2

اختصاص بودجه فرهنگی به کرسی‌های آزاداندیشی

  • کد خبر : 16596
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴

غلامرضا خواجه‌سروی در جمع خبرنگاران وزارت علوم را دستگاه سیاست‌گذار و حامی کرسی‌های آزاداندیشی معرفی کرد و گفت: با اشاره به اینکه وزارت علوم دستگاه سیاستگذار و حامی در حوزه کرسی‌های آزاداندیشی است، گفت: کرسی‌های آزاداندیشی با تأکید مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور شکل گرفت و در سال ۸۸ مجوز برگزاری آن بدون ابلاغ آیین‌نامه‌ای به دانشگاه‌ها […]

غلامرضا خواجه‌سروی در جمع خبرنگاران وزارت علوم را دستگاه سیاست‌گذار و حامی کرسی‌های آزاداندیشی معرفی کرد و گفت: با اشاره به اینکه وزارت علوم دستگاه سیاستگذار و حامی در حوزه کرسی‌های آزاداندیشی است، گفت: کرسی‌های آزاداندیشی با تأکید مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور شکل گرفت و در سال ۸۸ مجوز برگزاری آن بدون ابلاغ آیین‌نامه‌ای به دانشگاه‌ها ارائه شد.

وی کرسی‌های آزاداندیشی که در روزهای اول برگزار شده است را شبیه مناظره نامید و خاطرنشان کرد: پس از برگزاری اولیه کرسی‌های آزاداندیشی آیین‌نامه کرسی‌های آزاداندیشی طی ۵ ماه آماده و به دانشگاه‌های کشور ابلاغ شد.

* اختصاص بودجه فرهنگی به کرسی‌های آزاداندیشی

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم از اختصاص بودجه فرهنگی دانشگاه‌های کشور برای تقویت کرسی‌های آزاداندیشی خبر داد و گفت: ضمن اینکه هیئت‌هایی در دانشگاه‌ها برای حمایت از کرسی‌های آزاداندیشی به وجود آمد، برای تأمین منابع مالی از معاونت علمی ریاست جمهوری نیز کمک‌های مالی دریافت شد.

وی به برگزاری حدود هزار کرسی آزاداندیشی تا کنون اشاره کرد و گفت: موضوع ۷۰ درصد از کرسی‌های برگزار شده تا کنون مباحث علمی همچون جنبش نرم‌افزاری، نهضت تولید علم، بومی‌سازی و علوم انسانی بوده و ۳۰ درصد مابقی در حوزه مسایل سیاسی و روز بوده است.

خواجه‌سروی موضوعاتی همچون مسائل روز کشور و جهان از جمله بیداری اسلامی، بحث‌های انرژی هسته‌ای و عفاف و حجاب را از دیگر مباحث مطرح شده در کرسی‌های آزاد اندیشی دانشگاه‌ها اعلام کرد.

وی دانشگاه‌ امیرکبیر را نخستین دانشگاهی معرفی کرد که کرسی‌های آزاداندیشی در آن برگزار شده است و پس از آن دانشگاه‌ تهران را در رتبه بعدی قرار داد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تأکید کرد که برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مراحل اولیه است و به هیچ وجه قانع‌کننده نیست.

* آغاز آموزش دست‌اندرکاران کرسی‌های آزاداندیشی از هفته جاری

وی آموزش دست‌اندرکاران کرسی‌های آزاداندیشی را مهم اعلام کرد و خبر از آغاز آموزش مجریان و دست اندرکاران کرسی‌های ازاداندیشی در مناطق پنج گانه فرهنگی کشور از هفته جاری داد.

خواجه‌سروی به تفکیک بودجه فرهنگی از رفاهی در وزارت علوم اشاره کرد و اولویت اول پرداخت و تخصیص بودجه را کرسی‌های آزاداندیشی اعلام کرد.

وی عدم استفاده از ظرفیت اساتید در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را یکی از مشکلات برگزاری این کرسی‌ها معرفی کرد و خاطرنشان کرد: اساتید باید در کرسی‌های آزاداندیشی به عنوان داور حضور داشته باشند، حضور آنها به عنوان یک امتیاز در آیین‌نامه ارتقاء تلقی می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم به برگزاری جلسه‌ای با رؤسای دانشگاه‌ها برای رفع موانع احتمالی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: در این جلسه رؤسای دانشگاه‌ها با کرسی‌های آزاداندیشی بیشتر آشنا می‌شوند و از آنها خواسته می‌شود که زمینه اجرای این کرسی‌ها را در دانشگاه‌ها فراهم کنند.

وی از برگزاری نشست مشترک معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها و نمایندگان وزیر علوم در هیئت‌های نظارت در روز ۲۷ مهرماه خبر داد و هدف از برگزاری این نشست را نظارت و عملکرد گذشته، رفع موانع موجود و بررسی پیشرفت کار اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=16596

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر