1

پژوهش هنوز جای خود را در کشور پیدا نکرده است

  • کد خبر : 173862
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷

وزیر آموزش و پرورش گفت: پژوهش هنوز جای خود را در کشور پیدا نکرده است و باید تدبیر و تلاش کرد تا هر سال نسبت به سال قبل موضوع پژوهش جدی گرفته شود و رشد داشته باشد.

علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش امروز در نشست معاونان پژوهشی استان‌های سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با اشاره به راهبرد اصلی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در دولت یازدهم ارتقای کیفیت را به عنوان راهبرد اصلی خود درنظر گرفته است.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا کیفیت را ارتقاء دهیم، زیرا تمام کسانی که آموزش و پرورش را نقد می‌کنند معتقدند این آموزش و پرورش با کیفیت نیست و ارتقاء را باید سرلوحه کار قرار داد.

افق نیوز/فانی با بیان اینکه پیام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ارتقای کیفیت است، خاطرنشان کرد: نقش معاونان پژوهشی استان‌ها در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سند تحول ۶ زیرنظام اصلی وجود دارد، تصریح کرد: پژوهش و ارزشیابی، نیروی انسانی، مدیریت و رهبری، برنامه درسی، منابع مالی و فضا و تجهیزات به عنوان ۶ زیرنظام آموزش و پرورش در سند تحول پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در جایی که به نیروی انسانی توجه نشده باشد، تحولی هم شکل نمی‌گیرد، گفت: سرمایه انسانی کلید اصلی تحول در نظام آموزش و پرورش کشور است و ساماندهی نیرو و بهسازی آن به عنوان یکی از سیاست‌ها اعلام شده است، زیرا نیروی انسانی آموزش و پرورش باید توانمندتر شود.

فانی به دانشگاه فرهنگیان و پذیرش نیروی انسانی اشاره و اظهار کرد: پذیرش، گزینش و به کارگیری نیروی انسانی جدید در دانشگاه فرهنگیان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طرح تعالی مدیریت مدرسه در سال گذشته در ۵ هزار و ۷۰۰ مدرسه اجرا شد، عنوان کرد: این طرح در سال جاری در حال توسعه است و آثار آن به تدریج بر فرایند تعلیم و تربیت وجود خواهد داشت که در این بین باید به مدیریت آموزش و پرورش و آموزش و ارتقای مدیران مدارس نیز توجه کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری در این وزارتخانه نباید براساس نظر یک فرد باشد بلکه باید مطابق با مطالعات میدانی و تحقیقات گسترده باشد، گفت: پژوهش هنوز جای خود را در کشور پیدا نکرده است و باید تدبیر و تلاش کرد هر سال نسبت به سال قبل موضوع پژوهش جدی گرفته شود و رشد داشته باشد.

وی به بازگشایی مدارس در مهر ۹۴ اشاره و خاطرنشان کرد: مهر ۹۴ بسیار سخت بود، اما با توجه به تلاش همکاران و آینده‌نگری، سال تحصیلی ۹۵ـ۹۴ با کیفیت خوب و مطلوب راه‌اندازی شد که گزارش‌ها حاکی از آن است که علی‌رغم مشکلات عدیده، کیفیت خوبی را به همراه داشته است.

فانی با بیان اینکه در حال تدوین برنامه ششم توسعه هستیم، گفت: برای نخستین بار رئیس شورای برنامه توسعه در آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش انتخاب شده است که این موضوع در سال‌های قبل به عهده وزیر علوم بود.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=173862

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر