1

ورود مسلمانان ممنوع!/ جان کری: گامی جهت دموکراسی است

  • کد خبر : 174463
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹

پس از ۲۵ سال انتخاباتی در میانمار برگزار شد که یک میلیون مسلمان روهینجا سهمی در آن نداشتند اما با وجود این وزیرخارجه آمریکا از این انتخابات به عنوان گامی در جهت دموکراسی تمجید کرد.

اولین انتخابات در میانمار (برمه) پس از ۲۵ سال بدون حضور مسلمانان “روهینجا” که اقلیت بزرگ این کشور هستند، برگزار شد.

 

 

در حالی که نتایج این انتخابات هنوز مشخص نشده حزب مخالفان در میانمار به رهبری آنگ سان سوچی گفته که بیش از ۸۰ درصد آراء در مناطق مرکزی کشور را از آن خود کرده است.

 

 

“وین تین” سخنگوی حزب مخالفان اعلام کرده است: «ما در حال بردن بیش از ۷۰ درصد کرسی‌های پارلمانی در سراسر کشور هستیم، ولی کمیسیون انتخاباتی هنوز نتایج را رسماً تایید نکرده است».

 

 

آنگ سان سوچی

 

رسانه‌های غربی در خبرها و تحلیل‌هایشان از خانم سوچی که سال‌ها در غرب زندگی کرده، حمایت می‌کنند. آنگ سان سوچی به دلیل آنکه شوهر و فرزندانش تابعیت انگلیسی دارند طبق قوانین میانمار نمی‌تواند رئیس جمهور شود.

 

 

طبق ماده ۵۹ قانون اساسی میانمار، شخصی که همسرش تبعه این کشور نباشد و فرزندانش هم تابعیت این کشور را نداشته باشند، نمی‌تواند به عنوان نامزد ریاست جمهوری در انتخابات شرکت کند.

 

 

اما وی با آنکه نمی تواند رئیس جمهور شود گفته است اگر حزبش برنده انتخابات شود در جایگاهی “بالادست رئیس جمهور” قرار خواهد گرفت.

 

 

بی بی سی می گوید “انتظار می رود که لیگ ملی برای دمکراسی، حزب آنگ سان سوچی، پیروزی های مهمی کسب کند و به دهه ها تسلط نظامیان بر سیاست پایان دهد.”

 

 

رقیب اصلی حزب مخالفان، حزب حاکم همبستگی و توسعه است که از حمایت نظامیان برخوردار و از سال ۲۰۱۱ در قدرت بوده است.

 

 

  

با سکوت غرب، اقلیت یک میلیون نفری مسلمان، شرایط فاجعه باری در میانمار دارند

 

 

رسانه دولتی انگستان نوشته است: ناظران بین المللی می گویند که فرآیند رای گیری عموما آرام بوده و فقط در موارد نادر مشکلاتی گزارش شده است.

 

 

مسلمانان میانمار (موسوم به روهینجا) از شرکت در انتخابات محروم بودند و هیچ کدام از احزاب شرکت کننده در انتخابات از جمله حزب متعلق به خانم آنگ سان سوچی نامزد مسلمان ندارند؛ مساله ای که باعث نگرانی در مورد انصاف در رای گیری شده است.

 

 

سوچی که در سال ۱۹۹۱ جایزه صلح نوبل را دریافت کرده نسبت به کشتار بی رحمانه مسلمانان این کشور توسط برخی بوداییان تندرو در سال های گذشته موضعی نگرفته است.

 

 

 

 

جان کری وزیر خارجه آمریکا از این انتخابات به عنوان گامی در جهت دموکراسی تمجید کرد، اما افزود که فاصله زیادی با یک انتخابات خیلی خوب داشته است. وزیرخارجه آمریکا همچون دیگر دولتمردان غربی، عدم شرکت مسلمانان در این انتخابات را محکوم نکرد.

 

 

حدود ۳۰ میلیون نفر برای شرکت در انتخابات، واجد شرایط بودند و بیش از شش هزار نامزد از ۹۰ حزب مختلف برای به دست آوردن ۶۶۴ کرسی پارلمان میانمار با یکدیگر رقابت کردند. ۲۵درصد صندلی های مجلس به نمایندگان منتخب نظامیان می‌رسد.

 

 

گفته می‌شود که بیش از هشتاد در صد واجدان شرایط، آرای خود را به صندوق‌های رای ریخته‌اند.

 

 

ویدئو/ گزارشی از انتخابات

 

 

تین سین، رئیس جمهوری میانمار هم گفته است که نتایج انتخابات را خواهد پذیرفت. مین اونگ هلاینگ فرمانده کل ارتش برمه هم اظهار امیدواری کرده که این انتخابات به برقراری یک دموکراسی پایدار منتهی شود.

 

 

او همچنین قول داد که وضعیت انتخابات سال ۱۹۹۰ تکرار نخواهد شد. در آن سال حزب لیگ ملی برای دمکراسی با اکثریت قاطع برنده انتخابات شد اما دولت نظامی نتیجه انتخابات را تایید نکرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=174463

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر