1

هر آنچه در برنامه ۹۰ گذشت؛ مایلی کهن حریف تیم ملی شد، فردوسی پور سیندرلا / رحمتی بهترین بازیکن دو ماه اخیر فوتبال

  • کد خبر : 176677
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۸:۰۸

در برنامه نود این هفته سید مهدی رحمتی بهترین بازیکن دو ماه اخیر فوتبال ایران انتخاب شد.

برنامه ۹۰ این هفته ساعت ۲۲:۳۵ دوشنبه شب روی آنتن شبکه سه رفت.

* رحمتی برنده سوال پیامکی

سوال نظرسنجی این هفته به انتخاب بهترین بازیکن دو ماه اخیر فوتبال ایران اختصاص داشت. بینندگان ۹۰ باید از میان کریم انصاری فرد، مهدی ترابی، فرناندو دخسوس، مهدی رجب زاده، مهدی رحمتی، کمال کامیابی نیا و حامد لک بهترین بازیکن را انتخاب می کردند.

در نهایت نیز با شرکت یک میلیون و ۳۸۷ هزار نفر مهدی رحمتی با ۴۶٫۷ درصد بهترین بازیکن دو ماه اخیر شد و پس از وی کمال کامیابی نیا با ۲۸٫۳ و کریم انصاری فرد با ۹٫۶ دوم و سوم شدند.

* گلایه فوتسالیست‌های ناشنوا و بیکاری بازیکنی با مدرک کارشناسی ارشد!

در ابتدای برنامه احمدرضا رضایی و علی اکبر احمدوند بازیکنان تیم ملی ناشنوایان که به مقام قهرمانی جهان رسیدند به برنامه آمدند و صحبت هایی مطرح کردند.

مهم ترین مشکل آنها بیکاری و عدم پرداخت پاداش بود. رضایی اعلام کرد: «۴ سال قبل که قهرمان جهان شدیم رئیس جمهور وقت اعلام کرد ۱۲۰ سکه پاداش به ما می دهند اما الان ۵ سکه داده اند.»

وی افزود: «۱۲ نفر از اعضای این تیم ۱۴ نفره با وجود اینکه تحصیلات در حد کارشناسی ارشد دارند بیکار هستند و به سختی زندگی می کنند. ما به کار نیاز داریم و از وزیر رفاه خواهش می‌کنم به این مشکل ما رسیدگی شود.»

رضایی همچنین مدعی شد: «ما حاضریم در شرایط برابر و در صورتی که بازیکنان تیم ملی شنواهای فوتسال پنبه در گوش های خود بگذارند با آنها مسابقه دهیم تا همگان قدرت و استعداد بچه های ما را بیینند. متاسفانه هیچ کدام از رسانه ها از ما ننوشتند و به قهرمانی ما نپرداختند. با این وضعیت امیدواریم مسابقاتی در مریخ یا سیارات دیگر برگزار شود و آنجا قهرمان شویم، شاید آنجا به ما بیشتر توجه شود!»

* دومین قول وزیر غیر ورزشی به ورزشی‌ها

در اواسط برنامه فردوسی پور اعلام کرد که ربیعی وزیر رفاه و تامین اجتماعی که چند هفته قبل قول داده بود مشکل یکی از پیشکسوتان فوتبال را حل کند، این بار هم در پیغامی به برنامه ۹۰، قول داد که مشکل بازیکنان تیم فوتسال ناشنوایان را پیگیری کند.

* سفر به بوشهر و کُری هواداران ایرانجوان و شاهین

آیتم “ایران ۹۰” این هفته به فوتبال و فرهنگ بوشهر اختصاص داشت. با وجود اینکه شاهین و ایرانجوان در لیگ برتر حضور ندارند اما هواداران دو تیم همچنان پرشور به حمایت خود از این دو تیم ادامه می‌دهند.

کُری خوانی هواداران دو تیم حتی در کوچه و بازار جالب توجه بود. تعصب یک خانواده به باشگاه شاهین به حدی بوده که نام پسر خود را شاهین و نام دختر خود را شهین گذاشته است!

* عباسی: اولیویرا بخواهد بماند، سرمربی تراکتوسازی خواهد بود

سعید عباسی مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی روی خط برنامه آمد تا توضیحاتی درباره آخرین وضعیت تونی اولیویرا ارائه کند.

او در ابتدای صحبت های خود اظهار داشت: «هفته پنجم لیگ بود که تونی به ما اعلام کرد به خاطر مشکلات بیماری همسرش مجبور به ترک تراکتوسازی است. اما ما به او اصرار کردیم که بماند. با این حال چند روز پیش کتبی به ما اعلام کرد که نمی تواند با ما همکاری کند.»

وی افزود: «این موضوع را در در هیات مدیره مطرح کردم و شرایط برسی شد. باید شرایط پرداخت مطالبات تونی مشخص شود. به همین خواطر فعلا این موضوع را برسی می کنیم.»

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در پاسخ به این سوال که آیا با گزینه ای برای مذاکره کرده است یا خیر گفت: «با هیچ گزینه ای مذاکره نکرده ایم اما با خطیبی درباره مسائلی مربوط به کمیته انضباطی بود صحبت کردیم و یک احوال پرسی ساده هم داشتم. البته گزینه هایی را مد نظر داریم.»

عباسی در پاسخ به این سوال که آیا اگر تونی بخواهد حاضر به همکاری با او هستید، گفت: «بله، قطعا ما از همکاری با تونی استقبال می کنیم. اگر بخوهد بماند سرمربی تراکتورسازی خواهد بود.»

* کاشانی: کی روش به خاکپور گفت تو چاه نفت داری!

حبیب کاشانی مدیر تیم ملی امید با حضور در استودیو ۹۰ اظهار داشت: «تیمی را در اختیار گرفتیم که از نظر شرایط روحی وضعیت خوبی نداشت. اما خاکپور را به عنوان سرمربی انتخاب کردیم و کار را با او شروع کردیم. با مشکلاتی که وجود داشت از مرحله اول صعود کردیم و الان باید در قطر با ۱۵ حریف دیگر رقابت کنیم.»

وی افزود: «اولین کاری که کردیم جلسه ای با سازمان لیگ برگذار کردیم تا برنامه های تیم ملی را با لیگ هماهنگ کنیم. چندین جلسه برگزار کردیم تا برنامه ها هماهنگ شود. در حال حاضر هم تیم در اردوی ترکیه است و روز پنج شنبه به ایران بازمی گردد تا ۷۲ ساعت قبل از بازی های لیگ بازیکنان در اختیار تیم هاشان باشند.»

او در پاسخ به این سوال که چرا بازیکنان مصدوم را با تیم به ترکیه اعزام کردید، گفت: «دستگاه های پزشکی جدیدی را از هلند خریداری کردیم که می تواند به بازیکنان مصدوم کمک کند.»

کاشانی در ادامه درباره پول هایی که برای تیم ملی پرداخت می شود، گفت: «بعد از باز های مقدماتی در باره هزینه ها صحبت خواهم کرد. الان اگر صحبت کنم برای تیم حاشیه درست می‌شود. اگر بگویم آقای x، ۲۰۰ میلیون تومان داده است، بعضی ها میگویند چرا به فدراسیون ما نمی‌دهید. خیرین به تیم ما کمک کرده اند که بعد از بازی ها درباره آن ها صحبت خواهم کرد. ما یک حساب با آقای کفاشیان افتتاح کرده ایم که پول ها به آن حساب واریز می شود. بعضی ها با کمک به تیم ملی امید در ورزش هزینه می کنند و از مالیات معاف می شوند.»

وی اضافه کرد: «بارها پشت درب اتاق مسئولین نشستم تا مشکلات خروجی بازیکنان را حل کنم. زمانی تیم ملی امید مشکل خروجی داشت اما الان هیچ مشکلی از این بابت ندارد. در حال حاضر از نظر البسه هم مشکلی نداریم و تمام لوازم مورد نیاز را خریده ایم. البته با هماهنگی هایی که انجام شد، خریدها بدون مشکل وارد کشور شد.»

کاشانی همچنین گفت: «زمانی بازیکن تیم ملی امید روزی ۲۰ دلار پول تو جیبی می گرفت اما ما سعی کردم شأن بازیکن تیم ملی را حفظ کنیم و الان آن ها برای سفرهای خارجی از CIP عبور می کنند.»

مدیر تیم ملی امید تصریح کرد: «در جلسه ای که با حضور خاکپور و کی روش داشتیم، کی روش به خاکپور گفت شما چاه نفت دارید. من گفتم اگر منظورتان من هستم که اینطور نیست. آبراموویچ مالک باشگاه چلسی چاه نفت دارد. من اعتماد مردم را دارم. هر کمکی بخواهید به تیم ملی بزرگسالان هم می کنم.»

وی در ادامه تاکید کرد: «ما تابع فدراسیون فوتبال هستیم. خواسته اکید ما این است که جلسه ای میان کی روش و خاکپور برگزار شود تا کدورت ها برطرف شود. کی روش دانش روز فوتبال دنیا را دارد و گذشته نشان می دهد که کارنامه خوب دارد. ما از آمدن کی روش به قطر استقبال می کنیم زیرا باعث ایجاد انگیزه میان بازیکنان می شود. کی روش تیم ملی جوانان پرتغال را قهرمان کرده است و با فیگوها کار کرده است.»

مدیر تیم امید با بیان اینکه پیش نویس قراردادها امضا شده و اصلاحات لازم صورت گرفته است، در پاسخ به این سئوال که آیا این قرارداد را فدراسیون می‌دهد یا خیرین؟ خطاب به عادل فردوسی پور گفت: «الان شما طعنه می‌زنید؟ حقوق شما را خیرین می دهند یا صدا و سیما؟!  شما (عادل فردوسی پور) مثل سیندرلا هستید که از ساعت ۱۲ به بعد لباست را عوض می کنی و شیطان می شوی! در هر صورت باید بگویم مبلغ قرارداد کادر فنی با فدراسیون است.»

وی همچنین گفت: «طبق توافقی که با فدراسیون فوتبال داشتیم، تمام بلیت های سفرهای ما را فدراسیون تهیه می کند. البته درباره قرارداد کادر فنی هم باید بگویم که پیش نویس قراردادها آماده شده است و به زودی به امضا می رسد. ما ۲۸ آذر ماه تا ۴ دی هم در بندرعباس اردو برگزار می کنیم تا در آنجا با تاجیکستان بازی دوستانه داشته باشیم.»

کاشانی در پاسخ به کنایه فردوسی‌پور درباره اینکه محمد مایلی‌کهن مخالف حضور در کمپ‌های خارجی است و کمپ‌هایی مثل اردبیل را مناسب می‌داند، گفت: «انصافا مایلی کهن یکی از مخالفان اردوی خارجی ما هم بود ولی ما داخل ایران زمین مناسب نداریم. ما شهرستان‌های مختلف هم رفتیم ولی زمین خوبی پیدا نکردیم.»

فردوسی‌پور در بخشی دیگر از صحبت‌های خود مایلی‌کهن را یکی از سخت‌ترین رقیبان تیم ملی دانست.

کاشانی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: «با آقایان تاج، کفاشیان و رویانیان برای همدردی و عرض تسلیت به منزل این مرحوم و هوادار فقید پرسپولیس برویم و امیدواریم بتوانیم کاری در این باره انجام دهیم.»

مدیر تیم ملی امید در پایان گفت: «با توافقی که با شهرداری تهران انجام شده است، شهرداری تهران کمپ تیم های ملی را ترمیم خواهد کرد.»

* لباس تیم ملی در رختکن آلکمار هلند

در ادامه، گزارشی ویژه از علیرضا جهانبخش در هلند پخش شد. جهانبخش در این گزارش به معرفی بخش های مختلف باشگاه آلکمار پرداخت و قسمت های زیاد این باشگاه را نشان داد.

وی با بیان اینکه وضعیتش در این تیم خوب است، گفت: «هر روز ساعت ۸ صبح به باشگاه می‌رویم و صبحانه می‌خوریم؛ سپس کارهای بدنسازی انجام می دهیم و ساعت ۱۱ تمرین آغاز می‌شود. در نهایت هم ساعت ۱۳:۳۰ ناهار می خوریم و بعد به خانه بر می گردیم. تقریبا مثل یک کارمند هستیم.»

یکی از بخش های باشگاه آلکمار، اتاقی بود که لباس تمام بازیکنان در آن قرار داشت و در واقع اتاق شستشوی لباس ها بود. جهانبخش در این اتاق لباس تیم ملی ایران را نشان داد که برای بایگانی و یادگاری در آلکمار، به این باشگاه داده بود.

* پورعلی گنجی: گفتم یا خدا! ناراحتی ۷۰ میلیون نفر روی دوشت افتاد مرتضی!

مرتضی پور علی گنجی مدافع تیم ملی ایران میهمان این هفته برنامه بود. وی درباره عملکرد خود در جام ملت های آسیا اظهار داشت: «جام ملت های استرالیا برایم خوش یمن بود. من پنج سال هافبک دفاعی بازی کردم ولی فوتبالم به چشم نیامد. بعد از مصدومیت پژمان منتظری بود که کارلوس کی روش به من اعتماد به نفس داد.»

وی درباره اینکه آیا برای بازی عراق استرس نداشت گفت: «قبل از جام ملت های آسیا کی روش از من پرسید که آیا استرس دارم؟ من هم گفتم اگر بگویم استرس ندارم، دروغ است. کی روش هم به من گفت تو مقابل بنفیکا بازی کرده ای و می‌توانی بهترین عملکرد را داشته باشی. بعد از حرف های کی‌روش اعتماد به نفسم رفت روی هزار!»

پورعلی گنجی درباره اتفاقات رخ داده در بازی با عراق بیان داشت: «وقتی روی بازیکن عراق خطای پنالتی کردم، گفتم «یا خدا، ناراحتی ۷۰ میلیون نفر روی دوش تو افتاد»! برای همین گل قوچان نژاد به عراق بیشتر از گل خودم به من چسبید.»

مدافع تیم ملی درباره رویارویی با زلاتان در بازی ایران و سوئد عنوان کرد: «در بازی با سوئد مقابل زلاتان ابراهیموویچ بازی کردم. زلاتان که برای خودش “تیر برقی” است. هر کسی به این بازیکن برخورد کند، خرد می شود! پیش خودم می گفتم اگر در بازی با سوئد خوب باشم از همانجا به فوتبال اروپا می روم که اینطور نشد.»

وی درباره اینکه در چین تغذیه اش را چطور انجام می داد بیان داشت: «قبل از اینکه برای بازی در تیم تیانجین به چین بروم، حرف رضا شاهرودی را گوش کردم و با خودم تن ماهی، کنسرو و جوجه به چین بردم. سه ماه کارم همین بود که کنسروها را با برنج می‌خوردم. در کل سه، چهار کیلو وزن کم کردم.»

مدافع تیم ملی درباره اینکه الگوی فوتبالی اش در ایران و جهان کیست گفت: «جواد نکونام الگوی داخلی من بود. سبک فوتبالم به آقا جواد شبیه بود. البته آقاجواد کاپیتان بسیار خوبی بود. او یکبار سر بازی با بحرین سرم داد زد که با تمرکز بازی کنم. بعد از آن دیگر اشتباه نکردم.در فوتبال خارجی هم الگویم بالاک بود. البته می‌گویند سبک بازی‌ام در دفاع به راموس شبیه است، ولی راموس کجا و مرتضی کجا!»

پورعلی گنجی درباره اینکه چه تصمیمی برای آینده اش دارد خاطرنشان کرد: «منتظر تعطیلات ژانویه هستم تا اگر پیشنهاد اروپایی بود، به یک تیم اروپایی بروم وگرنه در یک تیم آسیایی بازی خواهم کرد.»

* بررسی اتفاقات لیگ فوتسال و قول سرپرست تیم منصوری

بررسی اتفاقات هفته بیستم لیگ برتر فوتسال آخرین آیتم برنامه نود بود. در این هفته، دیدار شهید منصوری قرچک با گیتی پسند اصفهان به خاطر اعتراض تماشاگران و هجوم تعدادی از آنها به داخل زمین نیمه تمام ماند.

تقوی سرپرست تیم منصوری هم روی خط برنامه آمد و گفت فردی که به سمت داور حمله کرد، در پایان مسابقه با زنجیر اعضای تیم منصوری را زده است.

تقوی با اشاره به حساسیت های بازی گیتی پسند با منصوری قول داد که در بازی سال آینده دو تیم در قرچک شاهد این اتفاقات نخواهیم بود!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=176677

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر