1

تاکتیک جمهوری‌خواهان در برابر توافق هسته‌ای عوض شد+تصویر

  • کد خبر : 170155
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

«رهبران جمهوری خواه درحال دست و پنجه نرم کردن با مخالفان محافظه کار هستند که روز چهارشنبه موجب تاخیر در بحث و رایزنی درباره “قطعنامه رد توافق هسته ای توسط کنگره” شدند».

«جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، جمعی از محافظه کاران آمریکایی با به رای گذاشتن “قطعنامه رد توافق هسته ای توسط کنگره” مخالفت کرده و در عوض خواستار این شده اند که اوباما جزئیات بیشتری از توافق را در اختیار آنان قرار دهد.

این مخالفت ناگهانی موجب تغییر تاکتیک جمهوری خواهان مجلس نمایندگان در برابر توافق هسته ای و برنامه ریزی جهت سه رای گیری متوالی در این مجلس شده است.

سی‌ان‌ان (CNN) با اعلام این خبر نوشت: پس از مقاومت محافظه کاران، رهبران جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا درحال تغییر تاکیتک خود در برابر توافق هسته ای ایران هستند.

رهبران جمهوری خواه درحال دست و پنجه نرم کردن با مخالفان محافظه کار هستند که روز چهارشنبه موجب تاخیر در بحث و رایزنی درباره “قطعنامه رد توافق هسته ای توسط کنگره” شدند.

محافظه کاران از کاخ سفید درخواست می کنند که جزئیات بیشتری درباره توافق هسته ای را در اختیار آنان قرار دهد.

رهبران جمهوری خواه برای عبور از این مانع غیرمنتظره، برنامه ای را طراحی کرده اند که مقصود از آن پرداختن به نگرانی های محافظه کاران با هموار ساختن راه جهت یک چالش قانونی بر سر اجرای توافق است. براین اساس، مجلس نمایندگان برای تصویب طرحی رای گیری خواهد کرد که می گوید اوباما با “ارائه ندادن تمامی جزئیات توافق تاریخی دولتش با ایران” قانون را زیر پا گذاشته است.

 مجلس نمایندگان همچنین برسر قطعنامه تصویب توافق هسته ای رای گیری خواهد کرد و هدف از این رای گیری این است که ثابت شود، اکثریت نمایندگان با توافق هسته ای مخالف هستند.

این مجلس، طرح دیگری را نیز به رای خواهد گذاشت که از اقدام اوباما برای لغو یکجانبه تحریم های ایران که توسط کنگره تصویب شده، جلوگیری خواهد کرد.

این یک روند قانونی است که رهبران جمهوری خواه امیدوارند با موافقت و همراهی محافظه کاران روبرو شده و مجلس نمایندگان را در مسیری قرار دهد که رای گیری درباره توافق ایران را تا روز جمعه خاتمه دهد.

رهبران جمهوری خواه معتقدند اکنون از حمایت کافی برخوردارند تا بحث درباره توافق ایران را روز پنجشنبه کلید زده و رای گیری را در روز جمعه به پایان برسانند.

۱۱۱

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=170155

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر