1

مشکلات حادث در انتخابات نشانگر سوء مدیریت‌ها است

  • کد خبر : 177120
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: انتخابات، عرصه‌ای است که کیفیت مدیریت سیاسی یک کشور در آن آزموده می‌شود.

انتخابات عرصه‌ای برای آزمودن کیفیت مدیریتی سیاسی یک کشور است/ مشکلات حادث در انتخابات نشانگر سوء مدیریت‌ها است

 سید شهاب‌الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران در هفتمین نشست ستاد انتخاباتی استان تهران که صبح امروز(سه شنبه) در محل استانداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات عرصه‌ای است که کیفیت مدیریت سیاسی یک کشور در آن آزموده می‌شود، لذا مدیران سیاسی مدعی که می‌خواهند نشان دهند چقدر درایت و شایستگی دارند انتخابات بهترین کارنامه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مسائل و مشکلات حادث در انتخابات، نشانه و رنگی از سوء مدیریت‌ها را با خود دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: جدی‌ترین نیات، صریح‌ترین خواست‌ها و منافع افراد و گروه‌ها در هنگام انتخابات به کف جامعه ریخته می‌شود که هر کدام از آنها تلاطم خاص خود را در جامعه به دنبال دارد.

چاوشی ادامه داد: هنر مدیریت سیاسی این است که این موارد را در موقع مناسب خود شناسایی، پیش‌بینی و سپس راهکار مناسب برای آنها ارائه  شود.

وی با بیان اینکه یکی از موارد مهم که از هم اکنون می‌توان با آن مقابله کرد تخلفات انتخاباتی است، خاطرنشان کرد: میزان بروز تخلفات در هر منطقه و شهرستان بستگی به عزم و اراده مجریان انتخابات دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تأکید کرد: یکی از اشتباهات استراتژیک فرمانداران و بخشداران می‌تواند این باشد که تصور کنند هنوز انتخابات جدی نشده است، این اشتباه می‌تواند مسائل و مشکلات مختلفی را در هفته‌های منتهی به انتخابات روی هم تلنبار کرده و امکان حل و رفع آنها را از مدیران سلب کند.

چاوشی گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که انتخابات آتی یکی از پرشورترین انتخابات خواهد بود و لذا فرمانداران و دیگر عوامل اجرایی باید ایجاد شور و نشاط سیاسی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه دهه فجر امسال یکی از بهترین فرصت‌ها برای ایجاد شور و نشاط سیاسی است، خاطر نشان کرد: ضرورت دارد از هم اکنون برنامه‌ها و هماهنگی‌های لازم تدارک دیده شود.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران اظهار کرد: این روزها که زمان تشکیل هیئت‌های اجرایی انتخابات است، لازم است بار دیگر تأکید شود که توجه به افراد منصف، متعهد، با ایمان، مدیر و با وجهه مناسب در افکار عمومی می‌تواند بسیاری از مشکلات، شائبه‌ها و تهدیدات انتخابات را مرتفع کند.

چاوشی افزود: تعامل سازنده و مثبت با هیئت‌های نظارت و پرهیز از نگرش‌های رقابتی و منفی، فراهم کننده بستر مناسب برای انتخابات سالم و پرنشاط  خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: هم هیئت‌های اجرایی و هم هیئت‌های نظارت در شهرستانها باید به این نقطه مشترک برسند که انتخابات آن منطقه کارنامه مشترک هر دوی آنها محسوب می‌شود چرا که افکار عمومی هرگونه انتخابات مسئله‌دار و مخدوش را به حساب هردوی آنها خواهد گذاشت.

چاوشی تأکید کرد: هیئت‌های نظارت و اجرایی باید توجه کنند که مجریان انتخابات در قانون مشخص شده‌اند و قطعا به جز موارد ذکر شده در قانون هیچکس نباید در انتخابات دخالت کند.

وی تصریح کرد: ارتباط فعال، معنادار و به موقع میان عوامل مختلف انتخابات از نشانه‌های پختگی نظام انتخاباتی یک کشور است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: انتظار این است که مجریان انتخاباتی به خصوص فرمانداران و معاونین سیاسی و بخشداران، آگاهی از گزارشات، اخبار، اطلاعات و تحلیل‌ها از مسائل مختلف به خصوص مرتبط با انتخابات را در دستور کار جدی خود قرار دهند چرا که بدون اطلاع کامل از اوضاع و احوال جامعه به خصوص روندهای حاکم بر انتخابات، تصمیم‌گیری‌ها ناقص و حتی ممکن است معکوس از کار درآیند.

وی گفت: رفع مشکلات مردم و برطرف کردن زمینه‌های نارضایتی از جمله کارهای مهمی است که می‌تواند به ایجاد فضای مساعد برای انتخابات پرشور کمک کند.

چاوشی در پایان تصریح کرد: مشکلات کارگری و واحدهای تولید، امور رفاهی و معیشتی مردم هم از جمله امور مهمی است که نباید تحت‌الشعاع انتخابات قرار گیرد.

yjc.ir
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=177120

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر