌کنیم این هفته طرح را بررسی کنیم و نتیجه آن را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

وی همچنین در واکنش به سؤال خبرنگاری که حضور غلامحسین الهام به عنوان عضو شورای نگهبان در جبهه پایداری را مورد انتقاد قرارداده بود گفت که آقای الهام دو سال است در شورای نگهبان عضویت ندارد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤال خبرنگاری که نظر وی را درباره تصویب طرح جامع نظارت برای نظارت بر  نهادها و سازمانها تحت اختیار مقام معظم رهبری جویا شده بود اظهار داشت: آنچه که در قانون اساسی مصرح است این است که گاهی اوقات نهادهایی زیر نظر رهبری هستند و گاهی اوقات نهادهایی هستند که تکلیف ‌آنها در قانون اساسی روشن شده و هر تصمیمی درباره آن‌ها نیازمند اصلاح قانون اساسی است.

وی تصریح کرد: طبعا اگر چنین اختیاری (نظارت بر نهادهای زیر نظر رهبری) به مجلس و قانون گذار عادی داده‌ نشده باشد،‌ نمی‌توانند بدون اصلاح قانون اساسی چنین اقدامی را انجام دهند.

کدخدایی در این نشست اعلام کرد که هیئت‌های نظارت استانی تشکیل شده و ۵۰درصد هیئت‌های نظارت شهرستانی نیز شکل گرفته و بقیه کارها در حال انجام است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که شورای نگهبان در نشست اخیر خود به ۱۳ مصوبه مجلس و ۱۱ اساسنامه ارائه شده از دولت را بررسی کرده و از مجموع مصوبات مجلس ۹ مصوبه را عدم مغایر با شرع و قانون اساسی تشریح داده و ۴ مورد نیز مغایرت‌هایی داشتند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=16434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر