2

بازیگر زن: اگر این اتفاق به درستی نیفتد خیانت کرده‌ایم +تصویر

  • کد خبر : 177959
  • ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷

با ساخت فیلم‌های سینمایی که بر اساس مستندات تاریخی ساخته می‌شوند تجربه‌ای را که نسل گذشته داشته است به نسل بعدی انتقال می‌دهیم از این جهت باید بسیار دقت کنیم چرا که …

به گزارش افق به نقل از فارس، افسانه بایگان بازیگر سینما و تلویزیون درباره فیلم سینمایی «پی ۲۲» که به تازگی در سراسر سینماهای کشور اکران شده است، گفت: دو سال پیش فیلمنامه‌ای به من پیشنهاد شدکه وقتی آن را مطالعه کردم متوجه شدم که به قصه و موضوعش بسیار علاقه‌مند هستم به دلیل اینکه در این فیلم به واقعه‌ای می‌پرداختیم که موضوعش مستند است و بر اساس واقعیت نوشته است واقعیتی که در خلیج فارس رخ داده است که بسیار دردناک بود.

 

*جذابیت فیلم سینمایی «پی ۲۲» در مردانگی و شجاعت مردان ایرانی بود

وی در ادامه افزود:‌ فیلم سینمایی «پی ۲۲» داستان بسیار جذابی داشت که من را به عنوان بازیگر بر آن داشت تا بپذیرم در این فیلم بازی کنم. یکی از جذابیت‌های این فیلم برایم نشان دادن مردانگی و شجاعت مردان ایرانی بود که با متجاوزین رو در رو شده‌اند.

بازیگر فیلم سینمایی «خواهران غریب» در ادامه اظهار داشت:‌ شخصیت من در فیلم سینمایی «پی ۲۲» زنی است که شوهرش را در حادثه‌ای که برای ناوگان دریایی جوشن در خلیج فارس اتفاق می‌افتد از دست می‌دهد. همسر این زن به طرز دلخراشی توسط متجاوزین شهید می‌شود. این را واقعا می‌گویم که قصه را دوست داشتم به خصوص از این جهت که ماجرای آن در خلیج فارس اتفاق افتاده بود و هر آنچه که در فیلمنامه وجود داشت بر اساس واقعیت بود.

 

*بازی کردن در فیلم‌های دفاع مقدسی را مغتنم می‌دانم

بایگان درباره اینکه همواره در آثار دفاع مقدس به چه صورت حضور داشته است، گفت: واقعاً فیلم‌های سینمایی زیادی را در این حوزه بازی نکرده‌ام و فرصتش فراهم نشده اما اگر فرصتی دراین عرصه برایم به وجود آمده آن را مغتنم شمردم و استقبال کردم.

 

*باید نسبت به ساخت فیلم‌های ارزشی حساسیت داشت

این بازیگر در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه چرا همواره برخی از افراد از حضور در این عرصه اجتناب می‌کنند گفت: دقت داشته باشید زمانی که فیلم سینمایی در حوزه دفاع مقدس ساخته می‌شود باید نسبت به آن حساسیت داشت زیرا برای آن بودجه‌ای در نظر گرفته شده و کمک‌هایی از نهادهای مختلف همچون ارتش و نیروی دریایی و … در نظر گرفته می‌شود و باید آن را در مسیر درستی هزینه کرد و نسبت به آن احساس مسئولیت داشت تا اثر با کیفیتی را در سینما بسازیم، البته این حساسیت و دقت زمانی دو چندان می‌شود که موضوع فیلم سینمایی ارزشی و بر اساس واقعیت تاریخی است که اتفاق افتاده است، باید تمام تلاش‌ها صورت بگیرد تا افراد کار بلد و حرفه‌ای پای کار بیایند تا حق مطلب ادا شود.

 

 

*کم کاری در کیفیت آثار سینمایی دفاع مقدس خیانت است

بازیگر سریال تلویزیونی «شوق پرواز» در ادامه افزود: به هر حال با ساخت فیلم‌های سینمایی که بر اساس مستندات تاریخی ساخته می‌شوند تجربه‌ای را که نسل گذشته داشته است به نسل بعدی انتقال می‌دهیم از این جهت باید بسیار دقت کنیم چرا که اگر این اتفاق به درستی نیفتد خیانت کرده‌ایم. خیانتی به خود، تاریخ و شهدایمان، ساخت فیلم‌های به این شکل به دلیل حساسیتشان همچون تیغ دولبه است.

 

 

*فیلم ارزشی زمانی که شعار بدهد کارکردش را از دست می‌دهد

بایگان گفت:‌ از آنجایی که شخصا نظر دلسوزانه‌ای دارم با صراحت می‌گویم، سینمای دفاع مقدس ما همواره از بخش‌هایی که در موردش صحبت کردم لطمه خورده است توانمندی‌های شخصی افراد در سینما از نکاتی است که باید به آن دقت شود تنها علاقه‌مندی و داشتن حسن نیت برای کارهای ارزشی کفایت نمی‌کند. زمانی که به ورطه شعار می‌افتیم فیلم کارکرد خود را از دست می‌دهد شاید یکی از دلایلی که برخی از بازیگران از حضور در آثار ارزشی اجتناب می‌کنند همین است.

او همچنین خاطر نشان کرد: امیدوارم فیلم سینمایی «پی ۲۲» به شایستگی‌های بالایی در عرصه تأثیرگذاری موضوعی که برایش زحمت کشیده شده است برسد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=177959

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر