2

دستور ویژه برای اخراج کارکنان شورای عالی امور ایرانیان در خارج از کشور

  • کد خبر : 171453
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

نامه‌ای از سوی بختیار حدادی، مدیر کل توسعه منابع انسانی تشکیلات و آموزش در نهاد ریاست جمهوری نوشته شده که در آن خواسته شده است تا بنا بر دستور نهاوندیان، در این شورا تعدیل نیرو صورت بگیرد.

دستور ویژه برای اخراج کارکنان شورای عالی امور ایرانیان در خارج از کشور

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اواخر سال ۸۳ بود که شورای عالی امور ایرانیان در خارج از کشور شکل گرفت که در بدو تأسیس بر اساس آئین‌نامه مصوب شورای عالی زیر مجموعه وزارت امور خارجه کشور قرار گرفت.

 

با شروع به کار دولت نهم، سطح و ساختار دبیرخانه ارتقاء پیدا کرد و به معاونت اجرایی رئیس جمهوری منتقل شد که در حال حاضر محمد شریعتمداری، جانشین روحانی در این شورا مسئولیت داشته و دبیر کل آن سید قوام شهیدی است.

 

باشروع به کار دولت یازدهم زمزمه های خارج شدن این شورا از زیر نظر نهاد ریاست جمهوری و بازگشت زیر نظر وزارت امور خارجه کشور شنیده می‌شد که برخی از سایت های داخلی این خبر را تأیید کردند.

 

اما در همین راستا یک منبع مطلع به دانا گفت: نامه‌ای از سوی بختیار حدادی، مدیر کل توسعه منابع انسانی تشکیلات و آموزش در نهاد ریاست جمهوری نوشته شده که در آن خواسته شده است تا بنا بر دستور نهاوندیان، در این شورا تعدیل نیرو صورت بگیرد.

 

در این نامه با ارائه لیستی از کارمندان، از آنها خواسته شده است تا پایان شهریور ماه برای تسویه حساب اقدام کنند.

 

از طرف دیگر چندی پیش برخی از سایت ها نیز اعلام کرده بودند که سازمان مدیریت و برنامه ریزی و برخی نهادهای دولت تصمیم گرفته اند که شورای ایرانیان خارج از کشور را که زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری است منحل کرده و وظایف شورا به یک اداره کل در وزارت خارجه منتقل شود.

 

شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور از سال ۱۳۸۳ به عنوان زیرمجموعه وزارت خارجه تشکیل شد اما با آغاز به کار دولت نهم، دبیرخانه این شورا به نهاد ریاست جمهوری انتقال یافت. ریاست این شورا برعهده محمود احمدی‌نژاد است و اسفندیار رحیم‌مشایی جانشین او در شوراست.

برگزاری “دومین همایش ایرانیان خارج از کشور” در اواسط مرداد سال ۱۳۸۹در تهران، یکی از خبرسازترین فعالیت‌های این شورا بود که حاشیه‌های بسیاری برای دولت پدید آورد و واکنش‌های منفی اصولگرایان و بخش روحانیت سنتی را در پی داشت. ازجمله موارد خبرساز این همایش هزینه‌های برگزاری مراسم و رفت و آمدهای افراد مشکوک عنوان شد که به گفته منتقدان، دارای سوابق سوء کیفری و سیاسی بودند.

الیاس نادران هزینه برگزاری همایش ایرانیان خارج از کشور را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرده بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=171453

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر