2

هاشمی رفسنجانی:ما فقط به امام خمینی امام می گفتیم

  • کد خبر : 17353
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۵

ششمین جلسه از سلسله جلسات بصیرت در مسجد شعبان تبریز برگزار گردید. حجت الاسلام رسول جلیل زاده نماینده سابق مقام معظم رهبری در سپاه حفاظت و امنیت در این جلسه گفت: ولایتمداری مولفه هایی دارد که بنده در ۴ مولفه این مطلب را بیان می کنم . مولفه اول اصول ثابت نظام اسلامی است. نظام […]

ششمین جلسه از سلسله جلسات بصیرت در مسجد شعبان تبریز برگزار گردید. حجت الاسلام رسول جلیل زاده نماینده سابق مقام معظم رهبری در سپاه حفاظت و امنیت در این جلسه گفت: ولایتمداری مولفه هایی دارد که بنده در ۴ مولفه این مطلب را بیان می کنم . مولفه اول اصول ثابت نظام اسلامی است. نظام اسلامی از اصول ثابتی برخوردار است که ما باید به این اصول ثابت پایبند باشیم و دقت کنیم دیگران نیز به این اصول پایبند باشند. اولین اصل این اصول اصل حاکمیت مطلق الهی است. حاکمیت کل هستی ازآن خداوند متعالی است.
حجت الاسلام جلیل زاده ادامه داد: چنانچه خداوند در کلام الله مجید می فرمایند : الا له الحکم؛ حاکمیت ازآن خداوند متعال است. همانطوریکه در سوره مبارکه هود ، حضرت نوح خطاب به خداوند متعال عرض می کند : انت احکم الحاکمین. بالتبع خداوند این حاکمیت را به برخی از برگزیدگان خود انتقال داده است. در جهان اسلام اولین فرد پیامبر اعظم (ص) از طرف خداوند مجاز و مامور به اعمال حاکمیت خداوند متعال بوده است. بعد از ایشان نیز دوازده امام معصوم ماموریت اعمال خلافت و ولایت الهی را برعهده داشته اند و در زمان غیبت حاکمیت از آن فقاهت است. پس اصل اول حاکمیت نبوت ، امامت و فقاهت است. بدین جهت است که امام خمینی(ره) می فرمودند : اختیارات ولی فقیه همان اختیارات رسول الله است الاالنبوت . حال در این دوران (که ما غایب هستیم نه امام زمان (عج) مگر ممکن است قطب عالم امکان غایب باشد ) تکلیف روشن است . ولایت ائمه به فقها منتقل می شود. هیچ یک از مراجع تا بحال با ولایت فقیه مخالفتی نداشته اند. مرحوم صاحب جواهر می فرماید: هرکس که با ولایت فقیه مخالف باشد اصلا بوی فقاهت هم به مشامش نرسیده است. مرحوم آیت الله خویی در کتب متعددش به این قائل بودند که حتی فرمانده ارتش هم باید منصوب فقیه باشد.
جلیل زاده با اشاره به دوره اصلاحات گفت : آن زمانی که گروههای اصلاح طلب آمریکایی و صهیونیستی در این کشور حاکم بودند، عکس حضرت امام خمینی (ره) را بالاتر از عکس امام خامنه ای می زدند آنها اصلا ولایت را درک نمی کردند. مثلا شاید فکر می کردند که بحث شخصیت است یکی استاد و دیگری شاگرد. در حالیکه هردو ولی هستند و هیچ یک اختیارات کم یا بیشتر از هم نداشتند. البته اینها از خارج هدایتهایی می شدند. بالاترین منصب الهی امامت است. حضرت ابراهیم بعد از آنهمه امتحان و… خداوند به ایشان می فرمایند: انی جاعلک للناس اماما . شیخ الانبیاء با آنهمه عظمت در اواخر عمرش به مقام رفیع امامت می رسد. یعنی امامت عالیترین مقام است. چنانچه درروایت است علماء امتی افضل من انبیاء بنی اسرائیل. شما مثلا حضرت امام خامنه ای را با انبیای بنی اسرائیل مقایسه کنید. پیامبراعظم (ص) می فرماید: علما برترند. حال آیا اینها نمی توانند عنوان امام داشته باشند؟
نماینده سابق ولی فقیه در سپاه حفاظت و امنیت با اشاره به برخی شیطنت ها برای حذف عنوان کلمه امامت از امام خامنه ای گفت: برخی دست ها نگذاشتند عنوان امام برای رهبر معظم انقلاب بکار برود. همین آقای هاشمی رفسنجانی بعد از رحلت امام در نماز جمعه گفت: ما فقط به امام خمینی امام می گفتیم و بعد از ایشان به هیچ کس نباید امام بگوییم و حذف عنوان امام را قطعی کرد. آمریکایی ها و اروپایی ها با کلمه رهبر مشکلی ندارند.آنها بلا نسبت به هیتلر هم رهبر می گویند.به رهبر فلان حزب و گروه هم رهبر می گویند . هزاران و صدها رهبر هست. ولی امام ویژگی مخصوص رهبر شیعه است. آنها حتی در رسانه هایشان هرگز به امام خمینی امام نگفتند . آنان می گفتند آیت الله خمینی رهبر مذهبی ایران . حالا هم به امام خامنه ای می گویند آیت الله خامنه ای رهبر مذهبی ایران. چون امام نماد شیعه و پرچم شیعه است. آری عده ای از خارج و عده ای در داخل توطئه کردند تا عنوان امام از امام خامنه ای حذف گردد.
جلیل زاده با اشاره به گمراهی افراد زاویه دار با ولایت گفت : در هر زمان یک کشتی نجات وجود دارد و بس و آن کشتی ولایت است و هرکس وارد کشتی ولایت نشود غرق می گردد. یکی از سئوالات مهم قبر ولایت خواهد بود . خواهند پرسید نسبتت با ولایت چگونه بود؟ ملازم بودی یا نه؟ برخی ها که با ولایت زاویه پیدا می کنند به سمت گمراهی می روند. یکی از زاویه ها این است که هرکس رییس جمهور می شود . در اواخر دوره دومش می رسد به فکر آینده می افتد. در آینده چگونه این جریان را در دست خود نگه داریم. یعنی اینها بیش از ولایت احساس وظیفه می کنند!؟ تنها کسی که چنین نیست حضرت آقا است. هم آقای هاشمی هم آقای خاتمی و هم آقای احمدی نژاد چنین کردند. از امام خامنه ای پرسیدند بعد از ریاست جمهوری چه می کنید؟ فرمودند اگر امام به من دستور دهند برو مسئول عقیدتی سیاسی یک پاسگاه ژاندارمری در سیستان و بلوچستان شو شکی نخواهم کرد. اما ادبیات حضرت آقا کجاو برخی ها کجا؟
در پایان جلسه حاضرین با دعای طول عمر امام خامنه ای از خداوند خواستند تا امامشان با سلامتی کامل از کرمانشاه برگردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر