2

غرب به‌بن‌بست رسیده و تشنه الگوهایی همچون اندیشه‌‌های امام خامنه‌ای است

  • کد خبر : 168635
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه در آیین رونمایی از کتاب «رهبر احیاگر»از ویژگی‌های اندیشه‌ها و مدیریت راهبردی امام خامنه‌ای را تکیه‌داشتن بر اندیشه‌های الهی و وحی دانست و گفت:ازهمین‌روست که این اندیشه‌ها بافطرت وخلقت انسان همخوانی دارد.

مراسم رونمایی از کتاب «رهبر احیاگر» سیری در بیانات و اندیشه‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب ترجمه کتاب «الولی المُجَدد» تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ساعاتی پیش در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان، حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیدعبدالله صفی‌الدین نماینده حزب الله در تهران، شیخ حسن بغدادی عضو شورای مرکزی مجلس حزب الله لبنان و مسئول موسسه حفظ میراث فرهنگی و دینی جبل عامل، شریعتمدار رایزن فرهنگی ایران در لبنان، سردار سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان فرهنگی حضور داشتند.

حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم در سخنانی با قدردانی از شیخ نعیم قاسم به‌دلیل اهتمام برای تألیف این کتاب گفت: این اهتمام خود الگویی برای همه ما ایرانیانی است که با رهبر انقلاب زندگی می‌کنیم. ولی اقدام هوشمندانه مؤلف الگو و مدلی شد که دیگران هم در داخل کشور از پرداختن به اندیشه‌ها و مدیریت راهبردی امام خامنه‌ای و درک و فهم و شناخت اندیشه‌های ایشان غفلت نکنند.

وی همچنین از مدیریت خبرگزاری تسنیم که به ترجمه و تدوین کتاب برای نشر زبان فارسی اهتمام کرد، قدردانی کرد.

مسئول فرهنگی مجمع بیداری اسلامی گفت: در مورد شخصیت راهبردی رهبر معظم انقلاب باید به این نکته توجه شود که ایشان هم از اندیشه‌های راهبردی برخوردارند و هم مدیریت راهبردی دارند. معظم‌له دارای هردو بعد هستند؛ این دو بعد در ایشان چند ویژگی دارد. نخستین ویژگی این است که تفکر استراتژیکی ایشان برمعارف دینی، اندیشه‌های الهی و وحی تکیه دارد. ما اندیشمندان متقدم و متأخری داشتیم که چون از چنین ویژگی برخوردار نبودند اندیشه‌هایشان دوام و بقا نداشت. بنابراین اعتبار تفکر استراتژیک رهبر انقلاب تکیه داشتن بر وحی است.

مقدم‌فر به ویژگی دوم مدیریت راهبردی و اندیشه‌های راهبردی امام خامنه‌ای اشاره کرد و با بیان اینکه اندیشه‌های ایشان تنها در عرصه‌های تئوری و نظری خلاصه نمی‌شود، افزود: طی ۲۶ سال گذشته که ایشان رهبری انقلاب را برعهده داشتند، در عرصه‌های پیچیده‌ای که در سال‌های اخیر در دنیا و در داخل کشور با آن روبرو بودیم، تفکرات راهبردی رهبری در عرصه مدیریتی و اجرایی خود را آزمودند که تجربه بسیار موفقی بوده است.

«تک بعدی نبودن تفکرات و مدیریت راهبردی رهبر معظم انقلاب» سومین ویژگی بود که مقدم‌فر به آن اشاره کرد و افزود: این تفکرات و مدیریت راهبردی در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، بین‌المللی، امنیتی و دفاعی است و در همه این عرصه‌ها ایشان حرف‌های بسیار مهمی برای گفتن دارند. این مدیریت در عرصه‌های مختلف عمل آزموده شده است.

این کارشناس مسائل راهبردی ادامه داد: ویژگی چهارم تفکرات و مدیریت راهبردی رهبر انقلاب این است که چون این اندیشه‌ها تکیه بر وحی دارند، عمیق و پایدار هستند. این اندیشه‌ها با فطرت‌ها و با خلقت انسان همخوانی دارد، لذا می‌تواند انسان‌ها و جهان را مدیریت کند. بنابراین مقطعی و زودگذر نیست. همچنین ویژگی دیگر تفکرات و مدیریت راهبردی رهبر معظم انقلاب این است که قابل الگوگیری و تکثیر برای تمام جوامع بشری است.

وی ادامه داد: با این ویژگی‌ها تمام اندیشمندان، متفکران و محققان در داخل کشور نباید غفلت کنند، امروز دنیا تشنه شنیدن و درس گرفتن از این آموزه‌ها است. در دنیای غرب در حوزه تفکر، سبک زندگی و زیست بن‌بست ایجاد شده است. امروز لیبرال دموکراسی به بن‌بست رسیده، الگوی مارکسیسم به تاریخ پیوسته و دنیای غرب و شرق و جهان بشریت به دنبال الگوی اصیل، بادوام و صحیح برای زندگی است.

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: این الگو در طی ۲۶ سال رهبری و بیانات مقام معظم رهبری قابل یافتن است. ویژگی دیگر تفکرات و مدیریت راهبردی ایشان نیز این است که این تفکرات یک منظومه است. اقدام بسیار مهمی که حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم انجام داده این است که بخشی از این منظومه را گردهم جمع کرده است. شناسایی و فهم این منظومه و معرفی آن به بشر اقدام بزرگی است که بخشی از آن را در کتاب «الولی المُجَدد» می‌توان مشاهده کرد.

مقدم‌فر در پایان اظهار امیدواری کرد: انتشار این کتاب منشأ اثر برای تداوم این حرکت جهت شناسایی و فهم عمیق منظومه فکری و مدیریت راهبردی رهبر انقلاب باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=168635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر