1

هر آنچه در برنامه ۹۰ گذشت؛ بهترین مدافع میانی پس از انقلاب / شب زنده داری ملی پوشان / مناظره بی فایده

  • کد خبر : 172379
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

برنامه ۹۰ شب گذشته روی آنتن رفت و بهترین مدافع وسط تیم ملی پس از انقلاب توسط مخاطبان برنامه انتخاب شد.

برنامه ۹۰ این هفته ساعت ۲۲:۳۰ دوشنبه شب روی آنتن شبکه سه رفت.

* سوال پیامکی

در ابتدای برنامه عادل فردوسی پور توضیحاتی درباره سوال نظرسنجی برنامه ارائه کرد. بینندگان ۹۰ باید این هفته از میان سهراب بختیاری زاده، مهدی پاشازاده، محمد پنجعلی، افشین پیروانی، سید جلال حسینی، محمد خاکپور، رحمان رضایی، یحیی گل محمدی، نادر محمدخانی و پژمان منتظری بهترین مدافع میانی فوتبال ایران بعد از انقلاب را انتخاب می‌کردند.

در نهایت نیز محمد پنجعلی با کسب ۲۲ درصد آرا انتخاب شد. بعد از او سید جلال حسینی، مهدی پاشازاده و یحیی گل‌محمدی نیز هر کدام ۱۳درصد از آرا به خود اختصاص دادند اما سید جلال حسینی نسبت به بقیه آرای بیشتری داشت و در کنار پنجعلی دومین مدافع میانی ایرانی شد.

یک میلیون و ۳۳۹ هزار نفر در مسابقه پیامکی ۹۰ این هفته شرکت کرده بودند.

* دیدار ایران و عمان

در ابتدای برنامه گزارشی از کشور عمان و ایرانی‌های حاضر در این کشور پخش شد و به معرفی فرهنگ این کشور اختصاص داشت و سپس بازی تیم ملی ایران با عمان نشان داده شد.

در دیدار ایران مقابل عمان، ملی پوشان ایران عملکرد خوبی نداشتند و در اکثر نبردهای تن به تن بازنده بودند. کیفیت پایین ضربات آنها و البته پرسینگ خوب عمانی ها باعث شده بود ایران نتواند روی دروازه حریف خطر آفرین شود.

در این دیدار فقط ۹ بار تعداد پاس های ایران به بیشتر از ۵ پاس رسید که البته تعداد پاس ها به ۱۰ هم نرسید. سردار آزمون ۷ بار با پاس بازیکنان ایران صاحب توپ شد که ۳ بار آن درون محوطه جریمه حریف بود.

* ایران گل های مشابه ای دریافت می‌کند

بررسی گل هایی که ایران دریافت کرده است نشان می‌دهد، از ۸ گل اخیری که وارد دروازه ایران شده، ۵ گل از یک روش بوده است. توپ به کنار زمین می‌رود، حریف هم با استفاده از برتری عددی در کناره ها، توپ را به سمت دروازه ایران ارسال می‌کند و روی تعلل مدافعان و البته اشتباه حقیقی دروازه ایران باز می‌شود.

مقابل عراق، سوئد و عمان به همین شکل دروازه ایران را باز کردند. این یعنی اینکه هر تیمی در کناره های زمین ایران زوج سازی کند، می‌تواند دروازه ایران را باز کند.

* گلایه کی‌روش از وضعیت سربازها و چمن کمپ

کارلوس کی روش در ارتباط زنده تصویری با برنامه ۹۰ درباره اینکه آیا می پذیرد تیم ملی مقابل عمان بد کار کرد، اظهار داشت: «بله مطمئنا. ما مقابل آرژانتین فوق العاده بازی کردیم اما باختیم. مقابل عراق هم همین وضع بود. همیشه در فوتبال نتیجه و عملکرد پیش شما نمی آید. ما وقتی در مقدماتی جام جهانی هستیم و با یک امتیاز به خانه برمی گردیم خوشحال می شویم.»

وی درباره اینکه برخی معتقدند لیگ مدت زمان طولانی تعطیل شد گفت: «نه، من اصلا با این حرف موافق نیستم. ما مطابق تقویم فیفا عمل می کنیم و دو بازی در این زمان داشتیم. ما برای رسیدن به جام جهانی روسیه اهداف بزرگی داریم و باید با بازیکنان جوان تیم را بسازیم. به نظر من نه تنها ۱۵ روز باید لیگ را تعطیل کنیم بلکه یک ماه باید لیگ را تعطیل می کردیم. به هر حال مقابل عمان مساوی کردیم و در صدر قرار داریم.»

کی روش درباره بازی مقابل ژاپن نیز گفت: «بازی مهمی با ژاپن در پیش داریم. این فرصت را به جوانان می دهیم. مطمئنا همیشه انتقادات هست. فراموش نمی کنیم با ۳ هفته آماده سازی به جام جهانی رفتیم و بدون آماده سازی به جام ملت ها اعزام شدیم. کسی آن موقع نگرانی نداشت. الان چرا باید به این انتقادات گوش کنیم؟ واقعیت این است انتقادات دیگر برای مان مهم نیست.»

سرمربی تیم ملی درباره اینکه به نظر می رسد سرحال نیست اظهار داشت: «اینطور نیست. وقتی بازی در پیش داریم و آن هم بازی مهمی مثل ژاپن است باید ذهن مان به طور کامل متمرکز بر این مسابقه باشد.»

وی درباره گل های مشابهی که تیم ملی دریافت می کند خاطرنشان کرد: «فوتبال ورزش اشتباهات است. وقتی می بریم همه با هم می بریم و وقتی شکست می خوریم همه می بازیم. این اشتباهات، اشتباهات تیمی است و نه یک بازیکن. وقتی اینگونه اتفاقات رخ می دهد باید تیم را آماده کنیم تا در دفعات آینده سعی کنیم بهتر باشیم.»

کی روش افزود: «بار دیگر می گویم به بازیکنانم افتخار می کنم. وقتی در دمای ۳۷ درجه و رطوبت بالا بازی می کنید و می بینید بازیکنان می جنگند باید خوشحال باشید. بازیکنان جنگیدند. ما نتیجه را به دست آوردیم. الان ۱۲ امتیاز باقی مانده که سه امتیازش در تهران است. مسیر صعود به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی دست ماست.»

وی ادامه داد: «شما باید نگران باشید. من هم باید نگران باشم. چون می بینم کسی نگران نیست و دغدغه ندارد. اگر می خواهیم آماده شویم باید سرمایه گذاری های لازم صورت بگیرد و تیم جوان شود. ما نیاز به کیفیت و تجربه داریم. در حال حاضر بازیکنان ژاپن در آلمان، انگلیس و ایتالیا بازی می کنند اما بازیکنان ما در اصفهان و مشهد و دیگر شهرهای ایران بازی می کنند. ما موافقیم این فصل باید فصل پرکار و پرفشاری برای دور بعدی مسابقات باشد. اگر بخواهیم بدون حمایت برای آینده کار کنیم باید نگران باشیم. فقط صحبت کردن کافی نیست.»

کی روش افزود: «ما هنوز نتوانسته ایم مشکل بازیکنان فولاد را حل کنیم. هنوز منتظر مهرداد پولادی، ماهینی، رفیعی، عبدلله زاده و رحمانی هستیم. بله باید نگران باشید چون کسی نگران ما نیست.»

وی درباره کیفیت زمین کمپ تیم ملی گفت: «دیگر عاقلانه نیست درباره زمین کمپ حرف بزنیم. چون در این شرایط اعتماد به نفس بازیکنان پایین می آید. اینجا نمی توان کار تاکتیکی انجام داد. بهتر است در هتل بمانیم و از بازی لذت ببریم.»

سرمربی تیم ملی درباره اینکه در برنامه ۹۰ بخشی پخش شد که در آن نشان می داد بازیکنان ژاپن اکثرا در اروپا حضور دارند اظهار داشت: «اگر می خواستید با این مقایسه ما نخوابیم بالعکس است چون بازیکنان ما انگیزه بالایی دارند. این مسابقات همان بازی هایی است که باید تعادل را برقرار کنیم.»

وی درباره اینکه با تماشاگران ایرانی چه صحبتی دارد گفت: «فرصت خاصی برای هواداران فوتبال ایران است که بیایند و گروهی بازیکن سطح بالا را ببینند. من اطمینان دارم همه افرادی که در ورزشگاه حضور پیدا می کنند لذت خواهند برد. ما کمال احترام را به تیم ژاپن می گذاریم. البته انگیزه بالایی هم داریم. نگرش، انگیزه و تعهد ما بالا خواهد بود و به طور حتم مثل همیشه همه از عملکرد ما راضی خواهند بود.»

کی روش درباره اینکه آیا علاقه دارد درباره بحث آل اشپورت حرف بزند یا نه اظهار داشت: «این مسائل را برای آینده مطرح می کنیم چون بازی جذاب و مهمی در پیش داریم. الان باید فضا را خوب کنیم. این مسائل بازی های کوچکی است که به زمین دیگر متعلق است. بار دیگر از هواداران می خواهم برای تماشای بازی به ورزشگاه بیایند و این مسابقه را از دست ندهند.»

* ترکیب تیم ملی اعلام شد

در ادامه ترکیب تیم ملی فوتبال ایران برای رویارویی با ژاپن اعلام شد. بر این اساس کارلوس کی‌روش این نفرات را برای دیدار با ژاپن راهی میدان خواهد کرد.

علیرضا حقیقی، وریا غفوری، پژمان منتظری، احسان حاج‌صفی، سید جلال حسینی، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، رامین رضائیان، اشکان دژاگه، وحید امیری و سردار آزمون.

* بازیکن تیم ملی جوانان میهمان ۹۰

میهمان حضوری برنامه ۹۰ این هفته رضا شکاری بازیکن تیم ملی جوانان بود که پاسخگوی سوالات فردوسی‌پور بود. نکته جالب سال تولد این بازیکن بود که وی متولد ۱۳۷۷ بود و عادل با کنایه گفت که یک سال از برنامه ۹۰ بزرگتر است (برنامه ۹۰ در سال ۱۳۷۸ روی آنتن رفت)

وی الگوی خود در فوتبال را علی کریمی، فرهاد مجیدی و قاسم حدادی فر معرفی کرد.

* پاسخ آلمانی دایی به سئوال خبرنگاران

در تقویم نود، به دیدار ایران و آلمان که با استقبال زیاد خبرنگاران آلمانی برگزار شد، اشاره شد. در این بخش، قسمتی از صحبت‌های علی دایی مهاجم وقت تیم ملی که در روزهای اوجش قرار داشد، پخش شد که به زبان آلمانی به سئوال خبرنگاران پاسخ می‌داد. دایی به خبرنگاران آلمانی گفت که برابر تماشاگران زیادی که به ورزشگاه آزادی می‌آیند، شانس ایران برای پیروزی زیاد است.

* افشای شب‌زنده داری بازیکنان تیم ملی و انتخاب علی پروین

یکی از مصاحبه‌شونده‌های برنامه این هفته، محمد بیاتی سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران در سال های دور بود. او در این مصاحبه بعد از سال ها، شب زنده داری بعضی از بازیکنان بازیکنان تیم ملی در مسابقات سال ۱۹۵۸ توکیو را تایید کرد و گفت: «هیچ کس نبود که جلوی بازیکنان را بگیرد!»

بیاتی درباره دلیل عدم استفاده از ناصر حجازی و علی جباری هم تاکید کرد: «شادروان حجازی که خودش به اردو نیامد. علی جباری هم گوشه راست بود که این پست را به علی پروین دادم. بنابراین یا باید جباری را انتخاب می‌کردم یا پروین. البته وقتی جباری را در مسابقات المپیک گوشه راست گذاشتم در زمین راه رفت و برای همین دیگر از او استفاده نکردم.»

* خاکپور: این بچه‌ها می‌توانند یکی از نسل‌های به یادماندنی و درخشان ایران شوند

محمد خاکپور، سرمربی تیم ملی امید روی خط برنامه آمد و اظهار داشت: «در ابتدا تشکر می‌کنم از شما و همکارانتان که این فرصت را به ما دادید. البته عذرخواهی می‌کنم بابت اینکه بنده و تیم امید وقت برنامه را می‌گیریم، چون تیم ما را کسی در یک سال گذشته ندیده که بخواهیم درباره آن صحبت کنیم!»

وی اضافه کرد: «تیم ملی امید متعلق به مردم و کشور است و این حق مسلم مردم است که بدانند در تیم چه می‌گذرد، در طول این مدت که مسئولیت تیم را برعهده داشتم دنبال این بودند که ببینند ما چه امکاناتی داریم اما به شرایط بازیکنان و اینکه چگونه فوتبال بازی می‌کنیم پرداخته نشده است.»

او تاکید کرد: «خواهش می‌کنم همه افراد صحبت را کم کنند و بیشتر عمل کنند. در یک سال گذشته یک تیم ورشکسته روحی به دست ما داده شد که البته از سال ۲۰۱۳ بعد از بازی با کویت این تیم را تحویل گرفتیم و اولین کار ما این بود که این تیم شخصیت داشته باشد و تصمیم گرفتیم به این تیم شخصیت بدهیم.»

وی درباره دیدار ایران مقابل سوریه گفت: «چهارشنبه با سوریه بازی می‌کنیم. هر دو تیم شایسته بودند که به فینال برسند. برای ما شرایط سخت است چون در گرمای ۳۸ درجه و رطوبت بالا کار می‌کنیم. هدف‌مان در تورنمنت غرب آسیا شبیه‌سازی بازی‌های دی‌ماه بود، اعتقاد دارم این بچه‌ها می‌توانند یکی از نسل‌های به یادماندنی و درخشان ایران بشوند تا بار دیگر حماسه ایجاد کنند و تیم ملی امید پس از ۴۰ سال به المپیک صعود کند.»

* مناظره بی فایده

بخش پایانی برنامه ۹۰ به مناظره هوشنگ نصیرزاده رئیس کمیته حقوقی و مقررات فدراسیون فوتبال با احمدرضا براتی اختصاص داشت و طرفین صحبت هایی را در دفاع و رد بعضی از قوانین اساسنامه فدراسیون فوتبال داشتند. البته این دو نفر بیشتر به انتقادات شخصی از یکدیگر پرداختند و این بحث همانند سایر بحث های این حوزه بدون نتیجه گیری خاصی و با توجه به پایان برنامه ۹۰، به اتمام رسید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=172379

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر